|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Hvor mange har iPhone om 3 år?Finnes det noen offisielle prognoser? Jeg har jo alltid sagt at man kan få vite alt på FP, og at det er enklere enn å google.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?iPad er vanskelig å svare på, og det finnes vel ingen prognoser for Norge. Det man imidlertid ser er at Android vinner terreng, og at veksten da for iPhone nok bremser en del. Nå har det tatt seg opp en del i det siste salget pga iPhone 4-tilgjengeligheten, men det kan nok avta. Mange av dem som kjøpte iPhone 4 gjorde det også for å bytte ut eldre iPhone.
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Jeg tror salget av Touch kommer til å gå ned etterhvert som det sirkulerer flere og flere brukte iPhones i systemet. Touch er en "intro" til Apple-universet på mange måter, og den introen funker like lett på en hand-me-down iPhone hvis opprinnelige eier har oppgradert.
![]() |
![]() |
#4 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Eg kjem ikkje til å ha iPhone. :datapunkt: Eg er veldig glad i Mac-maskinene og tvilar på at eg kjem til å kjøpe anna PC, men synest den totale utviklinga med Apple-dominans + sensur på apps. og nyheitsformidling er skummel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?
Det er definitivt skummelt, og jeg synes det er rart at ikke EU og amerikanske konkurransemyndigheter har kommet sterkere på banen allerede. Denne utviklingen har man sett en tendens for i en del år nå allerede og det virkerlig merkelig med tanke på hva som har blitt gjort ovenfor Microsoft tidligere.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Interessante analyser. Betyr det at det egentlig ikke finnes noen tall som har fnugg av belegg?
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Bingo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
Jeg elsker min mac og min iPhone, men jeg liker heller ikke sensuren og dominansen, jeg gjør ikke det. Men der er det jo mange som er rare. Jeg måtte le da jeg leste den lange listen med ord Google ikke har autosøk for. Seriøst?!
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?For bedriftsmarkedet blir også Windows 7 til å være aktuell. Trolig er det det eneste markedet der Windows 7 vil være spesielt aktuell pga. tidspunktet de nå kommer inn på. Windows 7 vil i hovedsak ta andeler fra RIM i USA.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Jeg vil neppe ha iphone. Men det er fordi jeg ikke er fan av den der lukkede greia apple kjører på alle sine maskiner. Ikke fordi telefonen i seg selv ikke er fin, for det er den jo. |
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Sensur? Det visste jeg ikke noe om. Kan dere skrive litt mer om dette? Hva slags sensur? Og hvorfor?
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Uten å gå god for denne kilden (kjapt google-søk), så står det litt her (jeg skummleste bare).
![]() |
#13 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Kort sagt så har Apple klausular i app-kontraktene sine om at dei står fritt til å fjerne "støtande" innhald. Det betyr i praksis at Apple silar kva iPhone-brukarane skal få tilgang til av nyheiter o.l. og kva dei ikkje skal få tilgang til, og overstyrer nyheitsredaksjonar sitt redaksjonelle ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Eirik Newt skriv litt meir utfyllande i bloggen sin: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mange har iPhone om 3 år?Jeg kjører SE Xperia - Android, altså og har faktisk ikke et eneste i-produkt i hus. Bortsett fra broren min sin iPod som ikke brukes men som ligger fyllt med hans musikk og bilder som minne. Jeg klarer rett og slett ikke å forholde meg til Apple sin greie om at du skal kun kjøre i-produkter. Derfor vil jeg rett og slett ikke ha. Og jeg tror neppe jeg er den eneste i verden som tenker sånn.
![]() |
#16 |
Dette er jo en ting når det gjelder applikasjoner, men når de også skal velge hvilke bøker, aviser og magasiner som er passende hos dem tar de det et skritt lengre. Dette er rett og slett ekstremt og synes det er veldig merkelig at myndighetene i USA ikke griper inn.
![]() |
|
|