|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Hvordan markedsføre?Jeg har (som noen kanskje allerede har lest) en frisør salong for barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Når det kommer til frisørsalonger så tror jeg Word of Mouth (WoM) er det som nytter mest. De færreste jeg kjenner til velger slikt kun basert på pris, fordi resultatet har så mye å si.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Jeg har hatt annonse for nettbutikken min på facebook noen ganger, med god respons. Det er selvsagt litt annerledes på nett enn i RL, men du kan velge å la annonsen vises kun hos de som har lagt inn i fb-profilen at de har barn, og bor i et bestemt område.
![]() |
#4 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Page på Facebook anbefales. Hvis du ikke har noe spesielt annet om salongen din enn at du spesialiserer deg på barn ville jeg også hengt opp lapper på butikker rundt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Facebook, samt et veldig gjennomtenkt konsept som det snakkes om.
![]() |
#8 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Annonsere på foreldreforum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Sånn som salongen er, så er den veldig gjennomført til barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Begge lokalavisene har skrevet om oss ett par ganger alt:P |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Jeg tenker at facebook er en god arena for dere. Lag en egen facebookside for bedriften din. Spre ryktet blant venner av deg, og få de til å bli "venner" av bedriften på facebook. Der kan du legge inn kampanjer dere kjører, linker til kule barneklipp dere kan gjennomføre, fortelle om nye produktserier som kommer inn, osv.
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Vi har laget en side på facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan markedsføre?
Men du har da egne barn? Er du ikke "venner" med foreldre i barnehagen og sånt? Hvis du kjører noen konkurranser (gratis stylingprodukt) eller noe, så vil flere bli "venner" med bedriften.
![]() |
![]() |
#16 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Hva med god gammeldags geriljamarkedsføring? Et realt stunt i en aller annen form?
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Sett opp et lite skilt på disken hvor det står "Bli venn med oss på Facebook! blablabla-adresse, for å få tilbud, konkurranser og informasjon." Under den legger du en bønsj visittkort med samme info, som du deler ut til hver eneste kunde sammen med et klippekort."
![]() |
#18 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Ja, må nok gå litt hardt til verks her |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pen. Så det så.
Du må nok spørre. Noen vil si nei, andre ja.
![]() |
#20 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvordan markedsføre?Jeg jobber forresten i reklamebyrå. Du kan få kjøpe 4 timer kreativ seanse hos oss. Så sender vi deg alle idéene vi kom opp med.
![]() |
|
|