Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bensin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 09:50   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Bensin

Ja, det klarte jeg i går da jeg fylte bensin på bilen, å få bensin på alle klærne i tillegg.
Så det stinket! Hev klærne på vask da jeg kom hjem, men de luktet fremdeles da vasken var ferdig, setter de på en gang til nå. Har noen noe tips om hvordan få bekk bensinlukt, eller må jeg bare kaste alle treningsklærne mine?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:59   #2
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Bensin

Med en mann som jobber som bilmekanike har jeg litt erfaring på området.
Ikke akkurat med bensin men med gearolje, som lukter tusen ganger verre..

Vasket klærne et par ganger og hengte de ut i 14 dager..hehe. Da var lukta borte.

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:02   #3
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin

Jeg slenger meg på og lurer på det samme...nesten da.
Ungene har klart å få diesel på klærne.
Trenger også tips...

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:33   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg slenger meg på og lurer på det samme...nesten da.
Ungene har klart å få diesel på klærne.
Trenger også tips...

I følge min mann som jobber med diesel er det visst verre å få bort enn bensin.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:36   #5
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I følge min mann som jobber med diesel er det visst verre å få bort enn bensin.

Søren!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:52   #6
Morild
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensin

Bensin er jo kreftfremkallende.... Skummelt. Men, når det har fordammet så er de flyktige forbindelsene, som er de farlige, borte trodde jeg. Diesel derimot har noen skumle partikler som ikke er flyktige...

  Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:14   #7
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Bensin

Jeg nevnte det for en kollega. Hun sa at hvis du smørte flekkene inn med litt grønnsåpe, lot det virke noen minutter og så vasket normalt, så kunne det hjelpe. Lykke til!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:27   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin

Hva med eddik i skyllevannet? Det har tatt bort en del andre dårlige saker som kattetiss, men det er nok mulig at drivstoff er litt hardere å knekke.

Det kan vel uansett ikke skade med en klunk i skyllemiddelbeholderen?

Rug er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:28   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Jeg nevnte det for en kollega. Hun sa at hvis du smørte flekkene inn med litt grønnsåpe, lot det virke noen minutter og så vasket normalt, så kunne det hjelpe. Lykke til!

Flekkene? Hele høyre ermet på to jakker, pluss høyre bukseben på to bukser. Pluss en del til. Det er kanskje for sent å smøre inn med grønnsåpe etter to runder i vaskemaskinen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:31   #10
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Flekkene? Hele høyre ermet på to jakker, pluss høyre bukseben på to bukser. Pluss en del til. Det er kanskje for sent å smøre inn med grønnsåpe etter to runder i vaskemaskinen?

Jeg tror jeg hadde knadd alt i litt grønnsåpe uansett, og så vasket. Det er sikkert verdt et forsøk.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:36   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bensin

Eller lagt det i bløt i grønnsåpe så vaske?


Mann griset bensin på joggeskoenen en gang, de sto på trappa leeeeenge før de var luktfrie.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:39   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensin

Har du testet vaskemaskinen etter du brukte den? Jeg fikk bensinlukt en hel haug med klær etter å ha gjort det samme som deg, og så vasket andre klær etter det.

Lukten fikk jeg vekk fra både maskin og klær ved å kjøre vasken gjentatte ganger. Husker ikke hvor mange.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:43   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Har du testet vaskemaskinen etter du brukte den? Jeg fikk bensinlukt en hel haug med klær etter å ha gjort det samme som deg, og så vasket andre klær etter det.

Lukten fikk jeg vekk fra både maskin og klær ved å kjøre vasken gjentatte ganger. Husker ikke hvor mange.

Å nei, jeg har akkurat satt på en ny vask med klær. :blemme:
Tenkte klærne skulle få tørke før jeg vasket en gang til. Kanskje det blir nye treningsklær på meg?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:51   #14
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Bensin

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Har du testet vaskemaskinen etter du brukte den? Jeg fikk bensinlukt en hel haug med klær etter å ha gjort det samme som deg, og så vasket andre klær etter det.

Lukten fikk jeg vekk fra både maskin og klær ved å kjøre vasken gjentatte ganger. Husker ikke hvor mange.

Det kan være at grønnsåpen tar med seg lukten i maskinen også?!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:12   #15
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin

Det lukter heldigvis ikke av klærne som er vasket etterpå her hverfall!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:15   #16
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bensin

Her er det ofte bensinsøl på klær (eller solar, som min mann kaller det de fyller på båten )
Dette må jeg som regel lufte vekk før jeg kjører det i vaskemaskinen, ellers lukter alle klærne våre bensin i en god tid framover.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:18   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bensin

Huff, jeg ser mer og mer svart på dette. Takk for innspill ihvertfall.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 23:50   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensin

Ta eddik isteden for skyllemiddel i maskina. Det gjør vidunder med klær som lukter vondt. Har aldri prøvd det med bensin, men det skader ikke å prøve. Da burde du få ut lukta av både klærne og maskina. Mannen min hadde en skinnsko engang som ble full av bensin. Den sto ute i 1/2 år før jeg tenkte jeg skulle kaste den, men jammen var lukta borte, så den kom inn i skapet igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no