Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Happy birthday og gratulerer med dagen

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-24, 23:44   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Happy birthday og gratulerer med dagen

Gratulerer med dagen! sier man (blant annet) på 17. mai. Og jeg har i løpet av gårsdagen sett og hørt diverse hilsener fra folk som ikke snakker norsk, hvor de (selvsagt?) sier happy birthday. Først i dag kom jeg til å fundere på hva man egentlig sier på engelsk dersom man skal gratulere noen med dagen og det IKKE er en fødselsdag. For 17. mai er jo ikke Norges fødselsdag, og hilsenen er vel derfor strengt tatt litt feil? Og det finnes jo flust av anledninger hvor en nordmann gratulerer en annen nordmann med dagen, helt uten at det er en fødselsdag.

Hva sier man egentlig på engelsk? Og det gjelder jo også flere andre språk, for så vidt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-24, 23:48   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.663
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Happy 17.mai/constitution day?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-24 kl 09:46.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-24, 23:49   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Happy 17.mai/constitutional day?

Jo, men sier folk det?

Og jeg tenker ikkr bare på 17. mai, men også andre merkedager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-24, 23:51   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.663
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Gjør de ikke?



__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 07:50   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Happy 17.mai/constitutional day?

Det sier familien til min britiske svigersønn. Vi fikk mange hilsener (og han feirer her for tredje året på rad).
De fleste som har flyttet hit lærer seg vel å si «hurra for 17. mai» eller andre fraser på norsk. De øvde på det på asylmottaket her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 08:01   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Gjør de ikke?

Jeg mente på 17. mai. Jeg har kun hørt happy birthday på 17. mai. Men kanskje mange tror det er en fødselsdag, det er kanskje ikke så rart.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 08:20   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Mine venner og jeg sier «Happy 17th of May». Det var bokbinderi «Happy Birthday» i min Facebook-feed.

Også noen som sier «Happy Constitution Day». Det ville ikke være naturlig med noen med engelsk morsmål å si «Happy Birthday», selv om jeg skal ber at det kan skje.

Jeg mener at min spansktalende far pleide å se enten “Feliz día nacional” eller”Feliz 17 de mayo”.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 09:52   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.663
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, men sier folk det?

Og jeg tenker ikkr bare på 17. mai, men også andre merkedager.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg mente på 17. mai. Jeg har kun hørt happy birthday på 17. mai. Men kanskje mange tror det er en fødselsdag, det er kanskje ikke så rart.

Jeg skjønte ikke helt dette, må jeg innrømme.

Uansett, jeg har aldri hørt noen si "happy birthday" på 17.mai eller merkedager som handler om noe annet enn bursdag. Hører bare folk si "Happy national day/dato/independence day/[whatever]day" eller "congratulations on the/your [merkedag]" (bryllupsdag, konfirmasjon, graduation etc). Det er mulig jeg misforstår spørsmålet ditt helt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-24 kl 11:25.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 10:07   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Nei, altså, jeg er enten bare dårlig til å forklare eller forvirret selv. Jeg vet kanskje ikke helt hva jeg mente, men jeg har både sett og hørt at folk sier happy birthday på 17. mai, men aldri hørt (eller sett) noen si/skrive noe annet. Og jeg lurte på om det var i mangel på andre alternativer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 10:23   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.260
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

"Congrats" eller "congratulations" kan man også si.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 10:31   #11
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.367
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Jeg har aldri hørt at engelskmenn sier happy birthday på 17.mai jeg. De sier mest bare congratulations. Eller så prøver de seg på norsk, i anledning dagen.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 10:36   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Det høres veldig rart ut at engelskspråklige skulle si Happy Birthday på 17. mai. Det må jo være fordi de ikke vet hva som blir feiret, i så fall. Jeg tror Happy 17th of May eller Happy Constitution Day er de vanligste hilsenene på engelsk jeg har hørt/sett.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 11:38   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Jeg så mange «Happy birthday, Norway!» på sosiale medier på 17. mai. Både av ikke-norskspråklige mennesker i Norge og av nordmenn som kanskje vil nå ut til folk de kjenner i andre land.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 11:50   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.663
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg så mange «Happy birthday, Norway!» på sosiale medier på 17. mai. Både av ikke-norskspråklige mennesker i Norge og av nordmenn som kanskje vil nå ut til folk de kjenner i andre land.

Aha! Da skjønner jeg. :treig: Jeg trodde du mente at folk sa det som hilsen til hverandre, når de møttes på gata, for å ønske hverandre en god feiring liksom, ikke at de sa det som en hilsen "til Norge" på SoMe. Da jeg var barn lærte vi i alle fall at 17.mai var "Norges bursdag", så det er jo ikke så rart. Det er vel fordi Norge ble "født" som selvstendig nasjon denne dagen. Det blir litt annerledes enn om jeg møtte noen i byen som sa "happy birthday" til meg på 17.mai, det har jeg aldri opplevd, og det ville jeg syntes var veldig rart, siden jeg tross alt ikke har bursdag.

Andre land markerer nasjonaldag av ulike grunner, ikke nødvendigvis fordi landet "oppstod" den dagen, men på grunn av andre hendelser (som f.eks i Frankrike), og da er det vel andre fraser som det er mer naturlig å bruke. Som "happy 14th of July". Så tror ikke det er mangel på andre uttrykk, bare at de får forklart at det er "Norges bursdag", som er barnelærdommen for nordmenn flest. Men som du sier så er det jo ikke egentlig Norges fødselsdag, det burde vel strengt tatt være slaget i Hafrsfjord. Men det er vel noe man bare har sagt, for å enkelt forklare småunger hva vi feirer. Så har det blitt hetende det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-24 kl 12:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 12:51   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Ja, eller 7. juni 1905.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 12:57   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.663
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, eller 7. juni 1905.

Det er vel mer uavhengighetsdag, ikke fødselsdag? Norge fantes jo lenge før den tid. Men fram til 1814 het det Danmark-Norge, men det het aldri Sverige-Norge, heller ikke under unionstiden. Norge var ikke en svensk provins, det var ikke ett land, på samme måte som med Danmark. Det var to selvstendige land som var i union med hverandre, med felles konge. Litt som det britiske samveldet. Norge som nasjon har vel eksistert siden Hårfagres dager, selv om den ikke har vært selvstendig hele tiden.

Offisielt heter vel 17.mai "Grunnlovsdag", og det er jo ganske korrekt. Egentlig burde man skrevet "Gratulerer med dagen, Norges grunnlov", for det er vel den som har bursdag, ikke landet. Men det virker kanskje unødvendig flisespikkete for folk flest.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-24 kl 13:23.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 13:06   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.637
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Vi sier jo gratulerer med dagen i mange anledninger. Og det tror jeg ikke det finnes noen dekkende engelsk frase for.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 16:39   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Vi sier jo gratulerer med dagen i mange anledninger. Og det tror jeg ikke det finnes noen dekkende engelsk frase for.

De USAske svigersøsknene mine, er i hvert fall uenige i at det ikke finnes en engelsk frase for happy constitution day. Jeg bruker den frasen til folk jeg vet ikke behersker norsk flytende. Og forteller hvordan vi sier det på norsk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 18:39   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er vel mer uavhengighetsdag, ikke fødselsdag? Norge fantes jo lenge før den tid. Men fram til 1814 het det Danmark-Norge, men det het aldri Sverige-Norge, heller ikke under unionstiden. Norge var ikke en svensk provins, det var ikke ett land, på samme måte som med Danmark. Det var to selvstendige land som var i union med hverandre, med felles konge. Litt som det britiske samveldet. Norge som nasjon har vel eksistert siden Hårfagres dager, selv om den ikke har vært selvstendig hele tiden.

Offisielt heter vel 17.mai "Grunnlovsdag", og det er jo ganske korrekt. Egentlig burde man skrevet "Gratulerer med dagen, Norges grunnlov", for det er vel den som har bursdag, ikke landet. Men det virker kanskje unødvendig flisespikkete for folk flest.

Joda, er klar over dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-24, 20:19   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Happy birthday og gratulerer med dagen

My: Det er akkurat sånt flisespikkeri jeg elsker. Jeg må maile den til meg selv og ta den fram og smake på den.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no