Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avsløringer av netthatere i Sverige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-13, 09:01   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsløringer av netthatere i Sverige

I går ble en rekke svenske politikere avslørt i å skrive hatefulle og rasistiske ytringer på ulike fora. Expressen har valgt å konfrontere dem, og også "avpixle" bildene av dem.

Jeg syns dette er interessant. Jeg syns det er interessant i sammenheng med f.eks. netthatet mot kvinner, hvor de som har skrevet kommentarene får være anonyme, selv når de blir konfrontert. Jeg syns det er interessant sett i sammenheng med at vi her i Norge har politikere som skriver liknende ting i full åpenhet på Facebook, uten at det fører til særlig med konsekvenser. Jeg syns også det er interessant ift. hvor lett det er å skrive dritt når man ikke må stå til ansvar for det, og hvordan noen mennesker tydeligvis feeder på å egle opp negativ stemning.

Flera politiker skriver anonymt på hatsajter

Avpixlar anonyma skribenter
Avslørte tusenvis av hatskribenter

Hva tror dere om å avsløre nettroll og få dem til å stå til ansvar for ytringene sine? Tror dere det "hjelper", eller vil det bare føre til at de bir enda sintere og får enda mer støtte fra sine egne?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:06   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg vet ikke. Men jeg registrerer at enkelte ikke tar fem øre for å skrive slikt under fullt navn på facebook, f.eks. som kommentarer under avisartikler. Jeg tenker at omdømme er et ord de ikke har hørt om evt. ikke bryr seg nevneverdig om.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:11   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tenker at omdømme er et ord de ikke har hørt om evt. ikke bryr seg nevneverdig om.

Eller at de ferdes i kretser hvor omdømme defineres ulikt.

Jeg syns jo f.eks. Fritt Ords støtte til Fjordman og Elin Ørjasethers hyping av ham i sosiale medier er helt horribel. Dette er en mann som lever av å skrive hatefulle artikler. Han trengte slett ikke støtte til å "fortelle sin historie". Han blir publisert både her og der, og den støtten er med på å legitimere den type holdninger, og får folktil å tro at han har noe interessant og viktig å komme med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:12   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg syns de kan henges ut:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=h%E6rland

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns de kan henges ut:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=h%E6rland

Ja, jeg syns også det. Det er utrolig pinlig å høre når disse folka blir konfrontert med det de har skrevet.

Men jeg er interessert i hvilken effekt det har.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:42   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Blant andre hatefulle har dette ingenting å si, er jeg redd. I intervjuet med hun der "Folkkultur" som ble konfrontert med at hun ønsket at sultestreikende flyktningebarn sultet seg til døde, så sa hun på FrP-aktig vis at dette var Expressens ord.

De stuper inn i offerrollen så fort som mulig og blir de avslørt påberoper de seg offerrollen umiddelbart. "Du tok meg på fersken, buhuuu!"

Jeg ønsker å henge ut hver eneste en og jeg synes vi alle skal avkle og imøtegå hvert eneste latterlige innlegg vi møter på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:49   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg vet ikke om det hjelper, men man kan jo håpe at de har litt skamvett. Eller at folk rundt har det, slik at sånne som hun SD-politikeren det skrives om i artikkelen ikke får ha politiske verv/kan velges til riksdagen. Jeg blir matt og redd av den totale ansvarsfraskrivelsen av typen "jeg GJORDE det ikke!" selv om de blir tatt med buksene nede - gjerne fulgt opp med "ok, jeg gjorde det, med det var du/muslimene/staten/statsfeminismen/hvahardu som fikk meg til å gjøre det".

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 11:34   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Ingen grunn til å skjerme dem i hvert fall. Noen troll sprekker i sola.

Men disse folkene har en skylappmentalitet, så uansett er det " de andre" evt "svartingene" som har skylda uansett hvordan man vrir og vender på det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 12:51   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg tror det først og fremst vil monne på ytringene, og at det langsomt kan sive LITT inn at de faktisk ikke ER anonyme og at det de skriver faktisk leses og teller. Det var tankevekkende når de konfronterte i den svenske saken (de med drapstruslene mot den unge jenta) alle som en svarte at "ja, men det var jo mange som skrev det samme!!".

Om det virker på holdningen? Tja. Det kan da i hvert fall ikke skade.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 12:57   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg tenker også at hvis de blir konfrontert med at det IKKE er greit og at alle faktisk ikke egentlig mener det samme som dem, så kan man jo håpe at det siger inn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 13:03   #11
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Om ikke annet så kan det kanskje gjøre noe med rekrutteringen, altså at andre tenker seg om før de skriver lignende ting? Jeg vet ikke, jeg synes det er fryktelig skremmende med dette netthatet. Ikke minst fordi jeg merker at det rent faktisk påvirker min lyst og mitt mot til å være samfunnsdebattant. Jeg er i ferd med å sensurere meg selv, til tross for at jeg vet at det er en farlig vei å gå.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 16:30   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige

Jeg tviler på at de vil ta til vett og skjønne hva det er de driver med, men uansett, det koser meg langt inn i den svarte sjela mi at de blir avslørt for hvem og hva de er.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no