Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fondvegg i rom med panel?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-11, 11:52   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Fondvegg i rom med panel?

Mannen har endelig gitt seg, og jeg får lov å male bort furuhelvetet på hjemmekontoret. Jeg forta meg å grunne en vegg i helgen, så nå kan han ikke ombestemme seg igjen.

Jeg liker best grå vegger - jeg har malt stua i Skumring, og syns det ble kjempefint. Mannen syns det er stygt.

På kontoret sier han at han vil ha noe fargerikt, men ikke gult. Jeg syns et helt rom med farge blir for mye. Går det an å ha en fondvegg i en annen farge, selvom det er panel? Og hvilken farge i såfall? Hvis jeg maler en fondvegg kan jeg kanskje få lurt meg til skumring på de andre veggene.

Og, hvis jeg har en fondvegg, må taket da males i samme farge som de andre veggene, eller kan jeg male det helt hvitt? Hva med listene? Det er skråtak, på den ene siden har rommet vanlig høyde, og på den andre siden ca 1 1/2 etasje, kanskje enda litt høyere. Hvis jeg skal ha en vegg i en annen farge enn resten blir det på den lave siden. Tror jeg?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:58   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Vi har fondvegger på soverommene der det er panel.

Guttungen har 3*lyseblå og 1 dus, lys gul/grønn farge.
Jentene har 3* lys lilla og en mørk lilla.

Tak og lister er hvitt hos oss.

Ang hvilke vegg du skal male så kan du også male vindusveggen dersom det er naturlig i deres hus. Det må ikke være den laveste veggen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:02   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Klart du kan. Vi har panelplater på soverommene, og har fondvegger. Skandinavisk lys og Marrakesh på vårt rom, Caffe latte og Stadt på Pjottens rom. Tak og listverk i Bomull.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:23   #4
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Ville malt en vegg i en mørkere farge, tak og lister i vanlig "hvit" - dvs. bomull.

Husk at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. Kan være greit å tenke på mht hvilken vegg du skal ta mørkere/lysere...

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:28   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Takk for svar! Jeg har hentet masse fargekataloger på malebutikken, så jeg skal se om jeg finner noe fint i kveld.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:46   #6
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Er det mannens hjemmekontor, eller ditt?
Om det er ditt, så kjør på med skumring og fondvegg, men om det er mannens, så hadde jeg malt det med noe med mer farge enn skumring. Siden han ellerede har sagt at han ikke liker skumring, altså

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:48   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Begge ungene har fondvegg på sine rom med panel all over.
Minsten har bomull på alle veggene utenom fondveggen som er knallgrønn. Lister og tak er hvite.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:56   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Jeg ville ikke malt med skumring om mannen spesifikt hadde sagt at han ikke likte akkurat det. Det er da hans hus også.

Hva med hvite vegger og turkis fondvegg?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:37   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Er det mannens hjemmekontor, eller ditt?
Om det er ditt, så kjør på med skumring og fondvegg, men om det er mannens, så hadde jeg malt det med noe med mer farge enn skumring. Siden han ellerede har sagt at han ikke liker skumring, altså

Det er alle sitt hjemmekontor. Planen er å ha et/flere lange skrivebord langs hele den ene langveggen så alle kan ha sin plass. Mannen er vanskelig, og liker ikke hvite vegger heller. Aller helst vil han ha gulnet panel, og får han ikke det vil han ha noe fargerikt som han kaller det, men hvilken farge klarer han ikke å bestemme. Jeg syns en sterk farge blir litt mye i et helt rom, hvertfall et rom der man skal kunne konsentrere seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:38   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville ikke malt med skumring om mannen spesifikt hadde sagt at han ikke likte akkurat det. Det er da hans hus også.

Hva med hvite vegger og turkis fondvegg?

Det hørtes fint ut.

Har du tips til en fin turkis-farge?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:55   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.082
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Åh...jeg har refleksjon, men fondvegg i hvit bommull. Det er rålekkert. Men feil svar.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 16:38   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.552
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Jeg så et bilde fra noen som hadde malt tre panelvegger i en lys gråfarge og den fjerde i en dyp lilla. Det så fint ut på bildet ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:45   #13
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Dyp lilla/fiolett er en flott farge. Har den som kontrastfarger på snuppa sitt rom.

Tenkte bare å tipse om at hvis du har en farge du liker veldig godt eller en farge i noe du ønsker å ta opp går det ann å få scannet den inn. Har gjort det med den dype lillafargen som nevnt over. Kjøpte først gardiner og tepper og fikk scannet inn til å male skapdør, knaggrekke osv. Men sjekk på et lite parti først for å være sikker på at fargen er riktig. Fikk blandet feil farge en gang, fort gjort...

Til et arbeidsrom er jeg enig i å ha litt glade, skarpe farger. Tenk farger som gir energi, eller som gir ro og arbeidslyst. Turkis tenker jeg kan være en flott farge til et arbeidsrom.

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:56   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av lilium3, her.

Ville malt en vegg i en mørkere farge, tak og lister i vanlig "hvit" - dvs. bomull.

Husk at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. Kan være greit å tenke på mht hvilken vegg du skal ta mørkere/lysere...

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mørke farger lager avstand, altså at en mørk vegg kan gi dybdefølelse og ergo større romfølelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:57   #15
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mørke farger lager avstand, altså at en mørk vegg kan gi dybdefølelse og ergo større romfølelse.

Sorry, enig i det og... Tenkte og skrev samtidig så ble litt rotete fra min side

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:19   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Mener det er 2 fine turkis farger. Alladin og sjøgløtt?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:27   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mørke farger lager avstand, altså at en mørk vegg kan gi dybdefølelse og ergo større romfølelse.

Hjelp! Jeg tror jeg trenger en interiørarkitekt. Eller en happimuffins-blogger.

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Mener det er 2 fine turkis farger. Alladin og sjøgløtt?

Takk, de skal sjekkes!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:30   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mørke farger lager avstand, altså at en mørk vegg kan gi dybdefølelse og ergo større romfølelse.

Hvilken vegg er best å ha den mørkeste fargen på?
Yngste skal ha en knæsj vegg og jeg tenkte først langvegg, men innbiller meg at det er best på en kortvegg
Mannen mener at nå har han handlet inn veggfarge til den lange så da blir det den,
men hvis argumentet er at rommet virker mindre vil han kanskje gå med på at det blir en del maling igjen

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:32   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Jeg skriver "mørk", ikke "knæsj".

Sitrongult gir på ingen måte den samme effekten som marineblått eller olivengrønt. Og det er umulig å si hvilken vegg uten å se rommet, egentlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:35   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fondvegg i rom med panel?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skriver "mørk", ikke "knæsj".

Sitrongult gir på ingen måte den samme effekten som marineblått eller olivengrønt. Og det er umulig å si hvilken vegg uten å se rommet, egentlig.

Men den knæsje fargen(eplegrønn) blir jo mørkere enn de andre veggene som er chi(nesten hvit)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no