|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Overføre ferie til neste årEr det lov hos dere? Hvordan gjøres det? Hva er lover og regler på dette?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Overføre ferie til neste årFerieloven (§7 del 3) sier at man kan overføre 12 dager.
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overføre ferie til neste årFår overføre 10 dager. Om man har vært syk over lengre tid så får man utbetalt deler av uavviklet ferie.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Overføre ferie til neste årVi får overføre opp til 14 dager.
![]() |
#5 |
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overføre ferie til neste årJeg jobber i offentlig sektor (kommune), og vi har rett til å overføre inntil 14 dager. Det er mulig man kan få innvilget søknad om å overføre mer, det har jeg aldri hatt behov for å undersøke, og finner heller ingen informasjon om dette i tariffavtalen.
Well-behaved women rarely make history. 2008 2011 2014 Sist redigert av Verdande : 19-11-10 kl 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Overføre ferie til neste årJepp, vi kan overføre 12 dager. Ved spesielle tilfeller (sykdom og slikt) kan det overføres mer. Vi sier bare fra til personalansvarlig.
![]() |
#7 |
Smugleser
|
![]() Sv: Overføre ferie til neste årKan overføre inntil 12 dager. Jeg overfører 11 i år, og med mitt vanlige feriemodus, så bør jeg ta en ekstra ukes ferie neste år.
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Overføre ferie til neste år
Kan det være fordi dere også har den 5 ferieuken? Sånn er det hos oss ihvertfall.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overføre ferie til neste år10 dager kan vi overføre.
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Overføre ferie til neste år"Du gikk opp, og fikk en jokerjævel. Han har konfiskert ferien din. Bedre lykke neste år!"
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Overføre ferie til neste årvi kan overføre inntil 14 dager, men nytt av året er at det må være en fornuftig plan for avvikling, ikke konstant overføre 14 dager hvert år. Leder har derfor ansvar for å se til at vi har tenkt gjennom dette, og har tenkt å ta det ut..
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Overføre ferie til neste årMan kan overføre 2 uker, men hos oss er det bare 1 uke man får uten å ha en god grunn. Og god grunn er ikke "har somla med å få tatt ut, så nå sitter jeg her med to uker jeg ikke får tatt ut i desember", men derimot "har blitt invitert med på 70-årsdag på Thailand i februar" har fungert med hell har jeg hørt rykter om.
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Overføre ferie til neste årferie blir aldri strøket. Det følge med til neste år. Unntak ved fødselspermisjon og sykdom samt slutter du. Da kan utbetaling være en løsning_. Men arbeidstaker og arbeidsgiver er pliktig til å se til at ferie blir avviklet. Men hvis jobben og du surrer blir ferie med over. Uansett antall dager. Men som sagt du begår et regelbrudd dersom du ikke søker og får ellers avviklet.
![]() |
|
|