Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 11:59   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Jentene mine liker så godt litt tykke ullstrømpebukser. Vi har hatt noen fra by Torrin som vi har vært veldig godt fornøyde med (bortsett fra nuppene), men de er vanskelige å få tak i. I følge min lokale forhandler er firmaet konkurs.

Kan noen anbefale meg andre litt tykke ullstrømpebukser? Vi vil ikke ha Janus eller Safa. Begge disse er prøvd og verken jeg eller ungene liker de. Safa sine holder ikke (de rakner ved sømmene) og Janus sine holder ikke fasong pluss t vi gjerne vil ha de litt tykkere.

Det er et pluss om strømpebuksene kan kjøpes på nett eller i umiddelbar nærhet av Oslo S. Jeg mellomlander der en time hver onsdag for tiden og har da tid til et kjapt ærend i nærheten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:02   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Mine går i ullundertøy + monsterbukser som jeg har strikket selv. De som er på bildet her er litt korte i beina pga slalomstøvler. Har fått bestilling av ungene på nye, med litt lengre bein, så det er vel bare å dra frem pinnene igjen. Hun på 11 har jeg justert oppskriften litt til. Brukt Falk fra Dalegarn. Men tenker å strikke de neste tynn alpakka.

Mini kom hjem fra skolen her også med flere bestillinger fra kompiser, men ehm - da tror jeg kanskje at jeg tar ett strikkekurs for mødrene istedenfor.. Han skulle ha monsterbukser med BLOD - masse blod som rant nedover munnen og var schikkli skumle... Så på de er det mye brodering.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-12-10 kl 12:26.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:15   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Mine barn har også hjemmestrikkede ullbukser. Det er ikke det jeg leter etter nå. Jentene mine (som er 6 år) går i ullundertøy og kjole/skjørt i barnehagen. På vei til og fra barnehagen tar de på hjemmestrikket ullbukse over strømpebuksa. Men dette blir for varmt innendørs. Vi er derfor på utkikk etter strømpebukser i ull, men ikke av den tynne, slaskete typen. Vi ønsker oss mellomtykke i god, fast kvalitet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:21   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Hva med Reflex?

Jeg kjøpte forresten en Safa-strømpebukse som det stod "By Torinn" på merkelappen inne i strømpebuksa. Ellers var den prikk lik de andre Safa-strømpebuksene vi har. Nå har jeg en ettåring, så kanskje kvaliteten er annerledes i de større størrelsene?

Eller hva med Nøstebarn sine?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:21   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Mine barn har også hjemmestrikkede ullbukser. Det er ikke det jeg leter etter nå. Jentene mine (som er 6 år) går i ullundertøy og kjole/skjørt i barnehagen. På vei til og fra barnehagen tar de på hjemmestrikket ullbukse over strømpebuksa. Men dette blir for varmt innendørs. Vi er derfor på utkikk etter strømpebukser i ull, men ikke av den tynne, slaskete typen. Vi ønsker oss mellomtykke i god, fast kvalitet.

Nøstebarn har https://nostebarn.no/wp/produkt/H%C3...i-tykkere-ull/

De har ikke butikk i nærheten av OsloS, men du kan ta buss nr 37 opp til Bentsebrugata, der har de butikk, evt. bestille på nett

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:24   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Jeg vet ikke om kvaliteten er annerledes. Vi har kanskje bare vært veldig uheldige med våre Safa-strømpebukser? Vi har hatt mange (av de som er lilla og hvite med blomster eller lilla/grå stripete) og alle sammen har raknet ved siden av sømmene i rompa. En har også fått hull på kneet, men det tenker jeg har mer med bruken å gjøre.

ByTorinn har vi vært veldig fornøyde med. De har vært brukt til 2 barn her og har gått videre i arv til en nabojente. Bortsett fra at de nupper veldig (men det gjør Safa også), har de holdt veldig fint. De er faste og passe tykke i kvaliteten. Fine farger var det også. Men hva hjelper vel det hvis de ikke produseres lenger. Men det må da finnes andre lignende?

Longs er ikke et alternativ til disse to snuppene. De er strie på at det må være strømpebukser.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:36   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Sånne strømpebukser er eg ute etter også. Gjerna med litt sprekare farger enn kvit, blå og rosa. Stripete, flettemønstra etc. Minsten insisterer på å gå med kjole heile vinteren, og ullongs eller tynne ullstrømpebukser er ikkje fint til synest eg.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:57   #8
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

MP strømpebukser syns jeg er de aller beste.Ligger på 150,- til 180,- og du finner de på nettbutikken til lille Martine. Litt små i størrelsene - men fantastisk kvalitet.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 15:43   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

MP strømpebukser syns jeg er de aller beste.Ligger på 150,- til 180,- og du finner de på nettbutikken til lille Martine. Litt små i størrelsene - men fantastisk kvalitet.

De er veldig gode, men de er ikke tykke. Jeg vil si at de er ganske tynne, til ullstrømpeukser å være. Men altså veldig gode og riktig pene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 15:51   #10
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Janus har to typer ullstrømpebukser. Den "vanlige" som er tynn og fort blir slaskete, men strømpebuksene i Janus Prinse- og Prinsesseull er helt strålende, synes jeg. Passe tykke og holder formen ypperlig.
Har hatt strømpebukse fra Nøstebarn, og var ikke i nærheten av så fornøyd med dem som jeg har vært med Prinse- og Prinsesseullstrømpisene.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:12   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Jeg synes Name-it er bra. Janus prinsesseull er også ok. Nøstebarn sine har jeg bare erfaring med i babystørrelser, men til det bruket synes jeg de er de beste.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:24   #12
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Nøstebarn har både longs og strømpebukser i litt tykkere kvalitet. Storesøster har hatt et par slike, men jeg husker ikke helt om de nupper eller ikke.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:29   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Janus har to typer ullstrømpebukser. Den "vanlige" som er tynn og fort blir slaskete, men strømpebuksene i Janus Prinse- og Prinsesseull er helt strålende, synes jeg. Passe tykke og holder formen ypperlig.
Har hatt strømpebukse fra Nøstebarn, og var ikke i nærheten av så fornøyd med dem som jeg har vært med Prinse- og Prinsesseullstrømpisene.

Prinseull (prinsesse har vi ikke prøvd enda av fargeårsaker...) er noe HELT annet enn ordinære janus ja, så absolutt, prinse og prinsesseull anbefales.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 18:31   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Prinseull (prinsesse har vi ikke prøvd enda av fargeårsaker...) er noe HELT annet enn ordinære janus ja, så absolutt, prinse og prinsesseull anbefales.

Plutten har hatt prinsesseull. De brune er nemlig kun for prinsesser.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:14   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

De bruke går jo også til gutter ja, knerten er bare belemret med ei mor som ikke er så glad i brunt... men han har ei brun sånn "krinkelullbukse" da, så han kunne fått brunt annet også ja...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:21   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Jeg bare synes den prins/prinsesseulloppdelingen er helt fantastisk tullete. Det trenger ikke å stå prinsesseull på de rosa kjolene med blonder for at vi skal skjønne hvem de er ment for. Og da trenger det ikke stå prinsesseull på de brune strømpebuksene som er ment å passe til heller. Ei heller prinseull på de grå som guttene visstnok skal bruke.

Enda mer tullete var merkingen på coop sitt janustilbud i høst, der sto det "for jenter" på de røde og oransje og "for gutter" på de marineblå med regnbuestrikk. Mer unisex skal man lete lenge etter. Kjøpte jeg jentesett til guttene? Ja. Fikk de se pakningen? Nei.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:57   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Der hadde jeg glatt tatt av pakkene ja. Det er bare dumt å merke det sånn, man klarer da fint velge de fargene man vil ha.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 20:25   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Hva er MP og hvor kjøper man det?

Jeg foretrekker longs, siden det skiftes sokker i ett sett hos oss. Longs brukes i flere dager. :dårligmor:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:21   #19
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva er MP og hvor kjøper man det?

Jeg foretrekker longs, siden det skiftes sokker i ett sett hos oss. Longs brukes i flere dager. :dårligmor:

Enig med deg i det-longs og sokker er det beste ja. MP selges f.eks. på Alma og Lukke og Lille Martine (nettbutikker).

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:47   #20
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Litt tykke ullstrømpebukser til barn?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Nøstebarn har både longs og strømpebukser i litt tykkere kvalitet. Storesøster har hatt et par slike, men jeg husker ikke helt om de nupper eller ikke.

Vi har den øverste der til tøtta. Har ikke sett så mye nupper, men den er ganske ny enda. I tillegg bruker vi ullbukse (ribb) fra nøstebarn. Den er god, varm og gjør seg godt under kjoler og skjørt. Denne:

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no