|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dyre klær er for voksne?Var på et møte i dag, og samtalene dreide inn på klesvanene til barna. Greit nok - motepresset starter tidlig - men argumentasjonen til en tilstede var at "barna går jo med samme merkeklær som voksne, ja en navngitt lærer møtte en elev med samme type jakke. Det er jo litt spesielt. Å kunne kjøpe dyre klær er jo noe man ser fram til i forbindelse med det å bli voksen. Nå har jo mange av elevene de samme merkene." Sist redigert av Dronningen : 30-11-10 kl 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?
Jeg ser poenget, og det er i denne setningen.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?At penger ikke kommer dalende ned fra himmelen forsøker jeg å lære barna mine, slik at de skal forstå, at det ikke er særlig lurt å bruke alt man har på en jakke, i hvert fall ikke før man har spart slik at man har pengene til jakken, i tillegg til det andre man trenger til mat og husly f.eks. |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg synes dyre merkeklær til barn er unødvendig, men er ikke enig i argumentasjonen som ble brukt av skolen (personen?).
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg er enig med dere, men reagerte litt på måten denne personen la dette fram på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg skjønner godt at noen reagerer. Nabojenta her fortalte at det enten er Canadian Goose eller Parajumpers som gjelder, det er jakker som koster mer enn 7000.- kroner i byen her(og enda kan de ikke garantere at de er ekte).
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes det er voldsomt for en 35-åring også.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?7000,- kroner for en jakke? Jeg hadde ikke betalt det om jeg var mangemillionær engang, tror jeg.
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg kjenner jeg gjerne skulle vært på det møtet i går, da jeg kjenner til noen andre som også var på møtet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Glede seg til å bli voksen for å kunne kjøpe dyre klær? Var det seriøst? Jeg må ærlig talt si jeg humrer litt i skjegget her. Jeg har egentlig aldri gledet meg til å bli voksen (og nå skjønner jeg hvorfor
![]() |
#11 |
Pauset
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg gleder meg til å bli eldre og å ha nedbetalt gjelda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Niesen min har nesten bare dyre merkeklær, og kjenner jeg foreldrene rett så er det et statussymbol for de. For de har ikke SÅ mye penger. Dyr bil og dyre klær, det er viktig for de. Jenta som går i 3. klasse bruker omtrent bare Lacoste, Gant, og hva nå det er de heter de dyre merkeklærne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vei
Det er så kjekt å ha fire jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
For meg er dette en skikkelig snodig prioritering, men greit nok. Så lenge man kan betale regningene sine så legger jeg meg ikke opp i andres pengebruk. Det er sikkert mange som rister på hodet over de formuene vi bruker på ferie hvert år.
![]() |
![]() |
#16 |
Bare sær
Alle har jo noe som er viktig for dem, for noen er det fine klær. Siden jeg selv også har ønsker som går ut over det helt nødvendige og derfor kan defineres som luksus, synes jeg ikke jeg kan le av dem som har andre luksusønsker enn meg.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg var en av disse ungdommene som hadde merkeklær. Jeg hadde eldre søsken som bestemte mye. Mange lærere tok dette ille opp. Jeg tror ikke det gjorde noe positivt for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?For min del brukte jeg langt dyrere klær på ungdomsskolen og vgs enn jeg gjør nå. Nå har jeg jo regninger å betale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sånn passe sane
|
Det jeg synes var merkelig var at det var et argument brukt av voksne altså. Jeg ler ikke av barn og deres ønsker.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Forstår i grunnen argumentet, jeg.
![]() |
|
|