Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 18:57   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Junior ønsker seg kake med bilbane på til bursdagen sin som vi skal feire i helga. Jeg er i dårlig form for tiden så har ikke ork til å trave i butikker etter former og denslags.

Ser for meg sjokoladekake i langpanne som utgangspunkt, men litt usikker på hvordan jeg skal få til bilbane. Hva bør jeg pynte den med og slikt?

Ønsker også oppskrift på kake med god krem.

Kan noen hjelpe meg?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 21:45   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Kanskje du kan runde av hjørnene, og skjære bort en tilsvarende avrundet form inni, så selve formen blir en bane? Og så lage banemarkeringer av ett eller annet smågodt, lisser eller marsmallows som du skjærer til? Kanskje lage et flagg med MÅL, eller skrive det på banen med glasur? Biler kan lages enkelt av marsipan, med hjul av mini-Oreos. Kanskje det kan bli fint å dekke sidene på banen med vaffelkjeks. Bare tenker litt høyt jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 21:56   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Det var lurt! Skjærer til og pynter. Skal på godterijakt og se hva som egner seg. Skal ikke så mye til å se at det er en bilbane når man skjærer til.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:19   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Jeg har laget racerbane m. grønt kokosgrass i kantene og sølvgrått sukkerstrø som en ganske brei banesving over kaka. På matbutikk, eller var det Jernia, har jeg funnet racerbillys og lys som pokal og racerflagg. Seigmenn er fint publikum. Og så har mannen gjort suksess med å slenge på litt kakefyrverkeri ved servering. Denne har vært så populær at vi har måttet lage samme kake til flere bursdager.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 09:21   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Sølvgrått sukkerstrø?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:19   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Sølvgrått sukkerstrø?

Tror jeg fant det på vanlig matbutikk en eller annen gang. Det ble helflott asfalt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:08   #7
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Denne laget jeg i går faktisk!!!
Vanlig langpanne-sjokoladekake, vanlig glasur, kokos farget grønn med konditorfarge hjemmelaget målflagg av papir, svart tusj og tannpirker (uten smak) og biler fra lekekassen, for anledningen vasket og spritet.
Laget mal på selve banen av et A4 ark som jeg la oppå.



__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:14   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp-oppskrift og tips til pynt (bilbane) til fireåringen

Hurra!! Har grønn cacas-farge. Tror det blir noe slikt her også. Overkommelig selv for meg (ble nemlig skikkelig uvenn med marsipan i fjor).

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no