Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 12:13   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Jeg skal sette opp en kostplan for tre dager, og dette skal da dekke det daglige behovet for næringsstoffer. (vitaminer, fett, protein, karbohydrater og jern)

Det bør også være variasjon i menyen.


Tips, anyone?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:42   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

skal du ha brød til 3 måltider om dagen eller tenker du mer lavkarbo?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:48   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Spiller egentlig ingen rolle. Hovedsaken er at man via et variert og godt kosthold får i seg de nødvendige næringsstoffene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:48   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.217
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Man bør vel helst ha litt bakgrunnsopplysnonger før man kan sette opp et slikt forslag som kjønn, alder, vekt og aktivitetsnivå og om kostforslaget skal vedlikeholde en vekt, gi nedgang eller oppgang.

Generell fordeling på et vanlig kosthold er vel ca 50-60 prosent karbohyrater, 20-25 prosent fett og resten proteiner.

Disse fordeles over antall måltider og hva man vil at måltidene skal inneholde, og samtidig ta hensyn til statens anbefalinger mtp. kosthold.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:41   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Er dette en oppgave du skal levere som du vil ha hjelp til eller er det du som vil ha kostråd? Isåfall hjelper det jo litt å vite hva du spiser i dag, aktivitetsnivå, om du skal opp eller ned i vekt osv.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:52   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Litt dårlig forklart fra min side ja...

Er en oppgave som skal leveres, og det er snakk om en plan til en voksen person. Ikke noe slankekost eller noe slikt, bare en sunn og god plan som dekker behovene for næringsstoffer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 10:06   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å sette opp en kostplan

Start med å finnne kilder til de ulike vitaminene og jern, slik at du vet at du får dekket behovet gjennom de råvarer du inkluderer i planen. Egg er en komplett kilde til de essensielle aminosyrer (byggesteiner) som kroppen ikke selv kan produsere. Fett og karbohydrater gir vel ikke den største utfordringen, det du må passe på, er totalmengden og fordeling mettet/umettet fett. Dere har kanskje fått føringer på antall måltider per dag osv?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no