Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bytte ut HD i en laptop?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-10, 17:52   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Bytte ut HD i en laptop?

Hva koster det å bytte harddisk i en laptop?

Har en Acer eMachines 620 som har klikka helt.
Trodde først det var operativsystemet som tullet, men etter å ha forsøkt å legge inn på nytt, så får jeg bare beskjed om at det er harddiskfeil, for den finner rett og slett ikke partisjonen som OS skal ligge på.

Så vurderer å ha den inn for å bytte harddisk, men gidder ikke det hvis det koster flere tusen.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 18:09   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Passer f.eks denne?
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=378960

Jeg har sett en "bruksanvisning" for bytte, og det så jo ikke sååå vanskelig ut, så skal prøve selv før jeg evt. leverer den inn til rep.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:23   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

24 som har lest, men ingen svar Er det ingen som vet noe om dette?
mrc?

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:37   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Det er veldig enkelt å bytte harddisk, det er enklere på en laptop enn en stasjonær faktisk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:39   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er veldig enkelt å bytte harddisk, det er enklere på en laptop enn en stasjonær faktisk.

Oppmuntringer liker jeg!

Jeg har jo ikke en ting å tape på å prøve, for må den på verksted, kan jeg like gjerne prøve selv før jeg leverer den inn. I beste fall slipper jeg jo å levere den inn.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:40   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Hva som passer aner jeg ikke, og jeg orker ikke lete, men om du stikker innom f.eks. Datakjeden, så kan de svare deg på det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:41   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Det er lett å bytte, men ny disk i en gammel laptop kommer ofte på flere tusen, så det er slett ikke sikkert det lønner seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:55   #8
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Ville sjekket med Amentio (= Datakjeden) men tror det vil bli billigere å kjøpe ny laptop desverre. Hadde et sånt problem her og, partisjonen fantes ikke, og vi prøvde å skifte harddisk. Resultat: Akkurat det samme, partisjonen fantes ikke. Så den som måtte kjøpe ny lap, det var vi.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:36   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er lett å bytte, men ny disk i en gammel laptop kommer ofte på flere tusen, så det er slett ikke sikkert det lønner seg.

Den er ikke mer enn snaut 2 år, og har bra prosessor osv, og 2 GB minne, så det er verdt et forsøk. Ser ut som om det er sata disk som sitter i, og de koster ikke all verden.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:18   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Burde normalt sett være ganske enkelt å skifte disk i en bærbar, spesielt om det er Serial ATA-harddisk som sitter i. Og er den bare 2 år, så er det vel det.

Litt info her: http://www.idg.no/pcworld/article106731.ece

Hvor vanskelig det er varierer, men i de fleste bærbare er det gjort unna på 5 minutter. Disse diskene er ikke spesielt dyre heller. Har ikke sjekket i det siste, men vil vel tippe rundt 500 kr for en disk på 320 GB...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 06:41   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Burde normalt sett være ganske enkelt å skifte disk i en bærbar, spesielt om det er Serial ATA-harddisk som sitter i. Og er den bare 2 år, så er det vel det.

Litt info her: http://www.idg.no/pcworld/article106731.ece

Hvor vanskelig det er varierer, men i de fleste bærbare er det gjort unna på 5 minutter. Disse diskene er ikke spesielt dyre heller. Har ikke sjekket i det siste, men vil vel tippe rundt 500 kr for en disk på 320 GB...

Dette er en Acer eMachines 620, så tror det er verdt et forsøk i hvert fall??

  Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 08:50   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Dette er en Acer eMachines 620, så tror det er verdt et forsøk i hvert fall??

Kan vel det. Fant imidlertid ikke noen bilder som viser kontruksjonen av maskinen, men regner med det er en luke under som åpnes og gir tilgang til disk.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:02   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Jepp. må bare fjerne ei plate under, så var det enkelt å ta den ut. Nå må jeg bare få kjøpt en passende disk å sette inn, og satse på at jeg klarer å få inn OS Og det var Serial ATA disk ja. Den som står i nå er på 250 gb om jeg ikke husker helt feil, og de hadde tilsvarende på Amentio på Stovnersenteret til 345,- eller hva det var. Da blir jeg ikke ruinert hvis jeg ikke får det til.
Tror jeg skal oppgradere med litt mer minne også. Det så ut som om det var et ledig spor. Den brikken som sitter i nå er på 2gb, og kan sette i en til med samme for å få 4gb tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:25   #14
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Pass på at du kjøper riktig minne, noter type og merke på den som sitter der. Det kan fort bli mye tull med minne som ikke er kompatibelt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 14:08   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte ut HD i en laptop?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Pass på at du kjøper riktig minne, noter type og merke på den som sitter der. Det kan fort bli mye tull med minne som ikke er kompatibelt.

Jepp, skal skru opp for å se hva slags minne som sitter i.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no