Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-12, 21:23   #1
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Vi skal velge eiendomsmegler til å selge leiligheten vår, og har hatt befaring og fått tikbud fra begge disse. De er ganske like, men Dnb tar 1% i provisjon og E1 tar 1,4%. Ellers er de ganske like mtp tilbud. E1 har kontor i næromrádet og megleren bor her selv. Dnb megleren bor ikke i nærområdet, og de har ikke kontor her. Hun virker likevel kjent og hadde kunnskap om nærmiljøet.

Magefølelsen sier vel at jeg likte Dnb megleren best, men er usikker pga lokalkunnskapen til E1.

Noen som har noen råd, eller erfaringer med de meglerene?

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 22:00   #2
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Dnb eiendom eller Eiendomsmegler1 ?

Jeg ville valgt den megleren som har mest kunnskap om lokalområdet.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 22:03   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.827
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnb eiendom eller Eiendomsmegler1 ?

Vi har nettopp brukt Eiendomsmegler1 og er svært fornøyde. Vi er bankkunder også, så vi sparte endel inn på det. Lokalkunnskap er veldig viktig, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 22:29   #4
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Dnb eiendom eller Eiendomsmegler1 ?

Her vi bor har jeg mange ganger sett E1 gjøre en utrolig dårlig jobb. Men det kan selvsagt være personavhengig også. Har en kompis som jobber i E1, han er råflink.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 09:59   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1 ?

Jeg ville lagt vekt på kjemi/meglers kunnskaper og pris.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 10:03   #6
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Jeg føler vel også at det blir riktig å velge E1, men var på en visning de hadde av en helt lik leilighet og følte virkelig at megleren var utrolig dårlig. Fikk derimot et veldig godt inntrykk av megleren fra Dnb, det var litt tak i henne for å si det sånn...

Så, skal loalkunnskap seire...hmmm

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 11:29   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Hvis du har mye bedre inntrykk av den ene megleren framfor den andre ville jeg helt klart gått for den du hadde tro på. Personlig kjemi har mye å si.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:07   #8
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Da vi skulle selge huset hadde jeg kontakt med totalt seks meglere. Jeg tok i litt visst...
Første siling gikk på kunnskap om festetomt, deretter på pris og så til slutt hvem jeg følte ville gjøre den beste jobben for meg - altså kjemi.

Den megleren vi valgte fikk kjørt seg en del på grunn av dette med festetomt, og derfor var det viktig at vedkommende hadde en del kjennskap til akkurat det. Og jeg var fornøyd med resultatet.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 18:32   #9
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: DNB Eiendom eller Eiendomsmegler1?

Vi endte med Dnb pga av kjemi og best pris. Så får vi håpe det er et smart valg.

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no