Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kalendergavetipsetråd

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-10, 14:37   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalendergavetipsetråd

Jeg vil gjerne ha tips til hva jeg kan legge i pakkekalenderen til min jente på 4 og gutt på 2. Sistnevnte er det vanskeligste, synes jeg. Tar gjerne imot tips til større ting som kan deles opp og fordeles over flere dager også!

Tråden kan mer enn gjerne brukes til inspirasjon for barn i alle aldre, altså.

Sist redigert av Bluen : 08-11-10 kl 14:42.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 14:41   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergavetipsetråd

Tidligere har jeg kjøpt:

- hårspenner og -strikker
- (billige) smykker
- sokker
- truser
- en pakke gode fargestifter fordelt over flere dager
- kjøkkenutstyr fra Ikea (glass, kopper, visper etc.) fordelt over flere dager
- smekker og småting til dokka fordelt over flere dager
- Brio-togbane fordelt over flere dager
- Små julesjokolader på lørdagen
- Små bamser (fra Nille e.l.)
- Bok til spesielle dager, som 1. og 24. desember
- Småbiler

Det var så kjekt i fjor, da hun nettopp hadde fått Brio-komfyr, og jeg kunne pøse på med kjøkkenutstyr, men i år mangler jeg et slikt tema. Og hva lillebror vil sette pris på, er vanskelig å si.

Gammel 08-11-10, 14:49   #3
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster (8) samler på viskelær for øyeblikket og storebror (6) på fotballkort, så det kan jeg bruke på mange dager. Begge trenger flere truser/boxere, så det kan også handles inn. Ellers blir det litt godterier på lørdagene, og noen dager blir det aktiviteter.
Til lillebror på 2 år skal jeg kjøpe inn småbiler. Lillesøster får ingenting.

Gammel 08-11-10, 14:52   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

- en pakke gode fargestifter fordelt over flere dager

Dette kommer jeg til å gå for. Kanskje en fargeblyant annenhver dag, og et ark annenhver dag. Fargede ark, kanskje. Egentlig hadde jeg tenkt å printe ut sånne fargeleggingsark, men det er 2-åringen min sterk motstander av. Så da får det bli enklere. Julekalender er for meg ikke noe veldig ressurskrevende, de har nok av leker og ting og tang, og får mer på julaften. Det viktigste er at det er noe å glede seg til hver dag.

Sing-sang-kort med julesanger er også fint og -eh- pedagogisk. Jeg fant ikke Sing-Sang-versjonen som jeg ønsket da Kløver var på den alderen, så jeg lagde mine egne. Tjohei!

Duplolego -en kloss hver dag.

Klistremerker

Til storesøster hadde jeg tenkt å lage papirdukke med forskjellig klær og utstyr fordelt over de 24 dagene. Evt noe Top Model-stæsj hvis man er lat. Men så har visst den gamle settekassa mi dukket opp hjemme hos foreldrene mine, så hvis de søte små glassfigurene er fine ennå, og det er mange nok, så blir nok det en fin-fin julekalender for henne. Med settkassa som selve kalenderen!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 14:54   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Til storesøster hadde jeg tenkt å lage papirdukke med forskjellig klær og utstyr fordelt over de 24 dagene. Evt noe Top Model-stæsj hvis man er lat. Men så har visst den gamle settekassa mi dukket opp hjemme hos foreldrene mine, så hvis de søte små glassfigurene er fine ennå, og det er mange nok, så blir nok det en fin-fin julekalender for henne. Med settkassa som selve kalenderen!

Ja, det var en god idé. Min settekasse henger fortsatt på pikerommet, tror jeg. Kanskje jeg skulle få ånden over meg og male den? (Kanskje neste år. )

Gammel 08-11-10, 14:57   #6
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvis 2-åringen liker puslespill så kan du jo fylle opp noen luker der.

Gammel 08-11-10, 15:00   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere badekar, så er jo det en glitrende greie. Små figurer som blir kluter f.eks, badesalt og morsomme badefigurer. Puslespill går det mye i for minste her, genialt å kunne fordele det over mange dager.

Gammel 08-11-10, 15:02   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, i motsetning til i fjor har vi badekar nå!

Gammel 08-11-10, 15:03   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her må jeg følge med!

I fjor fikk kun Poden kalender, Pjokken hadde uansett ikke hatt noe glede av det. Det var avklart med mormor at Poden ville få playmohus på julaften. Vi kjøpte noen pakker med husmøblement og ymse, og delte hver pakke opp i flere pakker. Dette var veldig stas, han kunne sette sammen og bygge opp de ulike tingene jevnt. På julaften kunne huset møbleres. På lørdagene var lørdagsgodiset innholdet i kalenderen. Vi kjøpte også en brannmannpakke på Toys R Us også, husker jeg. Med hjelm, brannslukningsapparat, maske, fløyte, mobiltelefon osv. Denne ble også delt opp slik at det var en ting per dag.

Gammel 08-11-10, 15:07   #10
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal kjøpe Pulverheksa og julenissen som de får 1. desember. De har den i barnehagen også, men jeg synes det er så koselig å lese ett lite kapittel hver dag for dem.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 15:11   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Toåringen får:
- Rosiner
- Brio-tog delt over flere dager
- Matchbox-biler
- Bokstavkjeks til helga
- Sånn "magisk klut" til vann
- Ny tegneblokk

I fjor fikk han også litt klær som han trengte og Duplo-sett fordelt over mange dager.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 15:14   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Små biler, de finne softe i pakker med 5 stk som kan deles opp.
Duplopakker som kan deles opp
Truser om de bruker det.
Sing sang kort
Puslepill med bilde av seg selv, som deles opp.
Har dere badekar så er det poppis med farge man kan ha i vannet.

I år får poden:
Utkledningstøy
Boxershortser
Diverse biler
Lego
Aktiviteter på søndager
Små playmopakker.

Sist redigert av Chablis : 08-11-10 kl 21:11.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 16:19   #13
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

I år blir det ett stort legosett slik at han kan bygge litt for hver dag. Som politi eller brannstasjon eller lignende. Så får det stå på ett bestemt sted og bygge litt hver dag! Håper det faller i smak.

Gammel 08-11-10, 16:24   #14
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

I år blir det ett stort legosett slik at han kan bygge litt for hver dag. Som politi eller brannstasjon eller lignende. Så får det stå på ett bestemt sted og bygge litt hver dag! Håper det faller i smak.

Vi delte opp legosett i fjor og det var veldig poppis i allefall, men ikke så stort som du tenker.
Kommer ikke på noe annet enn alt som er ramset opp gitt

Gammel 08-11-10, 16:30   #15
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Her blir det diverse pjus (truser, hårstrikker, ring, klistremerker, prompepute, godis på lørdager). Fant endel ok på Søstrene Grene.
Tror jeg skal kjøpe julesangkortene fra Sing Sang også, og putte ett i hver pakke.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 16:33   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokéballer
perler + brett
små legofigurer (sånne enkle menn)
klistremerker

Har jeg kjøpt så langt. Må ta meg en runde en av dagene!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 17:46   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg har nå gjort et større raid på Obs - var innom der i forbindelse med Pierre Robert-salg. Fant en pakke med 6 teletubbiefigurer til Ivar, og en hel drøss med ting til Liv: Helly Kitty-dokkeservise (bare 69 kroner), lita dokke med litt klær og utstyr, perlebrett, perlekoffert til å lage smykker. Alt dette kan deles opp over flere dager, så da er det faktisk ikke så veldig lenge før hennes kalender er ferdigkjøpt. Det får bli litt praktiske ting som sokker og spenner og litt godteri på toppen.

Ivars kalender må jeg tenke litt mer på. Han fikk noen Brio-skinner i fjor - kanskje det blir noen i år også, og et par tog. Noen småbiler, så er jeg ganske langt på vei der også.

Gammel 08-11-10, 17:50   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Storebror fikk et stort brettpuslespill da han var nyslått 2-åring. Jeg lurer jammen på å pakke inn det samme til husets snart 3-åring, enda han vet at det finnes.

Storebror fikk da brettet og en brikke første dag, så fikk han en og en eller et par små brikker hver dag. Stor stas for 2-åringen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 18:00   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Årets adventskalender for storebror inneholder flere Mariofigurer kjøpt på e-bay, magneter med Lynet, noen klistremerker, et skateboardsmykke fra Lindex og noen boxere. Lillesøster får i all hovedsak tøymat fra IKEA delt opp. Og noen smykker og armbånd. Og klistremerker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 18:56   #20
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Årets kalender blir på deling mellom de to på 5 og 2,5. Jeg har kjøpt julekrybbe og de tre vise menn i Playmo. Ikke særlig estetisk, men jeg er rimelig sikker på at det kommer til å falle i smak. Tanken er en sak hver dag som de kan sette på plass i krybben - og sannsynligheten er ganske stor for at den blir gjenbrukt i kalenderen neste år. I tillegg får de litt godis på lørdagene.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.