|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
20-12-11, 16:27 | #1 |
Textrovert
|
Macho i kollektivtrafikkenJeg har blitt tipset om denne siden: http://machoikollektivtrafiken.se/
20-12-11, 16:55 | #2 |
Tidsklemma
|
Sv: Macho i kollektivtrafikken
20-12-11, 17:07 | #3 |
Textrovert
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenJeg tenkte først at det var greit at menn ble gjort oppmerksom på hvordan de sitter, men jeg leser mye "dette er bare en del av de mange tingene dere gjør i kvinneundertrykkelsens navn" inn i dette, og da blir jeg litt skeptisk, kjenner jeg.
20-12-11, 17:16 | #4 |
<*(((<
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenMorsom greie.
22-12-11, 20:36 | #6 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
|
Hva?!
22-12-11, 21:39 | #7 |
Travelt opptatt
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenJeg trodde først det var en side med bilder av skrittene til menn, altså ala puppebilder. Men når jeg ikke så noe særlig av størrelse på bildene måtte jeg lese teksten, og det var jo slett ikke noe morsomt, jo.
22-12-11, 21:54 | #8 |
Mother of Dragons
|
Hvordan da anatomi? Mener du at det er forskjeller i hofteleddene hos kvinner og menn som gjør at mennene skrever og kvinnene sitter med bena samlet/krysset?
23-12-11, 10:08 | #9 |
Textrovert
|
Ja, det lurer jeg også på, gitt.
23-12-11, 10:47 | #10 |
Passiv
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenFor meg er dette like svensk som dalahest, Emil i Lønneberget og den kjønnsløse barnehagen Egalia i Stockholm. Svenskene drar kjønnsdebatten noen hakk lengre enn andre, synes jeg. Om det er bra eller dårlig får være opp til enhver å ta stilling til. |
23-12-11, 11:15 | #11 |
Glamorøs
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenJeg trodde først det var gjort med mye snert og humor og fniste godt, men manifestet tok det litt langt. Allikevel vil jeg kommentere dette:
Jeg tror ikke det er fullt så enkelt (selv om jeg selvsagt vet at det finnes jenter som sprer seg ut over flere seter med alt stæsjet sitt og ikke gidder å flytte på det). Man kan ikke bortforklare at jenter blir oppdratt til å ta mindre plass en gutter, både fysisk og i overført betydning. Jenter skal sitte pent med bena samlet, rett i ryggen og gud forby at noen skulle greie å titte oppunder skjørtet deres.
Sist redigert av Tallulah : 23-12-11 kl 11:29. |
23-12-11, 11:20 | #12 |
<*(((<
|
Jeg er med på det, jeg. Jeg er bare ikke med på at det er det samme som at det at gutta brer seg ut er en slags demonstrasjon av makt og maskulinitet.
23-12-11, 11:22 | #13 |
Glamorøs
|
Nei. Ikke alle iallefall. Endel tenåringsgutter er jeg helt overbevist om at gjør det av de grunnene. Men de aller fleste gjør det nok fordi de ikke tenker over det, og ingen har oppdratt dem til å tenke over det.
23-12-11, 20:55 | #14 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenDet må være noe av det teiteste jeg har sett på lenge!
25-12-11, 15:44 | #15 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
Sv: Macho i kollektivtrafikkenI følge den siden er jeg veldig "mann"