Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan markedsføre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 15:18   #1
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan markedsføre?

Jeg har (som noen kanskje allerede har lest) en frisør salong for barn.
Vi har en god kundekrets, men man har alltids lyst på flere kunder.

Og det jeg nå sitter å lurer på er hvordan legger dere merke til steder som foreldre?
Er det ryktet som går, plakater, avisoppslag, internett? Hva funker ?

Vi har hatt avisoppslag, annonser, og har ett veldig godt rykte. Men må prøve noe nytt, som er litt blikkfang og jeg har ikke store peilingen på markedsføring.

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:29   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Når det kommer til frisørsalonger så tror jeg Word of Mouth (WoM) er det som nytter mest. De færreste jeg kjenner til velger slikt kun basert på pris, fordi resultatet har så mye å si.

Det dere må tenke på er atributtene deres, hva gjør dere bedre enn alle andre frisørsalonger for barn? Hvordan skiller dere dere ut? Hvorfor skal jeg velge deg, fremfor en annen salong?

Jeg er f.eks. opptatt av at produkter som brukes på meg selv (og på barn, i den grad det brukes) skal være allergivennlige, og gjerne økologiske. Jeg liker at det er etisk. Hos frisøren liker jeg også at jeg får "noe mer" for penga, som god kaffe eller te (ikke kjipt skvip fra automat), bedre blader enn dustete dameblader, og hvis sønnen min skal klippes vil jeg at han skal få det samme. Kanskje en liten juskartong, Donald og noe annet som kan gjøre hans opplevelse større.

Jeg ville aldri valgt en frisør kunt basert på en annonse, uten at jeg fikk følelsen av alt det andre også, at det var kvalitet.

Hva med en page på Facebook, hvor kundene deres kan bli venner og bli oppfordret til å legge igjen gode omtaler? Den siden må selvfølgelig også markedsføres og holdes i live for å være interessant. Konkurranser, barnearrangementer osv.

Hvis du virkelig vil lære mer om markedsføring kan du google "small business marketing", da får du faktisk opp en god del gode artikler.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:48   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt annonse for nettbutikken min på facebook noen ganger, med god respons. Det er selvsagt litt annerledes på nett enn i RL, men du kan velge å la annonsen vises kun hos de som har lagt inn i fb-profilen at de har barn, og bor i et bestemt område.

Ellers er nok den beste reklamen at kundene deres skryter til bekjente, slik dere har vært inne på under. Kunne dere hatt en vervekampanje, kanskje - hvis nye kunder forteller hvem som vervet dem får ververen rabatt på neste klipp?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 17:04   #4
Anna.S
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Anna.S har et hav av muligheter foran seg
Standard

Page på Facebook anbefales. Hvis du ikke har noe spesielt annet om salongen din enn at du spesialiserer deg på barn ville jeg også hengt opp lapper på butikker rundt om.

Vise til at dere klipper barn hele tiden og dermed vet hvordan dere skal gjøre det kjekt for barna å bli klippet. Det setter nok foreldrene pris på for mange barn hater å gå til frisøren..

Anna.S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:38   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor i Oppland holder du til?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:40   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Facebook, samt et veldig gjennomtenkt konsept som det snakkes om.

Gammel 28-09-10, 20:55   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vervekampanjer og rabattkort kan du også ha.

Gammel 28-09-10, 22:13   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Annonsere på foreldreforum?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:10   #9
TineS
Fullverdig medlem

Standard

Sånn som salongen er, så er den veldig gjennomført til barn.
Vi har stort lyst lokale, bilstoler å klippes i, tv m/ Dvd skjerm foran hver barnestol, masse dvd filmer å velge i, lekerom, hårgele/hårspray med farge om ønskelig, premie ved endt klipp, en produkt serie uten fargeemner, parabener og parfyme (perfekt for barn), en stor beholdning av kjeks ( noe som hjelper utrolig masse som bestikkelse). Vi har timesbestilling på nett og familierabatt.

Vi har veldig god erfaring med å gjøre opplevelsen til barn god hos frisøren. Noe vi syns er veldig viktig.

Vi holder til på Gjøvik

Gammel 29-09-10, 09:21   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Dere høres ut som en drømmesalong for barn! Hva med å prøve å få lokalavisen til å skrive om dere.

Gammel 29-09-10, 09:30   #11
TineS
Fullverdig medlem

Standard

Begge lokalavisene har skrevet om oss ett par ganger alt:P
Har hatt åpent i 3 år, men har hatt litt problemer med ansatte, graviditeter osv, så kundekretsen har variert masse.. Men nå er det på tide at det tar av igjen

For at avisen skal skrive om oss igjen, så må noe skje eller noe være nytt osv..

Gammel 29-09-10, 09:30   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at facebook er en god arena for dere. Lag en egen facebookside for bedriften din. Spre ryktet blant venner av deg, og få de til å bli "venner" av bedriften på facebook. Der kan du legge inn kampanjer dere kjører, linker til kule barneklipp dere kan gjennomføre, fortelle om nye produktserier som kommer inn, osv.

Ikke altfor mange innlegg, slik at folk blokkerer dere. Men nok til at folk blir minnet på at dere finnes. Kanskje et innlegg hver uke eller 14. dag.

Dette krever litt av deg, men er ellers gratis.

Gammel 29-09-10, 09:32   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at klippekort hadde vært ideelt for barn. Det skulle jeg gjerne hatt for sønnen min. Type "hver 6. klipp gratis" eller noe.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:32   #14
TineS
Fullverdig medlem

Standard

Vi har laget en side på facebook Men det er litt vanskelig å få spredd den. For de fleste av mine venner er i den fasen hvor det er ingen barn, bare studenter og de tenker visst ikke på å invitere videre da...

Gammel 29-09-10, 09:34   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Vi har laget en side på facebook Men det er litt vanskelig å få spredd den. For de fleste av mine venner er i den fasen hvor det er ingen barn, bare studenter og de tenker visst ikke på å invitere videre da...

Men du har da egne barn? Er du ikke "venner" med foreldre i barnehagen og sånt? Hvis du kjører noen konkurranser (gratis stylingprodukt) eller noe, så vil flere bli "venner" med bedriften.

Gammel 29-09-10, 09:35   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med god gammeldags geriljamarkedsføring? Et realt stunt i en aller annen form?

Stand på torget med klovn og klipp til 100 spenn?

Gammel 29-09-10, 09:35   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sett opp et lite skilt på disken hvor det står "Bli venn med oss på Facebook! blablabla-adresse, for å få tilbud, konkurranser og informasjon." Under den legger du en bønsj visittkort med samme info, som du deler ut til hver eneste kunde sammen med et klippekort."

Gammel 29-09-10, 09:40   #18
TineS
Fullverdig medlem

Standard

Ja, må nok gå litt hardt til verks her

Nja, vesla har akkurat begynt i ny barnehage, så har egentlig ikke så masse kontakt med de andre foreldrene..

Vi har tenkt på å lage fengende annonser å henge rundt.. Er det lov å henge opp i barnehager, helsestasjoner osv?

Gammel 29-09-10, 09:44   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Ja, må nok gå litt hardt til verks her

Nja, vesla har akkurat begynt i ny barnehage, så har egentlig ikke så masse kontakt med de andre foreldrene..

Vi har tenkt på å lage fengende annonser å henge rundt.. Er det lov å henge opp i barnehager, helsestasjoner osv?

Du må nok spørre. Noen vil si nei, andre ja.
Jeg tror ikke man får henge opp ren reklame i verken bhg eller helsestasjon...
Og jeg syns ikke det "tar seg ut" å reklamere på dagligvaren...ser liksom litt lite eksklusivt ut.

Gammel 29-09-10, 09:45   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Jeg jobber forresten i reklamebyrå. Du kan få kjøpe 4 timer kreativ seanse hos oss. Så sender vi deg alle idéene vi kom opp med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.