Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gelénegler - vedlikehold

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 22:19   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gelénegler - vedlikehold

Hvordan er det med vedlikehold av gelénegler? Hvordan er det å file på dem for eksempel? Og er det begrensning på hvor lenge geléen kan/bør ligge på uten at egne negler tar (for mye) skade av det?

Neglene mine er egentlig ganske dårlige. De har potensiale til å kunne få litt lengde, men de begynner ofte å flake av i lag. Og innmellom så vokser de ut fiks ferdig med hakk i sidene. Så jeg har lurt litt på begynne å få dem forsterket med gelé. (Kan man forsterke egne negler med gelé, forresten, uten å samtidig legge falske?)

Så det jeg lurer på er om jeg i utgangspunktet kan ha neglene på "for alltid" da, kun etterfylle og file dem ned til ønsket lengde? Eller bør de fjernes med jevne mellomrom så neglene får hvile?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 16:30   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Ingen?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 16:49   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Har du støpt neglene med gele eller har du brukt gel-coat/negllakk/shellac?
Når jeg hadde støpte negler gikk jeg til salong hver 4-5 uke for å etterfylle,
dette gjorde jeg i tja.. 3 år, i ettertid har neglene mine blitt noe helt annet,
de er sterke og fine. Jeg filte de ned etterhvert med vanlig neglfil.

Nå hender det seg at jeg bruker gel-coat/polish(shellac), den sitter pent i 3-4 uker,
deretter filer jeg den bort og lar neglene ligge i negllakkfjerner i 5 minutter.
Den ser ut som vanlig negllakk, men må tørke under UV-lys.

Mine negler har ikke tatt skade av denne behandlingen, heller motsatt virkning med
at de blir sterkere. Men du må IKKE brekke av gelen, da ødelegger du neglen din.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 17:02   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Jeg har ikke vært borti gelé tidligere i det hele tatt. Hadde noen runder med akrylnegler for noen år siden, men da syntes jeg neglene mine ble stygge og slitne en stund etterpå. Så det er godt å høre at det ikke trenger å bli sånn med gelé!
Og at man kan file dem med vanlig neglefil! (Som jeg også lurte på, men glemte å skrive i HI. )

Og at det faktisk tilogmed er håp, om enn ørlite, for at mine egne negler kan komme styrket ut av en lengre periode med gelénegler.. Det er bonus!
Da tror jeg kanskje bare at jeg skal bestille meg en time og få det gjort!

En ting til, forresten: Kan jeg bruke neglelakkfjerner på geléneglene, så lenge den er uten aceton?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 18:51   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Får man kjøpt sånn forsterkergele man kan kline på selv, eller må man til salong for å få gjort det? Mine negler flasser og fliser også, og jeg har alltid et hakk langt inne på fingeren, så neglene blir aldri lengre enn fingertuppen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 18:58   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

I denne står det litt om uv-herding til hjemmebruk!
Og så mener jeg å ha lest i en gammel tråd at Fløyel hadde brukt noe fra Sally Hansen som gjorde neglene like harde som om de var støpt? Jeg skal se om jeg finner den igjen!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 19:00   #7
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Fra denne tråden!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

(...)
Jeg har forresten en nailhardner fra Sally Hansen - den er helt rå!
Jeg har aldri hatt så fine negler som etter at jeg begynte med den, neglene er nesten like harde som akrylnegler når jeg bruker den som underlakk.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 23:15   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Får man kjøpt sånn forsterkergele man kan kline på selv, eller må man til salong for å få gjort det? Mine negler flasser og fliser også, og jeg har alltid et hakk langt inne på fingeren, så neglene blir aldri lengre enn fingertuppen.

Du kan bruke shellac hjemme, men det krever en spesiell UV-lys lampe.
Den selges b.la. på Boots apotek i England, og koster £70, husk adapter!
(mht prisen på å få lagt shellac på salong er ca 350 pr gang tjener man fort inn UV-lampen)

Jeg bruker den neglforsterkeren fra Sally Hansen, den gjør neglene utrolig harde, men den har jo ingen farge så den blir ikke så shiny som en shellac.
Shellac er nesten som vanlig negllakk, men mye sterkere og varer lengre og tørker følgelig kun under UV-lys.

En type shellac (finnes 1000-vis på ebay)


UV-lampe til hjemmebruk: (også på Ebay) ebay..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-11-12 kl 23:35.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 23:20   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

En ting til, forresten: Kan jeg bruke neglelakkfjerner på geléneglene, så lenge den er uten aceton?

Jeg har vært veldig forsiktig med det. Har stort sett hatt fransk manikyr når jeg har hatt fakenegler.. Man setter bare på tipper og bygger opp neglen med gel. Så etterhvert vokser neglen din seg like lang som tippene og da slipes de vekk og du har kun gel på hele neglen.

Når du har gel på neglene så ser de tykke ut, man kan se at de er fake, men når du har shellac ser de ut som dine egne, men du kan ikke bygge opp en negl med tipp på med shellac.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-11-12 kl 23:41.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 23:23   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gelénegler - vedlikehold

Her er mine negler med shellac: (dvs. neglene er mine og det ser kun ut som om jeg har vanlig fransk manikyr på disse)
Veldig fint å ha på tærne om sommeren også, så blir ikke lakken så fort slitt av, når man f.eks. sprader rundt på sandstrender.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Shellac.jpg (3,8 KB, 31 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no