Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Om tv-reklamer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 10:12   #1
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Om tv-reklamer

De som lager den hel..... Jarlsbergreklamen burde fått seg en smekk altså. Noe mer idioti enn den "samma det vel, ost er ost! mann er mann! hund er hund!"-reklamen skal du jaggu lete nord og ned etter. Nå må jeg skru av hver gang jeg kommer over den...
Men er det da likevel en god reklame, siden da kommer budskapet tross alt kommer frem dit det skal, selv om den er aldri så irriterende?

God reklame er etter mitt syn det paret som sitter i sofaen og ser på en heftig bilvaskingscene på tven, og så man han karen fossro noe kraftig etter å ha klemt ut av seg at "det er ingen som vil ha en dame som alle andre mannfolk bare vil....", "mye bedre å ha en fin bil enn en fin dame...." osv, mens øyenbrynene bare blir høyere og høyere på hun ved siden av han i sofaen... MEN, hva var det så reklame for? Mener det var noe refinansiering/lån/bank?

Hvilken reklame er den gode her?

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:18   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Jeg elsker Jarlsbergreklamen.
Det trenger ikke bety at den er god, men for meg funker det. En morsom reklame som jeg husker budskapet av.

Nå ville jeg aldri forvillet meg til å kjøpe Jarlsberg, siden den smaker høgg, men jeg får med meg at det er det reklamen ønsker jeg skal gjøre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:19   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Den andre reklamen du snakker om har jeg ikke lagt merke til.

Jeg liker forresten reklame. Den som forsøker å svitsje kanal i reklamepausen hos oss får smekk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:21   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

En god reklame bør få formidlet budskapet, som altså er et produkt, om man husker reklamen, men ikke hva den formidler, så vil jeg tro man har bommet litt. Jeg liker heller ikke den jarlsberg-reklamen, fenger ikke meg, men de får jo formidlet budskapet bra for det om.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:21   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Jeg bytter kanal i reklamepausene. :dukker for Kirsebæret:

Likevel, Jarlsbergreklamen har jeg klart å få med meg, jeg husker den, og jeg syns den er fantastisk morsom, og da blir den, i mine øyne, en god reklame, all den tid jeg ser Jarlsbergost og forbinder den med reklamen. (Men som bæret sier, den osten smaker høgg, så jeg kjøper'n ikke.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:21   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Jeg liker Jarlsbergreklamen. Den er morsom. Dessuten elsker jeg Jarlsberg.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:19   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.346
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Vi har fullstendig forskjellig smak i reklamer, ser jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:31   #8
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Jamen, hvis dere husker hva det er reklame for, men likevel ikke kjøper - f.eks Jarlsberg - da er det vel ikke god reklame?

Jeg husker godt de reklamene som irriterer meg mest (Biola, Activia) men det kunne ikke dette meg inn å kjøpe produktene. Har produsenten fått valuta for reklame-kronene sine da?

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:32   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi har fullstendig forskjellig smak i reklamer, ser jeg.



Det er en grunn til alle disse dårlig dubba fjerne-flekker-med-råsa-reklamene på TV. Du husker dem, legger merke til produktet og du får til og med lyst til å prøve det. Jeg har mange favoritter, de jeg liker best er de jeg gjerne ler høyt og støyende av, som jeg forteller til venner - men samtidig er det de "beste" reklamene, der hvor jeg ler og deler videre - at jeg ikke husker hva de reklamerer for.

Husker en som snurret over skjermen for mange, mange år siden, en reporter putter mikrofonen helt oppi fjeset til en Vålrengafan etter en kamp, og spør "hva synes du om Bjarte Engen Viks prestasjon på 5-mila?" hvorpå suporteren ser dumt på ham og svarer "det heter ikke Engen, det heter Enga! ENGA ENGA EEEENGAAAA!"

Husker ikke hva de reklamerte for, men lo gjorde jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:34   #10
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Og elles både et og likar eg Jarlsberg (fritt etter Vossafår-reklamen for noen år siden)

Vossafår - anbefalast tå ei so bruka bridle!

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:37   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer...

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Jamen, hvis dere husker hva det er reklame for, men likevel ikke kjøper - f.eks Jarlsberg - da er det vel ikke god reklame?

Jeg husker godt de reklamene som irriterer meg mest (Biola, Activia) men det kunne ikke dette meg inn å kjøpe produktene. Har produsenten fått valuta for reklame-kronene sine da?

En reklame kan jo være god selv om den ikke får meg til å like Jarlsberg.
Man kan ha forskjellige grunner til å reklamere, men det er sjelden matvareprodusenter klarer å gjøre om på smaksløkene mine, altså.

Jeg tenker at så lenge reklamen fester seg og man vet hva det er reklame for når man har sett den, så fungerer den.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:41   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Reklame får meg gjerne til å kjøpe noe for første gang. Jeg har smakt Jarlesberg, jeg vet at Cola er det beste i verden, så jeg trenger ikke reklamene når det gjelder sånne produkter, men er det noe nytt og de klarer å vinkle det på en sånn måte at jeg bør kjøpe det fordi dette er b r a, kjøper jeg det. Liker jeg det, fortsetter jeg å kjøpe det, liker jeg det ikke, blir det med den ene gangen helt uavhengig av hvor mange ganger jeg ser reklamen etterpå. Og det er vel sånn reklamen skal funke på folk? Det er mange førstegangskjøpere av typen "hm, jeg har bare smakt norvegia, kanskje skal jeg være vill&gal og prøve Jarlsberg".

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:46   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.983
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Og jeg ser aldri programmer direkte lenger. Alt går på serieopptak og så ser jeg dem senere slik at jeg kan spole lynhurtig over reklamen.

Ellers synes jeg den Jarlsbergreklamen er helt ok. Fenger meg ikke, men irriterer meg ikke heller.
Den beste reklamen jeg husker er en Prixreklame for noen år siden. Tror det begynner med noen hardrockgutter som hører på musikk og fester. Så skal de ut på butikken og handle og den ene av dem blir igjen i leiligheten. Straks de andre er ut av døra setter han det lange håret opp i hestehale, kler seg i rosa og danser foran speilet med hårbørste som mikrofon til en eller annen pusete "I'm a kitty cat"-sang.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:47   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Det eneste som forundrer meg med Jarlsbergreklamen, er at hun aldri lærer. Selv ikke etter svart hus og monsterhund.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:59   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.346
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Dama fikk jo en mye kulere hund!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:03   #16
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Den beste reklamen jeg husker er en Prixreklame for noen år siden. Tror det begynner med noen hardrockgutter som hører på musikk og fester. Så skal de ut på butikken og handle og den ene av dem blir igjen i leiligheten. Straks de andre er ut av døra setter han det lange håret opp i hestehale, kler seg i rosa og danser foran speilet med hårbørste som mikrofon til en eller annen pusete "I'm a kitty cat"-sang.

Og der kom jeg på Omo color-reklamen for en del år siden, med hardrockebandet og han som ikke fikk være med fordi klærne hans hadde blitt bleket, og blitt koksgrå, ikke sorte. Fordi han ikek brukte omo color.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:28   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dama fikk jo en mye kulere hund!


Ja, men hun er mer sånn fang-veske-hund-dame, tror jeg. Ikke emg imot å ha en hest til hund!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:58   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dama fikk jo en mye kulere hund!

Oh yes!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:59   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.346
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Ja, men hun er mer sånn fang-veske-hund-dame, tror jeg. Ikke emg imot å ha en hest til hund!

Da burde han jo bytte ut dama. "Dame er dame!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 17:15   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om tv-reklamer ...

Jeg liker reklamer. *enkel*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no