Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna fri når dere har fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 11:07   #1
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Har barna fri når dere har fri?

Hvis dere har fri fra jobben en dag uten noen spesielle planer, har dere barnehagebarna hjemme da?

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:08   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Som regel ikke. Jeg er dødelig avhengig av alenetid og griper sjansen med begge hender når det byr seg en anledning til å være hjemme og komme ajour med arbeidet. Likevel hender det rett som det er at jeg ikke leverer snuppa i barnehagen og heller koser meg med henne hjemme.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:09   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nei. Egentlig ikke. Jeg jobber så og si hele tiden og er alene med jenta, så når jeg en sjelden gang har en fridag fra jobb så er jeg faktisk litt egoistisk og bruker den på meg selv.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:10   #4
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nei, jeg har ikke pleid å ta ut ungene fordi jeg selv har fri.
Jeg har trengt de timene for meg selv. Men jeg har ofte henta litt tidligere enn vanlig. Mulig jeg gjorde det da de var yngre, men 3-4-5 åringer har jeg nok ikke gjort det med nei.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:10   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nei. Det skjedde nesten aldri da jeg hadde barnehagebarn. Nå er det ikke sånn at jeg uten videre får fri fra jobben heller, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:11   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Ja, det pleide jeg å ha.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:11   #7
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Jeg har fri fredagene og har barnehagebarna hjemme sammen med meg da. Skolejenta må jo på skolen i alle fall.

Fri ut over det har jeg så og si aldri, bortsett fra en og annen sjelden gang jeg er syk, da har jeg ikke barna hjemme altså, om jeg er så syk at jeg er hjemme fra jobben.

Om en av dem er syke holder jeg gjerne den andre hjemme også.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:13   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nå har jeg skolebarn, men da de gikk i barnehagen, var de vel like ofte hjemme som i barnehagen hvis jeg/vi hadde fri. Jeg har fri i høstferien nå, og vi skal ikke reise bort. Minstemann skal da på SFO to av fem dager, resten av tiden blir han hjemme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:14   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nå har jeg bare skolebarn fra i år, men kan svare ut fra hva vi har gjort tidligere:

Vi har alltid gitt barna tilbud om å ha fri dersom vi har fri selv. Våre barn er veldig glad i å være hjemme, så det har vel stort sett ikke hendt at de har takket nei til tilbudet om hjemmedag. De har blitt slitne av å være i barnehagen hver dag (selv om det er kort dag er de stort sett der hver dag) så de har alltid blir glad for å få en rolig hjemmedag.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:16   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Det varierer, men jeg har ihvertfall ikke begge hjemme samtidig.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:16   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Jeg har fridag hver onsdag, men leverer minstejenta i barnehagen - som er den barnehagen jeg jobber i Det er MIN dag den fridagen.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:16   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Hvis jeg tar meg en fridag så er det stort sett for å være sammen med barnet mitt ja. De gangene han har blitt sendt i barnehagen har det vært fordi jeg har vært syk. Jeg er heldig og har ganske mye tid for meg selv, så det er ikke noe behov for å bruke fridagene til det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:19   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nei. Når jeg har fri fra undervisning har jeg alltid masse annet å gjøre, og da benytter jeg sjansen til å gjøre det i fred. Ikke så lett å skrive oppgave med unger rundt beina.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:20   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Den eneste gangen jeg tok en avspaseringsdag av luksusgrunner (altså ikke fordi det var påkrevd pga. planleggingsdag) så sørget jeg for å dra til London. Alene. Tjohei. Jeg tror ikke det blir en engangsforeteelse.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:21   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Nei, minsten trives best i barnehagen og eldste må jo på skolen. Men jeg leverer sent og henter tidlig, og eldste kan skippe SFO om hun vil. Nå har jeg jo ikke fridager i uka da, så den problemstillingen er uaktuell. Men jeg har fri hele julen og hele påsken og da er ungene hjemme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:21   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Det varierer noe. Lillebror har av og til fri, og av og til ikke. Det kommer litt an på hva de skal i barnehagen den dagen også.
Hvis jeg har fri, og han skal i bhg. er vi aldri der før 10, og han blir hentet tidlig, så jeg tror egentlig han har det vel så bra der, som hjemme

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:23   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Jeg er lærer og har jo en del faste "fridager" utover i skoleåret samt mer fri enn de fleste på sommeren. Da ungene gikk i barnehagen hadde jeg dem vel hjemme ca halvparten av tida i skoleåret, men ikke nødvendigvis begge to (godt med alenetid med mamma for både liten og stor). Resten av tida brukte jeg delvis til å slappe helt av, delvis til retting. I sommerferien var de gjerne litt i barnehagen, rett og slett fordi det er veldig lenge å ha fri i 8 uker når man er liten.

Nå som de er skolebarn har vi fri samtidig og de er hjemme med meg. Mens de hadde SFO gjorde vi det på samme måte i skoleåret som da de gikk i barnehagen, men de hadde fri hele sommeren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:24   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Da mine to gikk i barnehage fikk de først ikke full plass, og da hadde jeg de hjemme på samme dag. Da de senere fikk full plass lot jeg de ofte få være hjemme med meg hvis jeg hadde fri. Hun yngste ville ofte i barnehagen likevel og fikk lov til det hvis ikke jeg hadde noen andre planer.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:28   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Ja, for meg er det en selvfølge at han får være hjemme når jeg er hjemme.
Om jeg ta meg fri så er jo det for å være hjemme med poden. I fjor hadde jeg fri en dag i uka , det samme hadde poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:28   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Hvis jeg skulle være så heldig å få en fridag i uka utenom ferier, hadde jeg neppe hatt barna hjemme - det er uendelig mange ting jeg burde gjort som det er umulig å få til med barna hjemme. Men fridager midt i uka har jeg desverre aldri. Jeg lurer på om jeg må ta meg en uke fri uten lønn for å komme meg litt ovenpå, men det hadde definitivt vært uten barna hjemme. Desverre har jeg nok ikke råd til det på denne sida av jul.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no