Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Trolljegeren

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 13:04   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trolljegeren

jaha:
http://nrkp3.no/filmpolitiet/2010/10/trolljegeren/

Montro om dette er noe å se?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:19   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: trolljegeren

Jeg så et lite klipp i går og skal se den på kino. Er Birger Vestmo vilt begeistret så blir nok jeg det også. Tror at 12-åringen skal få bli med.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:19   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Virker å ha bra potensiale ja! Den skal definitivt sees på kino.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:20   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror den kan bli morsom. De har prøvd seg på litt viral markedsføring ala Blair Witch Project, og videoene er ganske morsomme.

(Kilde: youtube.com)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:10   #5
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er en film jeg definitivt skal se. Jeg likte både Blair Witch og Cloverfield, så da regner jeg med at jeg liker denne også.

Gammel 26-10-10, 14:46   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trolljegeren

Jeg syns den ser eksepsjonelt teit ut, jeg.

Gammel 26-10-10, 14:49   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brita liker den. Da skal jeg selvfølgelig se den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:26   #8
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg skal se den, sammen med tenåringene mine.

Gammel 27-10-10, 18:43   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett den og lo høyt og hjertelig flere steder. Veldig morsom! Og helt genial krysning mellom norske folkeeventyr, sosialdemokratisk papirmølle og fantasyfilm. Den har mye ved seg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:00   #10
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg skal helt klart se. Gleder meg som en unge.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:01   #11
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Etter å ha lest og hørt både formelle og uformelle anmeldelser skal jeg absolutt se!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:43   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så den i går, og jeg ble positivt overrasket, og imponert! Ja, og han der Otto Jespersen passer jo perfekt som trolljeger!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:07   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Christian har lyst til å se den. Den ser jo litt artig ut så vi får nok sett den en dag ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:37   #14
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Jeg har også lyst til å se denne, men er den skummel, type Blair Witch? Er så redd skumle filmer at jeg burde slippe unna med halv pris på kinobilletten, da hendene vanligvis er godt plassert foran øynene.. *sjikkelig morsjom*

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:44   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den i går og humret godt nesten gjennom hele filmen. Humoren er ikke sånn åpenbar og tydelig, mer undertonet, det er småting som trolljegeren som tydeligvis har vært veldig ensom i jobben og plutselig har noen å fortelle sære trollhistorier til og at man ikke helt vet om trollene som kan lukte kristenmanns blod, kan lukte muslimer. Otto Jespersen gjør seg veldig bra som superlakonisk trolljeger.

Men om man forventer å vri seg av latter eller bli skikkelig skremt så blir man skuffet. Men jeg likte den altså.

Gammel 05-11-10, 20:44   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mellomste har vært med på en undersøkelse og som belønning har han fått to kinobilletter. Kanksje han og jeg skal dra og se på denne.

Gammel 05-11-10, 22:29   #17
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Jeg har også lyst til å se denne, men er den skummel, type Blair Witch? Er så redd skumle filmer at jeg burde slippe unna med halv pris på kinobilletten, da hendene vanligvis er godt plassert foran øynene.. *sjikkelig morsjom*

Nei, nei, ikke skummel! Det er en tullefilm, først og fremst.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 23:04   #18
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Supert, var det jeg trodde. Ble bare litt forvirret av kommentarer her inne. Takker! :-)

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:44   #19
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

I starten av filmen var jeg utrolig skeptisk, først og fremst pga ELENDIGE skuespillerprestasjoner av de to hovedrolleinnehaverne (må være noe av det mest talentløse som er servert på norsk film noensinne) .

Men den tok seg kraftig opp etterhvert som den fant sin identitet som komi-dokumentar, med klare paralleller til eventyr (bukkene bruse), diverse trollmyter og ikke minst maste-problematikken.

Lo f eks en del da det ble servert vitenskapelige forklaringer på hvorfor troll sprekker el. blir til sten.

Otto Jespersen var konge!

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:54   #20
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Det er Otto Jespersen som gjør filmen utholdelig. Den er tidvis pinlig dårlig og tidvis morsom.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.