Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hjælp ... vedr. Nikon D60

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 22:33   #1
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjælp ... vedr. Nikon D60

Mannen fikk speilreflekskamera i gave, og vi sliter litt med å få bildet frem på displayet før vi skal ta bildet. Er det så at dette ikke er tilgjengelig? Må man alltid se gjennom det lille "hullet" for å ta bilder? Er det ikke mulig på noen måte og få frem motivet på dispayet, slik som vi har det på kompaktkamera vårt?

Anyone?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:35   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

På mitt D40X må man se gjennom "hullet" ja. Trodde det var vanlig på digitale speilreflekskameraer jeg..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:52   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Mannen fikk speilreflekskamera i gave, og vi sliter litt med å få bildet frem på displayet før vi skal ta bildet. Er det så at dette ikke er tilgjengelig? Må man alltid se gjennom det lille "hullet" for å ta bilder? Er det ikke mulig på noen måte og få frem motivet på dispayet, slik som vi har det på kompaktkamera vårt?

Anyone?

Det går ikke. Bildet vises ikke før det er tatt, det er slik det funker på digital speilrefleks.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 09:43   #4
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det går ikke. Bildet vises ikke før det er tatt, det er slik det funker på digital speilrefleks.

æsj, så dumt da. Det er så deilig med slik funksjon på kompaktkameraet.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:14   #5
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Semmer at det ikke går ja, man blir vant til det

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:32   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Semmer at det ikke går ja, man blir vant til det

Helt klart en vanesak, man må bare bli vant til det (igjen; det var jo sånn før også).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:34   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.488
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Det blir bedre bilder av å se gjennom søkeren også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:19   #8
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Jeg har et canon eos 40 d, og på det kan man se gjennom skjermen bak (en egen innstilling gjør det mulig), men da blir kameraet betydelig tregere så det er noe jeg bruker uhyre sjelden. Dessuten blir det en liten forskyvning mellom det man ser på skjermen og det man knipser. Mye bedre og se i kameraet synes jeg.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 21:20   #9
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Godt å høre at det er mulighet for det på canon. Mannen lurer nemlig på om han skal bytte Nikon til Canon 400D. Mulig at det bare blir en vanesak.....

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 21:46   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjælp ... vedr. Nikon D60

Speilrefleks er bygd opp på den måten. Navnet har noe med det å gjøre. Man ser inn i søkerne, blikket treffer et speil, og man ser videre det som kommer gjennom objektivet. Det man ser er det "riktige bildet" (som å se gjennom briller eller gjennom en kikkert), mens på et kompakt digitalkamera ser man på et digitalt bilde som kamera skaper for deg på skjermen.

Speilrefleks er best og man blir vant til å se gjennom søkeren (eller for min del så måtte jeg bli vant til å ikke se gjennom den da jeg tok i bruk kompakt digital). Nikon har alltid vært mitt valg, så jeg ville ikke byttet til noe annet. Men det er meg da

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no