Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Veihjelp/bilberging

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 21:32   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Veihjelp/bilberging

Jeg kjører rundt i en 12 år gammel bil. Jeg ser at det kanskje hadde vært smart å være medlem et eller annet sted slik at jeg kunne få hjelp om jeg plutselig står der med bil som ikke samarbeider. Bilen er stort sett grei, men en vet aldri.

Eksen har vært/er NAF medlem, så jeg er kjent med NAF. Jeg har trengt NAF en gang. Da ble jeg tauet til nærmest verksted, fikk den hjelpen jeg trengte og kjørte videre. Men jeg trenger ikke "Motor" eller NAF-bok, jeg ønsker bare veihjelp.

Kjører mest i Innlandet/Østlandet, men skal nordover i sommerferien da.

Anbefaling og erfaringer med Viking, Falken osv mottas med takk. Hvor får jeg best hjelp og mest for pengene?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:42   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Vel. Veihjelp får du uansett, det er bare snakk om hvor mye du må betale for det. Typisk pris for tauing til verksted er rundt 2000 kroner. Så kan du jo regne hvor mange års medlemskap i NAF, Falken, Viking eller tilsvarende du får for det. Vi har meldt oss ut av NAF nå - etter 10-15 års medlemskap har jeg hatt bruk for tauing en gang, og da var tilbudet nærmeste verksted, en lørdags ettermiddag etter at alt var stengt. De fire milene hjem til garasjen, reservedelene og verktøyet mitt ville de ha 2500 for. Det var medlemspris. Ikke-medlemsprisen til Viking var 2500. Duh!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 12-05-11 kl 21:56.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:44   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.802
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Trenger ikke "Motor"? Hvordan er det mukig da? Der står jo alle dekktester og annet nyttig som er greit å lese som dolektyre.

Jeg har bare erfaring med NAF, og siden du alt kjenner til dem (du vet at du får 10 % rabatt på leie av Novasol-hus, sant? Og gode rabatter på camping/hotell rundtomkring? Og advokathjelp om bilforhandler er vrang på garantisak? Og rimelig og god EU-kontroll?), trenger jeg vel ikke anbefale dem.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:45   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Meldt meg ut av Naf jeg også. Ikke noe vondt å si om dem utover prisen. Nå dekkes tauing av odinær bilforsikring (fullkasko hos Enter, mulig alle har det), så da gad jeg ikke mer.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:52   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Bilen er forsikret hos Gjensidige, kasko så vidt jeg husker. Litt vrient akkurat det, for bilen er fortsatt i eksens navn, men oppgjøret der blir helt sikkert ikke i orden før jeg skal på tur i sommer. Så jeg vil ha noe som er på meg, ikke bilen.

Ikke noe galt å si om NAF, jeg bare tenkte at jeg akkurat nå trenger kun veihjelp, men det er kanskje ikke mye dyrere enn hos andre?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:54   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Gjensidige har vel en avtale med Viking (eller er det Falken), 500 kr for berging tror jeg det er? Det hadde hvertfall bilen "min" når den sto på forsikringen til pappa, rimelig sikker på at det var i Gjensidige.

Her står det litt om det: https://www.gjensidige.no/Privat/For...kring/Veihjelp

Men hvis forsikringa står på eksen er det ikke sikkert det gjelder - det står den er personlig for forsikringstaker/ektefelle/samboer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 23:05   #7
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Om du har kasko,er det stort sett 500 i egenandel for veihjelp uten medlemskap.
Nafmedlem:to gratis berginger i året(etter nr 2 450 kr)medlemskapet følger person og ikke bilen.
Falck:Ubegrenset berginger med 0kr i egenandel,men her følger medlemskapet bilen.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 23:29   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Jeg tror jeg skal få foreldrene mine til å verve meg i naf likevel. De sa jeg kunne få vervepremien, hehe. Så er det greit at det følger meg og ikke bilen til eksen. Nok rot der likevel.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 00:23   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veihjelp/bilberging

Sjekk hva som er inkl. i forsikringen først. Noen bilmerker har jo også veihjelp inkludert i garantien man får etter at man har bilen på service hos dem. F.eks. VW/Skoda/Audi har deres "Mobilitetsgaranti" som også gjelder for eldre biler så lenge man tar service hos dem. Har brukt dem ved et par tilfeller av (selvforskyldt) flatt batteri. Er da ellers tauing til (merke)verksted. Er de vanlige bilbergningsfirmaene som benyttes for tjenesten,

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no