|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Mannen min har egg- og nøtteallergi og kan dessverre ikke spise Sarah Bernhard. Men det er jo så innmari godt. Trøffelkremen og sjokoladen tåler han jo, så kanskje det går an å prøve med en alternativ bunn?
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Jeg tenker at en helt vanlig sjokoladekake-bunn hadde gjort seg, hvis det lar seg gjøre uten egg. Man må skjære den i tynnere lag, naturligvis, for å få riktig størrelse. Men det kunne blitt riktig så godt.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Den sentrale sjarmen med SB-bunnen er jo den seig-sprøe konsistensen. Det jeg kommer på som ligner mest på det, er vel en del cookies/havrekjeks av den amerikanske typen? Jeg tenker at det godt kan være litt grovt, for å imitere nøttekonsistensen.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Spør 3barnsmor: http://www.foreldreportalen.no/forum...Sarah+Bernhard
![]() |
#6 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?hva med noe som dette, og erstatte nøttene med for eksempel ristede frø av noe slag mannen tåler?
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?
Ah, god idé. Om man bruker sirup så blir de seige uten å bli veldig søte. Jeg har en drøss med eggefrie cookiesoppskrifter.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
Gidder du å legge ut en eller flere? Har sønn som ikke tåler egg.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
Skal se om jeg får gjort det de nærmeste dagene, kan sende deg på PM.
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Jeg vil anbefale denne boken:
![]() |
#12 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Morsomt, her satt jeg og tenkte "gjorde ikke vi det i fjor?" også finner du et gammelt innlegg som bekrefter det. Jeg husker at vi brukte cookiebunn, vi kjøpte bare noen småcookies som var små. For en voksen ville kanskje ikke dette være det helt store, de ble jo ikke seige akkurat. Men noen hjemmelagde enkle grove kjeks skulle jo duge.
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Nei, har kokosallergi også. Ellers hadde en kokosbunn vært et ok alternativ ja, det er sant det.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Jeg var forresten på helsekosten her, og de hadde fått inn en KJEMPEGOD frokostblandingaktig greie, med sjokolade og bokkhvete og noe. Det hadde vært helt perfekt, men jeg 1) husker ikke hvad et heter og 2) aner ikke innholdet. Sist redigert av m^2 : 21-10-10 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Marcipan til min allergiker lager jeg av like deler solsikkekjerner og melis som kjøres i foodprossesor til det er finmalt. Deretter sper jeg med vann til passe konistens (bare litt i gangen, det er ikke mye som skal til før det er for mye). Sist redigert av Nextlife : 22-10-10 kl 22:15. Årsak: usj, skrivefeil. Igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?:sikkle:
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sarah Bernhard: Alternativ bunn?Tåler han noen slags frø? Solsikkekjerner hørtes jo ut som en idé. Ellers så lurer jeg på om noe med, tja, dadler og havregryn, kanskje, kjørt i foodprocessor, kunne virke. Søtt og seigt og med litt substans, liksom.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Ja, han tåler solsikkefrø, så det kan jeg jammen prøve! Takk for tips!
![]() |
|
|