Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-14, 20:25   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Toro Brownies blir berre tørt og kjedelig. Eg trenger såleis idiotsikker oppskrift på Brownies, og helst i langpannestorleik. Barnebursdag.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 20:30   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Dersom du søker på Nigella her inne, får du opp en veldig god Brownies. Til barnebursdag vil jeg derimot si at Toro sin faktisk er helt ok. Spiste den senest i går, og den var seig og ikke tørr.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 20:32   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

500 gram margarin

12 ss kakao

8 egg

10 dl sukker

5 dl mel

1 1/2 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker lett (5 minutter i vanlig mikser)
Smelt smør og ha i kakao, ha så oppi siktet mel og vaniljesukker, og rør inn eggedosisen til slutt så alt er blandet ordentlig. Hell over i langpanne med bakepapir og sett i ovnen rett under midten på 175 grader i 30 minutter. Noen ganger må jeg ha den inne 35 minutter, men en ser om kaka disser når en rugger på forma, da må den stå litt til om du ikke liker browniesen veldig bløt. Vi liker den bare klissete. Denne oppskriften er bankers og veldig god. Lager aldri Toro lenger etter jeg fikk denne oppskriften. Denne kan også lages melkefri ved å bare bytte ut melangen med blå melange, men da har jeg i en klype salt i tillegg oppi den smeltede smøret.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 21:02   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Tilleggsfaktor: må steikast i varmluftsovn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 21:19   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Tilleggsfaktor: må steikast i varmluftsovn.

Det har jeg dessverre ingen erfaring med på denne kaka. Men kan godt hende det funker helt strålende det også ved å skru ned ti grader på tempen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 10:53   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger idiotsikker oppskrift på brownies

Denne er fantastisk og veldig enkel å lage. Dobler du porsjonen blir det til stor langpanne.

Jeg pleier forresten å kutte ned sukkermengden med ca 1/3, jeg synes den blir for søt med så mye sukker. Og så erstatter jeg gjerne litt av melet med kakao for en enda kraftigere sjokoladesmak.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no