Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dårlig GPS på Iphone 4?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-14, 11:15   #1
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Dårlig GPS på Iphone 4?

Jeg løper med Nike+ appen på Iphonen min og får sjelden angitt løypa korrekt på kart. (Og dermed blir jo kilometerangivelse og fart også ikke korrekt, men jeg får ivertfall totalt-tid). Programmet sier ofte i fra at GPS-signalet er svakt når jeg starter turen. En sjelden gang får jeg opp kart over løypa jeg har løpt. Noen som veit om dette skyldes dårlig GPS i selve telefonen eller er dette lokale forhold som høye fjell, overskyet osv.? Da blir vel resultatet det samme med Edmondo, runkeeper osv.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 11:17   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?

Hvor har du telefonen når du løper? Sånn armveske gjorde underverker for GPS-signalene på min telefon.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 11:19   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?

Jeg har Iphone 4S, og opplever at samme løype gjerne avviker opp til en halv kilometer i angivelse av lengden.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 13:41   #4
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvor har du telefonen når du løper? Sånn armveske gjorde underverker for GPS-signalene på min telefon.

Jeg løper med sånn armveske Kan det ha noe å si hvilken vei jeg har telefonen? ( I mitt hode er GPS en slags antenne, men iflg Wiki: The Global Positioning System (GPS) is a space-based satellite navigation system that provides location and time information in all weather conditions, anywhere on or near the Earth where there is an unobstructed line of sight to four or more GPS satellites.[ )
Det er vel det siste som er problemet mitt da. 4 eller flere satelitter mellom disse høye fjellene til en hver tid, samt at satelitter flytter seg vel også?!?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 13:44   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?

Høye fjell kan forstyrre signalene, ja. Det samme kan høye bygninger, høye trær og andre ting som kommer i veien - i mitt tilfelle store hofter når jeg hadde telefonen i sidelommen på treningstightsen ( ). Armveske med "vindu" og skjermen opp nok det beste.

Det kan jo være gps'en i telefonen er dårlig da, de har visstnok forbedret den for hver versjon av iPhone.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no