|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Delt bosted, hvor lenge hos hver?Mannen har ymtet frampå at han vil ha ungene 50/50. Men jeg er litt usikker på akkurat det.
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?14 dager høres ut som et langt strekk å være uten den ene foreldren, men det går jo. Det kommer så veldig an på hvordan dere voksne kommuniserer, og hvordan barna er. Men du må først finne ut hvor du skal bo, og om du skal flytte langt må dere finne ut hvem som skal ha hovedomsorgen for ungene. Ikke gå for delt omsorg om dere blir boende langt unna hverandre.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Jeg kjenner et par som har hatt barna to uker hver noen år nå. Jeg har ikke hørt annet enn at de har vært fornøyde. Men disse barna har vært eldre enn dine, fra 8-10 år og oppover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Tror to uker kan funke med større barn, med muligheter for treff i løpet av de to ukene. Helt avgjørende for delt omsorg er godt samarbeid og å bo med kort avstand, så de kan være i det samme miljøet med venner osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Kommer samarbeidet dere i mellom til å fungere greit?
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Hvis han tenker slik du tenker så skulle han vel ønske at hun flyttet slik at han kunne ha hovedomsorg for ungene, eller?
![]() |
#14 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?
Det er et sjansespill som det slett ikke er sikkert at han vinner. Dessuten virker det ut fra det hun sier ikke som det vil være mulig for ham pga jobb.
![]() |
#15 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Mister man ikke alle aleneforelderstønadene ved delt bosted?
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Jeg må selvfølgelig bestemme meg for hvor jeg skal bo først. Delt bosted er jo bare aktuelt hvis jeg blir boende. Om jeg får tak i noe i nærheten vet jeg jo ikke, men har ikke tenkt å flytte ut av byen. Jeg diskuterer ikke dette med pappan, men jeg må tenke litt på alle muligheter før vi skal til mekling.
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg syns det er veldig fint hvis man kan fordele omsorgen på barna uten å vurdere hvor mye penger man får av staten ved den ene eller andre måten.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
Men det funker jo ikke med jobben hans.
![]() |
![]() |
#19 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Han har jobben sin på min hjemplass, men han har en veldig uforutsigbar jobb. De ukene han er på kan han være borte begge ukene, hjemme begge, eram og tilbake hver dag eller noen dager i slengen. Og ja, jeg får nada ved delt bosted. Jo muligens noe bidrag da han tjener vesentlig mer enn meg
![]() |
![]() |
#20 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har hatt delt omsorg før og det funka heller dårlig, mulig det er bare min erfaring som er litt negativ der. Syns egentlig det funker bedre slik situasjonen er nå.
![]() |
|
|