Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hentesett til junibaby, noen tips?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 16:42   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hentesett til junibaby, noen tips?

Jeg er snart ferdig med teppestrikking, og tenkte jeg skulle gå over på litt klær til lillejenten. Hun kommer sånn en gang rundt St. Hans, så veldig tjukke henteplagg utgår, men har lyst til å strikke likevel. Er det noen som har smarte tips?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:04   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Tja. Hentesettet til Frøkna (født tidlig i juni) viste seg å bestå av kortermet, hvit body. Punktum. Det var hetebølge, 27 grader, og helt uaktuelt med bekledning eller tepper. Det nydelige strikkesettet som min mor hadde laget, lå fint i skapet til august. :hjelpsom:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:09   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja. Hentesettet til Frøkna (født tidlig i juni) viste seg å bestå av kortermet, hvit body. Punktum. Det var hetebølge, 27 grader, og helt uaktuelt med bekledning eller tepper. Det nydelige strikkesettet som min mor hadde laget, lå fint i skapet til august. :hjelpsom:

Men la du henne på lammeskinn likevel? :litt opphengt i om skinn om sommeren er galskap eller normalt:

  Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:15   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja. Hentesettet til Frøkna (født tidlig i juni) viste seg å bestå av kortermet, hvit body. Punktum. Det var hetebølge, 27 grader, og helt uaktuelt med bekledning eller tepper. Det nydelige strikkesettet som min mor hadde laget, lå fint i skapet til august. :hjelpsom:

Ser den, ja.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:26   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Selv ikke vår lille premature brukte mye klær i juni. Jeg tror kanskje det er fare for at strikkeplagg uansett slag blir liggende ubrukt....

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:33   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Vi hadde juni baby. Født i en hetebølge. Vi hadde bommul strikkesett. Hadde bare sokker under og kortarmet body. Rett i bilen som var kald av aircondisjon, og så inne i huset som også hadde det når vi kom hjem. Dagen etterpå hadde han heldrakt med korte armer og bein. Lammeskinn hadde han også, hver dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:35   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Så fin, Isolde! Både drakten og gutten. Jeg ser poenget med varme altså, jeg har bare så lyst til å lage noe vi kan ta henne med hjem i. Får vurdere noe lett i bomull, evt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:43   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Hva med denne kjolen?



Så kan du ha hvit body og strømpebukse under om det er litt kaldere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:43   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

En lett bommulskjole kanskje?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:44   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Denne hadde jeg tenkt å lage men den ble aldri ferdig. Kansje jeg kan få den ferdig om jeg får en gutt til en gang:



Fungerer sikkert godt i rosa også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:45   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Denne var og fin:



Må slutte å pose før jeg er ferdig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:58   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Der var det mye fint! Tror jeg skal stikke innom en strikkebutikk i morgen og se litt på oppskrifter, i Myk start-boken min er det mest ull. Rosa blir det ikke, men noe fint og lyst og lett må gå an. Kjole er ikke dumt. Hun blir nok fin.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:00   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Du kan jo strikke noe i silke?

  Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:03   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

@Smilefjes: Lammeskinn om sommeren synes jeg er tøys. Særlig til Frøkba, som er ekstremt varmblodig og alltid har vært det. Hadde jeg hatt en frossenpinn, hadde jeg sikkert sagt at lammeskinn var fint og flott, men det fungerer absolutt ikke på alle barn, uavhengig av hva Nøstebarn reklamerer for på sine nettsider.

Vi hadde lammeskinn fra Nøstebarn og brukte det mye om vinteren til begge ungene. Blobben bruker det fortsatt, som gulvteppe, så det var ingen dårlig investering likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:11   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Jeg hadde ulljakke i babyull, sparkebukse strikket i bomull samt en bomullsbody.
Lammskinn har vi brukt året rundt til alle 3

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:15   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Jeg har en som er født i august,, moren min strikket et fint sett i bomull.
Hadde lammeskinn i vogna, men det måtte vi kutte ut, greit nok at ungen
ikke blir svett siden ull holder vekk fuktighet, men stakkars så VARM han ble
Får nesten litt vondt når jeg ser babyer på skinn i syden
Man kjenner ofte om babyer er for varme ved å kjenne om de er svett i nakken,
men på skinnet kjenner man ikke det...det jeg så det på var bomullsluen som var kliss våt i bakhodet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:18   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Knøttliten har lagt på lammeskinn siden hun kom hjem. I juli. Hun hadde nøstebarnbody i ull på seg, også.
Hadde jeg gjort det med Knotten, hadde han dødd. Han er oktoberunge, og skapt for kalde vintre.

Knøttliten hadde et kjøpt hentesett kjøpt Reflex, tror jeg det var. Sparkebukse, jakke og lue som alt var ti nummer for stort, selv i str. 50.
Hentesettet min mor strikket ble for stort, men har vært brukt mye i ettertid. Jakken kan hun fortsatt bruke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 14:15   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Ser ut til at den vordende mormor strikker en liten jakke i silke i hvert fall, det blir fint, tenker jeg. Tror jeg skal prøve meg på en liten kjole.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 14:37   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men la du henne på lammeskinn likevel? :litt opphengt i om skinn om sommeren er galskap eller normalt:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

@Smilefjes: Lammeskinn om sommeren synes jeg er tøys. Særlig til Frøkba, som er ekstremt varmblodig og alltid har vært det. Hadde jeg hatt en frossenpinn, hadde jeg sikkert sagt at lammeskinn var fint og flott, men det fungerer absolutt ikke på alle barn, uavhengig av hva Nøstebarn reklamerer for på sine nettsider.

Vi hadde lammeskinn fra Nøstebarn og brukte det mye om vinteren til begge ungene. Blobben bruker det fortsatt, som gulvteppe, så det var ingen dårlig investering likevel.

Jeg er enig med Teo (igjen); det stemmer slett ikke at lammeskinn er fint og flott og svalt om sommeren uansett. Pjotten har bestandig vært varm av seg. Da det begynte å bli sommer, var det bare å nappe skinnet ut av vogna. Han mistrivdes veldig når han blei for varm, og blei stille og rolig og sonvet så fort skinnet forsvant. Innendørs, i vogga, hadde han skinn, men der var det ikke så voldsomt varmt heller.

Ellers, for å svare på spørsmålet: Jeg hadde nok kjøpt et sett jeg likte i bomull, og eventuelt strikket noe i noe annet enn ull ved siden av. Silke eller bambus eller noe slikt.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 24-01-11 kl 14:46.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:01   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.081
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?

Når det gjelder lammeskinn tenker jeg at vi prøver oss frem. Har det klart, ser hvordan det blir. Det er jo ikke alltid 27 grader i juni, liksom. Vi har det jo uansett, funker det så funker det, funker det ikke venter vi til det blir kaldere.

Ja, det blir nok vanlig bomull under og så en jakke eller en kjole eller noe i silke eller bomull over. Bambus ja, kanske det også. Må gå og snuse litt i butikker, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no