|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Shake it out!
|
![]() Google baby - om surrogatiNå har jeg vondt i magen. Skikkelig. Denne dokumentaren oppsummerer i grunnen det aller meste av hvorfor jeg er mildt sagt skeptisk til surrogati hvor man betaler mennesker for å føde barn for en (jeg er ikke like skeptisk til at en venninne føder for en venninne eller en søster for en søster, det blir noe litt annet i mine øyne). Men slik som dette her? Jeg får vondt i sjelen. Virkelig. Det apatiske blikket til den fødende surrogatmoren i slutten av programmet og det faktumet at det britiske paret som fikk barnet tydeligvis ikke hadde tid til å møte opp på fødselene en gang hjalp ikke. Ok. Så har de kanskje plukket ut det verste av det verste, men bare det at det finnes slike tilfeller... Og han fyren som hadde startet surrogatibyrå hvor man befruktet eggene i USA, "for folk vil jo ha hvite barn" for så å fly dem til India fordi det var billigere med surrugamødre der. "Jeg drivr med IT, og vi kjøper tjenester i India siden det er billig, så da tenkte jeg at surrogati også ville være billigere her". Og la par sette inn egg i to surrogatmødre samtidig, for å øke sjansen. Og om begge blir gravid med tvillinge, så tar man bare selektiv abort.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Google baby - om surrogatiJeg så den jeg også, og reagerte på samme måte som deg. Fikk helt vondt i magen.
![]() |
![]() |
#3 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Google baby - om surrogatiNå har jeg ikke sett på dokumentaren, men jeg tenker for meg selv at kanskje hadde det vært bedre å åpne for surrogati i flere vestlige land, slik at de (for jeg tror de finnes) som kunne tenke seg å hjelpe andre å få barn på denne måten, faktisk får muligheten.
![]() |
#4 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Google baby - om surrogatiDette var veldig trist. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Tror jeg trenger en tid til å fordøye det hele.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Google baby - om surrogatiJeg så bare begynnelsen av dokumentaren på nett - så ble det sent og jeg måtte legge meg, men |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Google baby - om surrogati
Ja, og jeg tror det er naivt å tro at dette ikke gjelder for svært mange surrogatmødre i land som India. En kvinne i fruktbar alder blir fort sett på som en inntektskilde via surrogati for en familie i ytterste nød. Jeg synes dette er veldig trist egentlig, veldig trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Google baby - om surrogatiDet er vel nettopp det at surrogati per i dag kan føre til unyttelse av fattige mennesker som er årsaken til at jeg mener at man burde åpne opp for regulert surrogati i vestlige land på en helt annen måte enn man gjør per i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Google baby - om surrogatiDet er vel ikke bare India heller. Det er ganske mange i USA som er veldig fattige. |
![]() |
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Google baby - om surrogati
![]() |
|
|