|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hviler du venstre fot på clutchpedalen under kjøreturen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 14,08% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
122 | 85,92% |
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg har en stygg (ifølge andre) uvane når jeg kjører bil: Jeg hviler venstre fot på clutchen. Ikke på det "brettet" som er ved siden av, men på selve clutchen. Det vil si at den ikke trykkes helt inn, naturlig nok, men den går inn til den stopper av seg selv. Jeg greier ikke å endre på dette, jeg har kjørt bil i 17 år i oktober. Mannen min, og andre også, forresten, sier at dette medfører stor slitasje på pedalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg fikk kjeft (av kjørelæreren) hver gang jeg hadde foten i beredskap oppå pedalen, så den uvanen rakk ikke å feste seg noe særlig. Han hadde nå overoppsyn med alt også
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg er litt usikker på hva jeg gjør, faktisk. Ofte bedriver jeg bare bykjøring over kortere distanser, og da kan det nok tenkes at jeg har foten på clutchen. På langkjøring, derimot, tror jeg at jeg har den på brettet ved siden av.
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Eh, jeg aner faktisk ikke. Jeg vet at jeg clutcher for mye, i hvert fall.
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Aldri foten på clutchen når jeg ikke bruker den, nei.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?De eneste gangene jeg har foten i bedredskap på clutchen er når jeg kjører i tett bytrafikk/kø. Jeg er ikke noe glad i det, for da ender det som regel opp med at jeg får krampe i leggen.
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?
Hehe. Eller så begynner du sånn som svigerfar holder på, og luftgirer med høyre hånd. Fornøyelig. Jeg har ingen klutsj, så her er venstre fot ikke i bruk.
![]() |
#8 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Stort sett på det "avlastningsområdet" til venstre for clutchen ja.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg clutcher nok for mye, men har foten på den tingen ved siden av pedalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg vet ikke, men hvis jeg har den på clutchen, så er den definitivt helt ute, ikke sånn at det er noe slitasje av noe slag.
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg aner ikke. Må jeg tenke over neste gang jeg kjører.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Men den går jo litt inn helt av seg selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Han kjeftet alltid på meg pga. dette.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Niks. Jeg har automat.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 16-09-10 kl 15:34. Årsak: Gils? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg har aldri på pedalen når jeg ikke kløtsjer - det plukket kjørelæreren av meg med en gang jeg viste tendenser.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Nå har vi automatgir, så venstre fot brukes ikke aktivt under kjøring annet enn til å trampe takten. Men når jeg kjører med manuelt gir har jeg kun foten på clutchen når jeg skal gire opp eller ned (det vil si - nå glemmer jeg det siden jeg er vant med automat...
![]() |
#20 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Hvor har du venstre fot når du kjører bil?Jeg har alltid foten på clutchen og får tyn for det hele tiden.
![]() |
![]() |
|
|