Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken film-musikk er den beste?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 18:51   #1
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken film-musikk er den beste?

Vi har hatt den beste intro til serie, beste julesang, men hva er den beste filmmusikken? Trenger ikke være hele albumet, men enkeltsang.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:56   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken film-musikk er den beste?

Har ingen klar liste, men hvis man skal se på hele album seiler i hvert fall Pulp Fiction OST og Dirty Dancing OST opp blant mine umiddelbare favoritter.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:56   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Beste filmmusikk er Blues Brothers.
Beste intro til serie er den til The Big Bang Theory, spilles av Barenaked Ladies.
Beste julesang må jeg tenke litt på...

Gammel 12-12-10, 19:05   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med enkeltsanger da?

Enig i at Pulp Fiction har god filmmusikk. Hadde nesten glemt den, men så er jeg på Back to the Future med Power of Love av Huey Lewis and the News.

Gammel 12-12-10, 20:46   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne: http://open.spotify.com/track/4LTdfb1CkA6zgL3M7v2mL9

Gran Torino med Clint Eastwood og Jamie Cullum. Fantastisk fim også då.

Gammel 12-12-10, 20:47   #6
Albertine
Passiv

Standard

Star Wars. Fantastisk musikk.

Og Ford Fairlane da, Yello er det aller beste!

Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:57   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn denne sangen her.

Calling you, fra Bagdad Cafe

(Kilde: youtube.com)

Gammel 12-12-10, 21:04   #8
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Gabriel's Oboe, Ennio Morricone.

Ja, Ennio Morricone i det hele tatt ... Dollar-trilogien (jeg mener; the good, the bad and the ugly. Klassisk!), Once upon a time in America ... Ja, den mannen kan jobben sin.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:06   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Etter årevis i korps, har jeg et litt blandet forhold til filmmusikk.

Den musikken som har gjort sterkest inntrykk på meg mens jeg har sett en film (jeg skrur ned lyden hver gang det skjer noe skummelt, så det er et under at jeg i det hele tatt har hørt noe), er musikken på slutten av Requiem for a dream. Hele filmen gjorde igrunnen veldig inntrykk på meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:08   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Once.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:13   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken film-musikk er den beste?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:16   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Gabriel's Oboe, Ennio Morricone.

Ja, Ennio Morricone i det hele tatt ... Dollar-trilogien (jeg mener; the good, the bad and the ugly. Klassisk!), Once upon a time in America ... Ja, den mannen kan jobben sin.

Definitivt.
Jeg vil forresten sidestille John Williams med Morricone. Og kanskje slenge med Howard Shore også. Jeg klarer ikke velge mellom disse. Jeg blir stum av beundring når jeg ser merittlistene deres.

Gammel 12-12-10, 23:08   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn denne sangen her.

Calling you, fra Bagdad Cafe

(Kilde:

)

Jeg har faktisk ikke sett Bagdad Café, men tror jammen jeg skal gjøre det nå.

Gammel 12-12-10, 23:15   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker soundtracket til The Lost Boys. Cry little sister er helt ...

Gammel 13-12-10, 00:26   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ennio Morricone er mesteren, helt klart

Men John Williams theme til Harry Potter og de vises Stein er også temmelig magisk

Gammel 13-12-10, 00:28   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Soundtracket til The Piano. Og soundtracket til Siderhusreglene.

Gammel 13-12-10, 06:42   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Rock! Frysninger i hele kroppen! Introen er til å dø av:

Gammel 13-12-10, 07:52   #18
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Den musikken som har gjort sterkest inntrykk på meg mens jeg har sett en film (jeg skrur ned lyden hver gang det skjer noe skummelt, så det er et under at jeg i det hele tatt har hørt noe), er musikken på slutten av Requiem for a dream. Hele filmen gjorde igrunnen veldig inntrykk på meg.

Musikken gjør hele filmen synes jeg.

Gammel 13-12-10, 07:58   #19
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker musikken til LOTR-filmene. Den er så nydelig, og passer så godt.

Dessuten - musikken til Highlander:

Og musikken i Broken Flowers er skikkelig herlig:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:36   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

The Gladiator f.eks.

Titanic har mange flotte
Harry Potter
Pulp Fiction har mange kule

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.