Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overvektiges erfaringer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 15:29   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Overvektiges erfaringer

Jeg har hatt ekstrem overvekt. Fedme 3. Rett og slett fordi det ikke finnes en fedme 4 eller kanskje sågar 5.

For noen år siden gikk jeg ned mange kilo og er i dag langt fra tynn og slank - BMI sier fremdeles grenselandet mellom overvekt og fedme - men jeg er jo flere titalls kilo lettere og føler meg igrunnen ikke så stor som BMI hardnakket hevder. Henger sikkert litt sammen med at jeg har for stor selvtillit til å skjønne at jeg burde skamme meg og dels at jeg har mye muskler.

Uansett. Jeg er engasjert i overvektsproblematikk. Både etter egne og personlige erfaringer og for andres del. Men det er en ting jeg syns er rart. Det er når jeg leser artikler om hvordan overvektige tydeligvis behandles rundt forbi. Nok en gang er det en artikkel hvor både en dame og en mann forteller om sine opplevelser som overvektige. Om fremmede som sier kjipe ting til dem, tar bilder av dem, kommenterer handlevogna deres osv.

Jeg opplevde faktisk så og si aldri sånt. Enda jeg var veldig stor.

Er det virkelig vanlig at folk er så uhøflige at de plukker ting opp av handlevogna til en som er stor? Eller tar bilder? Eller kommenterer på åpen gate? Eller er det sånn at man kanskje har opplevd én gang eller to at man traff en idiot som var ultrakjip og såret en - men stort sett er folk flest ryddige?

Hva har andre av erfaringer?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3806243.ece

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:32   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det der er vanlig, men jeg troor jo ikke at det er så fryktelig mange mennesker som plukker opp ting fra handlevogna( ) tar bilder og ler. Dessverre finnes det jo en del hjernedøde blant oss, (og da tenker jeg på de som er i stand til å vandre fritt rundt) men de er vel uhøflige og frekke mot hvem det måtte være, ikke bare overvektige?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:37   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det der er vanlig, men jeg troor jo ikke at det er så fryktelig mange mennesker som plukker opp ting fra handlevogna( ) tar bilder og ler. Dessverre finnes det jo en del hjernedøde blant oss, (og da tenker jeg på de som er i stand til å vandre fritt rundt) men de er vel uhøflige og frekke mot hvem det måtte være, ikke bare overvektige?

Ja - altså - det er nettopp det. Alle treffer en og annen drittstøvel som skulle hatt mer juling enn mat. Det er ikke noe som bare skjer overvektige. Men som regel treffer man jo ikke på sånne, de fleste er da normalt hyggelige.

Jeg traff en gang to damer i en klesbutikk som sto i BiB-avdelingen og snakket ufattelig nedlatende om den enes slektning som burde slanket seg. Jeg gikk derfra og til kassen og sa fra at jeg gadd ikke bruke penger der med sånne idioter til ansatte også gikk jeg. Men det var jo de som var idioter - det var jo ikke nødvendigvis meg som var så rar.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:38   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg er også overvektig i dag, var ca 30 kg lettere for 10 år siden. Jeg kan heller ikke si at jeg har opplevd noe slikt overhode men jeg vet at overvektige mennesker opplever mange typer diskriminering og stigmatisering i samfunnet. Det har jeg sett selv og vet foregår ganske mye i arbeidslivet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:45   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Den med arbeidslivet har jeg inntrykk av at stemmer. Det er få overvektige som blir ledere. Men jeg vet ikke om det er fordi de ikke får lov fordi de er overvektige, eller om kompleksene overvekten drar med seg for mange er det som holder tilbake.

Presisering: Det er ikke greit at overvektige diskrimineres i arbeidslivet uansett. Men jeg er interessert i å finne hva som gjør at det skjer. Om det virkelig er så mange neandertalholdninger ute og går der ute.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:15   #6
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg er overvektig mot fedme og ja, jeg opplever ukentlig at folk stirrer på gaten, peker og kommenterer akkurat høyt nok til at andre kan høre det. Har også opplevd kommentarer fra personale i klesbutikker.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:20   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den med arbeidslivet har jeg inntrykk av at stemmer. Det er få overvektige som blir ledere. Men jeg vet ikke om det er fordi de ikke får lov fordi de er overvektige, eller om kompleksene overvekten drar med seg for mange er det som holder tilbake.

Presisering: Det er ikke greit at overvektige diskrimineres i arbeidslivet uansett. Men jeg er interessert i å finne hva som gjør at det skjer. Om det virkelig er så mange neandertalholdninger ute og går der ute.

Vel i følge folk jeg kjenner som jobber med rekruttering så sier de at overvektige folk ofte blir sett på som late, uten disiplin til "engang å ta vare på seg selv og egen helse" osv osv. Det er fryktelig mange stygge fordommer ute å går blandt folk om overvektige mennesker og mange synes også det er helt greit og legitimit å rakke ned på de som ikke klarer kontrollere sin egen kroppsvekt.

Men hvorfor noen overvektige blir mer diskriminert en andre? Har det noe med hvordan man oppfører seg, ter seg og kler seg generellt?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:22   #8
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

De eneste kommentarene jeg har fått er fra familie og kvinner fra andre kulturer, og ingen av dem har vært ment sårende. Ellers virker folk veldig opptatte av å være helt PK i nærheten av meg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:31   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg har vært og er fortsatt noe overvektig. Jeg har vært 20 kg overvektig, har gått ned 10 av dem, så det er ikke så ille nå. Men da jeg var på det største opplevde jeg en gang ubehagelig oppførsel fra en ekspeditør - jeg prøvde en kjole, den største de hadde. Og den var for trang. Jeg brukte kanskje 46 den tida, ikke så veldig stort da, men det mente tydeligvis hun. For når jeg sa at den var for liten sa hun noe slikt som "ja, kanskje du skulle slanke deg da, så du faktisk passer i klærne". jeg ble altså så paff, så jeg klemte vel bare ut av meg noe sånt som "du selger ihvertfall ikke på frekkhet" - og strenet ut. Ikke fader om jeg noensinne gikk inn i den butikken mer.
Ellers har jeg aldri opplevd noe slikt, men jeg merker at jeg får bedre service i butikkene når jeg er slankere. Undelige greier.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:34   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.465
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg har hørt mye rart sagt i jobbsammenheng om overvektige kollegaer. Vi har en dame helt i teten i bedriften som er overvektig. Kommentarene går for eksempel på "bekymring" om helsetilstand når ledergruppen skal gjøre noe fysisk på samlinger, eller bare megetsigende nikking og latter i retning av hennes kroppsstørrelse.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:37   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Nei, jeg har ikke opplevd det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:41   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg har vært smellfeit og har aldri opplevd slike episoder. Kan hende jeg har fortrengt kommentarer og blikk, men det aller verste var tankene jeg klarte å tillegge andre mennesker.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:43   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.569
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Vis man ikke teller med opplevelser fra tidlig barndom og helsevesenenet (hva ER det med leger og overvektige?? ) så har jeg heller aldri opplevd å blir ledd av eller komentert. Jeg hadde vel slått tror jeg om noen pillet i handlevogna mi
Det hender at jeg ler litt av den selv, mulig det tar brodden av det meste

Jeg vet at det finnes masse rævva holdninger der ute, men jeg greier å ikke å la det plage meg, eller hindre meg i å spise på McDonnals. Jeg er den jeg er, uansett vekt.
Har heller aldri opplevd butikkpersonale som er frekke, da hadde jeg nok virkelig fått vann på mølla
Det hender barn peker og sier ting, men jeg greier ikke annet enn å le av de stakkars foreldrene som dør litt når sånt skjer
Jeg synes ikke det er rart at ungene spør, jeg er stor.

Jeg er i kategorien 60-70 kg for mye, så jeg føler vel at jeg har en viss tygde i mine erfaringer. Har også vært overvektig hele livet, selv om vekten ikke tok av, før etter et trivelig møte med en lege som 17 åring

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:07   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.817
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg tror det kommer mye an på hvordan man selv håndterer overvekten. Jeg har opplevd at jeg har fått mer sosial anerkjennelse med lavere bmi, men så har da også overvekten til tider preget hele livet mitt. Jeg ser for meg at det er min åpenbare misnøye med vekten som har sendt ut negative signaler og dermed ført til negative bemerkninger og handlinger.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:45   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ser for meg at det er min åpenbare misnøye med vekten som har sendt ut negative signaler og dermed ført til negative bemerkninger og handlinger.

Jeg blir nesten litt sur når folk sier at "hvis du bare er blid og fornøyd, vet du, så vil jo ingen reagere på overvekten din". Hva i huleste? Skal misnøye med egen kropp gi andre fritt spillerom til å kommmentere, synse og mene?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:53   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir nesten litt sur når folk sier at "hvis du bare er blid og fornøyd, vet du, så vil jo ingen reagere på overvekten din". Hva i huleste? Skal misnøye med egen kropp gi andre fritt spillerom til å kommmentere, synse og mene?

Overhodet ikke. Virkelig ikke. Folkeskikk skal folk oppvise uansett.

Men jeg er i stuss på om det virkelig er så vanlig at overvektige trakasseres slik man kan få inntrykk av - omtrent daglig eller enda mer. Jeg opplevde da virkelig lite sånt - også når jeg var på det aller største, og da var jeg virkelig stor.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:54   #17
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Dette får meg til å tenke på en kraftig overvektig dame som jobbet i samme bedrift som meg en gang. Hun var stor og kraftig, men verdens blideste og hyggeligste dame. Veldig imøtekommende og serviceinnstilt.

Så skulle bedriften opprette en skranke ved hovedinngangen. Da hørte jeg at sjefen hadde sagt at denne damen kunne da ikke stå i skranken og møte kunder. Han sa at damens utseende ikke passet som firmaets ansikt utad.

Ellers så tror jeg Lisa har rett, dessverre. Det er nok en holdning mange har at overvektige er late osv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:59   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Men jeg er i stuss på om det virkelig er så vanlig at overvektige trakasseres slik man kan få inntrykk av - omtrent daglig eller enda mer. Jeg opplevde da virkelig lite sånt - også når jeg var på det aller største, og da var jeg virkelig stor.

Nå får ikke jeg opp den artikkelen du linket til, men jeg har heller sjelden blitt direkte trakassert. Jeg har fått noen bemerkninger slengt etter meg når jeg har jogget, og her i sommer var en en som snerret "fy faen, så feit" til meg, men ellers ikke. Det er mer de indirekte tingene som har vært verst, som "er du sikker på at du er på riktig steptime, dette er step 2, altså" og ansatte i big-butikker som himler med øynene når jeg ikke liker klærne de kommer drassende med og sier "jammen, det er jo din størrelse" som om jeg bare må takke og bukke bare de kommer med noe som PASSER. Ja, også han gærningen på Elixia forleden da som ba meg bruke lårpress-apparatene, fordi det ville hjelpe meg så masse.

Men ren sjikane har jeg ikke opplevd, tror jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:01   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg tenker at åpenbar misnøye over seg selv, uansett årsak, trigger mobberne åkke som. Jeg har opplevd ufine kommentarer fra butikkpersonale når jeg var adskillig lettere enn jeg er nå, men i en periode der selvtilliten var bortimot fraværende. Jeg merker at jeg blir sett mye mer nå, når jeg er ovenpå, og deler overskudd. Og det er ingen lenger (så vidt jeg vet) som tenker over vekten min. Nå er jeg ikke overvektig, og har aldri vært det, men jeg følte at hele verden så ned på meg og behandlet meg som søppel i den perioden jeg selv ikke hadde noen tro på meg selv.
I hvert fall har jeg opp igjennom årene hatt flere venninner som har vært store i kroppen, og jeg har aldri tenkt noe over det. Jeg ser personen, og slik tror jeg det er for de fleste som har passert tenårene, selvsagt med visse unntak, det er noen som aldri passerer tenårene.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:08   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.646
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg tror det som er verst, er det jeg tror andre tenker om meg. Det kan jo være jeg har rett, men jeg aner ikke. Siden de ikke sier det høyt, er det jo jeg som "produserer" kommentarene uansett.

Jeg har møtt få enkeltmennesker som er fordomsfulle eller slemme, men jeg føler samfunnet i sin helhet er vanskelig å forholde seg til som overvektig. Selv om det sikkert stemmer, synes jeg det er trist å hele tiden bli møtt av artikler som forteller meg at overvektige presterer dårligere på jobb, at vi har vanskeligere for å få jobb, at vi kommer til å dø tidligere osv osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no