|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Sliter med å få solgt enebolig. *Vi kommer til å male kjøkkenet*Har hatt huset vårt ute til salgs siden slutten av august. Tre visninger, men foreløpig ikke noe napp Sist redigert av bulle : 05-11-10 kl 11:42. Årsak: . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Vi solgte leilighet i finanskrisens kjipeste periode. Veldig kult å selge leilighet når alle avisforsidene ropte: IKKE KJØP LEILIGHET NÅ!
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Vi har brukt utleiemegleren, det har fungert veldig bra. Problemet er jo også om dere leier ut mer enn 1 år med tanke på beskatning av gevinsten (men det er dere kanskje klare over). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Jeg kan ikke dette helt, men det er noe slikt. Om dere selger huset med vinst (sammenlignet med det dere kjøpte det for) og har leid ut huset mer enn et år så må dere skatte for vinsten, jeg tror at det er 28 eller 30 %. Og det er jo veldig kjipt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?En i min familie sliter med å få solgt liknende enebolig i samme området, og det til lavere prisantydning ... Har hørt flere slite i Vestfold i det siste, uten at jeg vet noe mer om det og jeg aner i allefall ikke årsaken, men å sjekke ut mulighetene for utleie en periode og regne ut evt. +/- med det kan sikkert være lurt. Lykke til - det er jo et fint hus dere selger, så rett kjøper dukker nok opp til slutt.
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Det stemmer, det. Dette burde jeg jo ha visst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Hvilket område er det i? Er det på Sem? Jeg tror nesten at det blir for mye styr med å leie ut, og gevinstbeskatning i betraktning så blir det et tapsprosjekt. Må vel smøre meg med enda mer tålmodighet og håpe at nervene holder.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?3 visninger på to måneder er ikke særlig mye da. Jeg ville kjørt på med ekstra visninger, samt tenkt over alternative måter å få annonsen ut til rette kjøpere. Kanskje gjennomgå annonseteksten og legge vekt på andre, mer salgbare ting. Jeg kjenner ikke området, så det er vanskelig å si hva som burde vært vektlagt anderledes, men kanskje dere kunne tatt en brainstorming med noen som gjør det?
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Gode tips, takk skal du ha |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
For å slippe gevinstbeskatning må man ha bodd i boligen ett av de to siste år før ny eier overtar. Man kan altså leie ut, flytte tilbake og så selge, og slippe unna skatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Oi. Jeg er overrasket over at det ikke har gått greit å selge. Jeg husker at jeg så annonsen da den ble lagt ut og tenkte at den skulle bli lettsolgt.
![]() |
![]() |
#13 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Fint hus dere har |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Jeg hadde malt de blå skapdørene hvite og tatt nye bilder av aktuelle rom, tror jeg.
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Vi gjennomgikk teksten i annonsen skikkelig og jobbet med å styrke teksten underveis i prosessen. Jeg ville sjekket ut tekst (nabolagsbeskrivelse etc) på annonser på hus i nærheten. Har megler virkelig understreket det som er viktig for den gruppen dere mener er interessert? Har dere virkelig identifisert en kjøpegruppe? Snakker dere til dem?
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Det gjelder vel ikke når man selger i Tønsberg? Jeg er dog enig når det gjelder Oslo.
![]() |
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Halve boligbilaget i Aftenposten er jo boliger i pendleravstand, Akershus, Østfold, Buskerud og Vestfold.
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Helt enig. Når jeg har nevnt det for megler, har han vært litt lunken til dette. Jeg derimot, mener at kjøpegruppen NETTOPP befinner seg i Oslo. Utflyttede vestfoldinger som vil hjem igjen, eller små familier som ønsker litt "ut av byen" bolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Jeg tror nok at jeg ville malt kjøkkenet også. Når vi kjøpte hus hadde vi ikke penger til å pusse opp alt med en gang, så jeg tror det ville trukket ned for vår del. Kjøkken er jo ofte sånt som koster en del å pusse opp - det er ikke sikkert alle kjøpere tenker over at et strøk maling vil forandre mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?Hadde gjerne kjøpt det jeg,om jeg kunne, og latt det være akkurat som det er. Er jo kjempefint jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|