Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det gnistrer overalt, jeg blir gal

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-10, 10:35   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det gnistrer overalt, jeg blir gal

Etter vi begynte med ullklær, og spesielt på kalde dager så gnistrer det overalt. Jeg kan jo ikke gi barna en klem uten at vi får "støt".
Hvorfor? Er det bare hos oss det er sånn?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:36   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det gnistrer overalt, jeg blir gal

Er det ikke hvis man også har på seg noe syntetisk? Jeg merker det ikke når poden har på seg bare ull, men når han har yttertøy i tillegg så kan jeg lade mobilen på ham.

Gammel 24-11-10, 10:38   #3
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da må det være kombinasjonen ull og syntetisk da? Håret står rett opp på dem om de har på seg ullundertøy og gnur i sofaen.

Gammel 24-11-10, 10:47   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det opplever ikke vi of her bruker vi nesten bare ull på denne tida. Bruker du mye skyllemiddel i klærne? Kan det være det?

Gammel 24-11-10, 11:03   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg trudde klær vart mindre statiske med skyllemiddel, eg.

Her er dette eit evig problem, uansett klær. Dvs. det blir jo værre vinterstid, og særleg med ull, superundertøy og/eller fleece. Me har ørten dører på jobb, og eg får støt i kvart einaste dørhåndtak. Der har eg løyst det med å bruke armen på gensaren til å opne med. Verre er det at brukarane får støt omtrent kvar gong eg er borti dei. Blir ikkje populær av sånt.

Gammel 24-11-10, 11:08   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull og fleece er jo en sikker vinner i så måte.

Gammel 24-11-10, 11:21   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ull i blanding med syntetiske materialer blir utrolig statisk. Jeg har kjøpt nye sko med ekte ullfôr, for jeg ble så lei av å få støt av alt mulig når jeg brukte ullsokker i vinterskoene. Nå er det ingen problem.

Gammel 24-11-10, 11:47   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det opplever ikke vi of her bruker vi nesten bare ull på denne tida. Bruker du mye skyllemiddel i klærne? Kan det være det?

Nei vi bruker ikke skyllemiddel på ullklærne.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg trudde klær vart mindre statiske med skyllemiddel, eg.

Ja, mamma mente jeg burde prøve Milo skyllemiddel for å se om det ga seg litt da.

Når jeg tar ned ullundertøyet fra snora både hører og ser jeg hvor elektriske de er. Som om de lever.

Gammel 24-11-10, 11:55   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir også statiske av den rene ulla. Blir verre når barnet går med crocs på linoleumsgulvet på skolen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 12:34   #10
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tørrere luft om vinteren gir visstnok mer statisk elektrisitet. Mener jeg også leste at det blir verre når man har tørr hud, så kanskje en god dose fuktighetskrem hadde hjulpet? (Ikke på tørkesnoren, da, men for å gi mindre gnister når klærne er tatt på.)

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:23   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det eneste jeg har fått til å hjelpe på det der, er å bruke ørlite skyllemiddel.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:29   #12
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ull og fleece er jo en sikker vinner i så måte.

Ull, fleece og kulde er interessant ja!!!

Gammel 24-11-10, 13:30   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde samme problem, det var uholdbart.
Så begynte jeg å bruke skyllemiddel på ulla, milo skyllemiddel. Og problemet forsvant. Jeg vasker ulla med milo såpe.

Gammel 06-12-10, 09:28   #14
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Skyllemiddel er nå prøvd, med stort hell.

Gammel 06-12-10, 13:41   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Så bra, det er slitsomt å gnistre hele tiden.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 13:50   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper når en har på gummisåler på beina inne og ute. Støt inne kan bli ille om en går på tepper i tillegg. Tøfler med gummisåler.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:02   #17
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke noe problemer her, jeg bruker skyllemiddel på ulla.

Men jeg lyser av gnister når jeg er i klesbutikker og prøver klær. Håret står også i været rundt meg...
(Da har jeg ikke ullundis altså)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.