Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 16:20   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Det er straks bursdagstid igjen, og vi får gjester som ikke tåler melk og gluten, og med lav toleranse for sukker. Honning funker.
Kan noen hjelpe meg med en muffinsoppskrift som fyller disse kravene?

Lurte på om Dragens eplekakeoppskrift fra den andre tråden kanskje kunne funke?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:31   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Aner ikke. Men prøv den gjerne. Eplekaken blir iallefall veldig god. (Eplene skal ligge nederst, da blir den så luftig og fin.)

Si fra hvordan det går.

Så hyggelig at du tar hensyn til allergikerne.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:59   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Aner ikke. Men prøv den gjerne. Eplekaken blir iallefall veldig god. (Eplene skal ligge nederst, da blir den så luftig og fin.)

Si fra hvordan det går.

Takktakk, det skal jeg gjøre. Kanskje jeg rett og slett skal lage eplemuffins? Og legge en eplebit i bunn? Og sjokoladebiter oppå?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Så hyggelig at du tar hensyn til allergikerne.

Det skulle bare mangle når man inviterer til fest!

En tåler ikke gluten, en tåler ikke melk og gluten, en er overfølsom mot sukker, og tre er vegetarianere.
Så da blir det veggispølser, go' og mager-pølser, toro-langpannekake og muffins. Da er det hvertfall noe alle kan spise. Til neste år kommer det to muslimer også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:10   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Toro langpannekake blir veldig mye bedre hvis du spanderer litt salt og litt vaniljesukker. Husk melkefritt smør til glasuren, og melkefrie sjokoladebiter oppå muffinsene.

Ultra og ica har glutenfrie pølsebrød i fryseren.

Dessuten tror jeg alle i den gjengen din kan spise potetskruer, hvis du skal servere noe snacks.

Ja, da var det bare en ting til - Lillebror lurer på hvor du bor?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:13   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Takk for tips om de glutefrie pølsebrødene, melk- og glutefri sjokolade er innkjøpt, samt margarin uten melk. Jeg så pølsebrødene på smart club, men glemte å kjøpe. Da er det greit å vite at vi får tak i dem her i nærheten også.

Resten er notert!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja, da var det bare en ting til - Lillebror lurer på hvor du bor?

En allergiker til kan vel ikke skade når jeg først er så godt i gang!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 21-10-07 kl 21:59. Årsak: pålsebrød=pølsebrød
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:07   #6
MarianneK
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4
MarianneK har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


En tåler ikke gluten, en tåler ikke melk og gluten, en er overfølsom mot sukker, og tre er vegetarianere.
Så da blir det veggispølser, go' og mager-pølser, toro-langpannekake og muffins. Da er det hvertfall noe alle kan spise. Til neste år kommer det to muslimer også.

Det er litt av et selskap å lage mat til

Jeg ville bare si noe om Toro langpannekake; Den er laget på hvetestivelse og selv om det skal være glutenfritt, trenger det ikke å være 100% rent for gluten. Min sønn og jeg som har proteinintoleranse tåler den ikke. Kanskje du alt har klarert den med gjestene, men jeg ville nå si det likevel så du slipper å stå der med en kake det blir problemer med

MarianneK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:29   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Til glutenfrie gjester bruker jeg å lake kaker med mandelbunn.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:00   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Til glutenfrie gjester bruker jeg å lake kaker med mandelbunn.

Oppskrift?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:00   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Opprinnelig lagt inn av MarianneK, her.

Det er litt av et selskap å lage mat til

Ja ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av MarianneK, her.

Jeg ville bare si noe om Toro langpannekake; Den er laget på hvetestivelse og selv om det skal være glutenfritt, trenger det ikke å være 100% rent for gluten. Min sønn og jeg som har proteinintoleranse tåler den ikke. Kanskje du alt har klarert den med gjestene, men jeg ville nå si det likevel så du slipper å stå der med en kake det blir problemer med

Takk for info! Den er klarert så det skal gå bra med Toro.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 09:11   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muffins uten melk og gluten som kan søtes med honning?

Nå er muffinsene laget, og det gikk fint!

Jeg blandet Mim og Dragens eplekakeoppskrifter, siden jeg ikke var sikker på om jeg ville greie å røre egg og honning til eggedosis.

250 g toro lys melblanding
259 g honning
250 g meklefri margarin
4 egg
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
hakket melk- og glutefri sjokolade.

stekes i 30 minutter, midt i ovenen på 175 grader.

Jeg tror det kan være lurt å lage dem på muffinsbrett, fordi røra ble veldig rennende når den kom inn i ovnen, og flere av muffinsene rant over. Evt. ha to papirformer utenpå hverandre for å gi mer hold.

Grovhakkede sjokoladebiter drysset jeg over rett før jeg satte dem inn i ovenen, for å forhindre at alt sank til bunns. Kan forresten tenke meg at de ville vært gode med litt revet appelsinskall i også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no