Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Veldige smerter i magen etter nøtter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-08, 17:30   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldige smerter i magen etter nøtter?

Er det noen som har hatt det eller som kjenner noen?

Jeg har spist en del macadamianøtter i det siste og i perioder har jeg hatt ekstremt vondt i magen. En gang har jeg koplet det til nøttene, men de andre har jeg ikke direkte gjort det for jeg har spist annet også. Jeg får veldig vondt, så vondt at jeg heller kaster opp en har det slik. Det verste går over etter ca 30-60 minutter.

I dag spiste jeg valnøtter og jeg fikk fryktelig vondt igjen. Jeg fikk så vondt så at jeg nesten begynte å hyperventilere.

Derfor har jeg begynt å kople dette sammen med nøtter. Er det noen annen som har eller har hørt om lignende symptomer etter å ha spist nøtter?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:33   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jeg pleide å få fryktelige magesmerter av bare små mengder peanøtter tidligere, men ikke av andre nøtter. Nå spiser jeg veldig sjelden peanøtter, men det går greit med noen få.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:37   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Seksåringen vår har nøtteallergi. Til å begynne med ble han bare litt rødflammet i ansiktet og klødde litt, men i det siste har det tatt av helt. Øyehviten hovner opp så man tror hele øyet kommer til å poppe ut, og det klør så han blir helt desperat - og det skal nesten ingenting til lenger (litt nugatti gjemt i en muffin var nok sist gang).

Magesmerter har ikke vært tema så langt, men det er ganske sterke allergener i nøtter, så det er helt sikkert en mulig reaksjon.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:40   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Magesmerter har ikke vært tema så langt, men det er ganske sterke allergener i nøtter, så det er helt sikkert en mulig reaksjon.

Ja, det sier mannen min også, men jeg har aldri hørt om noen som har hatt det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:41   #5
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Kan du ha galleproblemer?

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:41   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg pleide å få fryktelige magesmerter av bare små mengder peanøtter tidligere, men ikke av andre nøtter. Nå spiser jeg veldig sjelden peanøtter, men det går greit med noen få.

Ikke hyggelig at andre har blitt drabbet av det samme, men det gir i vært fall en forklaring til det, det er alltid greit å vite hva det er.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:43   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Kan du ha galleproblemer?

Det kan jeg jo ha, det vet man jo aldri, det er mye fett i macadamianøtter. Men jeg tror ikke gallen sitter der jeg har vondt, jeg skal sjekke det opp, men dette er mer på venstre side, sitter ikke gallen mer på høyre?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 17:45   #8
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jo, den sitter forholdsvis høyt oppe mot høyre.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:19   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jeg får også smerter i magen av å spise nøtter. Heldigvis ikke så sterke smerter som det du beskriver.
Har prøvd forskjellige og får vondt av de fleste.
I tillegg får jeg diare og bæsjer olje etterpå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:37   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Sambo får magesmerter av nøtter, spes. peanøtter. Han kaster opp også om det blir ille nok.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:02   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Det hender jeg får sånne store magesmerter som du beskriver her av nøtter. Det er hvis jeg spiser maaange cashew nøtter. Når jeg først har begynt er det vanskelig å stoppe.

Men det er ikke hver gang jeg får det men noen ganger.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 21:30   #12
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jeg reagerer med magesmerter og kløe i hals og gane på nøtter når jeg spiser det på sommeren. Det går mye bedre på vinteren pga kryssallergi. Jeg får vondt i området rundt navlen, ikke ut mot siden. Jeg kan også få litt diare.

Minstemor reagerer med magesmerter, hvit og flytende avføring og oppkast etter å ha spist nøtter.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 21:40   #13
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

På allergikokken.no står dette om nøtteallergi:

Sitat:

De vanligste reaksjonene ved allergi mot nøtter, frø eller belgfrukter er kløe eller nummenhet i munn og svelg, og noen ganger hevelser. Ved kryssreaksjoner mellom pollen og mat er det også vanlig med rennende nese og øyne. Andre symptomer er eksemutbrudd, elveblest, magesmerter og noen ganger oppkast. Enkelte personer kan også få kraftige, livstruende reaksjoner av å spise det de ikke tåler. Slike reaksjoner er heldigvis relativt uvanlige sett i forhold til antallet personer som har nøtte-, frø- eller belgfruktallergi


Her står det fakta om nøtteallergi fra naaf. http://www.naaf.no/no/Fakta/Mat/Nytt...lerpeanotter-/

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 22:53   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Takk for info! Ja, jeg er allergisk mot hassel og bjørk (og diverse annet) så da er det kanskje mer naturlig at jeg reagerer på denne tiden av året enn ellers. Vi får håpe at jeg ikke blir mer allergisk. Men vondt gjorde det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:08   #15
Maiken38
Optimist
 
Maiken38 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 346
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Hei!
Høres faktisk ut som du har kryssallergi ja. Jeg er også allergisk mot div ting. Et er bjørk og da har man kryssallergi til løk for eksempel. Dropp nøtta for en stund du og så får du heller prøve det igjen senere og se om du får samme reaksjonen. Men lurest er og fått tatt en utvidet allergitest.

__________________
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år
Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 13:19   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jeg burde absolutt ta allergistest. Ringer til legen!

Jeg vet at jeg er allergisk (fra test for 20 år siden) mot bjørk, hester, midd og mugg. Jeg vet dog av erfaring at jeg ikke tåler, hunder, katter og hassel. Jordbær og kiwi går ikke heller alltid bra når bjørken er i gang.


Sist redigert av Pelen : 10-04-08 kl 13:35.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:16   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Du vil nok mest sannsynlig ikke få ta en allergitest nå, men må nok vente til høsten.
(ingen av mine har blitt testet på vårparten, de måtte vente til høsten).

Eldstegutten vår har kraftig bjørkepollen allergi og han har kryssreaksjon på hasselnøtt og mandler (de nøttene han har blitt testet for)
I tillegg har han også kryssreaksjon på epler og pærer. Han mener at han begynner å klø av banan og gulerot også. Dette har han ikke blitt testet for og vil ikke bli det heller.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 06:43   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.433
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?

Jeg bestilte time hos spesialist til høsten. Nå sjekker ikke de matallergi, men egentlig er ikke det det aller største problemet for meg. Det er greit å sjekke ut hva jeg er allergisk (nese og astma) ellers også. Nøter får vi håpe går over når det ikke er høysesong på annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no