Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 10:08   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Jeg ser her inne at det er mange som liker litt bohem-stil og flagrete klær à la Odd Molly, og fargerike klær, og gjerne kraftige sko av typen El Naturalista. Selv kan jeg like et og annet innenfor disse sjangerne, men synes ikke den typen klær er noe for meg og min kropp, for det meste.

Jeg er derimot fryktelig glad i enkle, figurnære plagg, og gjerne med en eller annen lite detalj som skiller seg ut, det være en annerledes utringing eller noe sånt. Av farger og mønstre skal det helst være ensfarget, og foretrukne farger er svart, grått, lilla, rødt og hvitt. Jeg er ganske spinkel, og kler meg nok derfor i figurnære plagg så jeg ikke føler at jeg drukner i klærne.

Jeg kler meg aller helst i bukser, gjerne smale, mørke jeans eller vide dressbukser. Kjoler og skjørt må være smale og definitivt ikke lenger enn kneet. Uniformen min er nok smale jeans, en eller annen ettersittende t-skjorte, høye, trange støvletter, og en svart eller mørk grå cardigan. Jeg kan også bruke enkle skjorter, men er generelt lite glad i å stryke klær. Jeg får typisk applaus hvis jeg kler meg litt mer feminint enn det jeg gjør til vanlig.

Jeg liker skandinavisk/svensk design, og er fryktelig glad i klær fra Tiger, Acne og Filippa K, med sistnevnte på førsteplass. Ellers liker jeg Mexx og av og til InWear (men de er litt store i størrelsene). Jeans gjerne fra Nudie og Acne, og skofavorittene er KMB, Bronx, Vagabond og noen par fra Buffalo. Ja, og sneakers, så klart. Selvsagt har jeg ikke skapet fullt av bare klær fra disse merkene, for pengene skal jo rekke til så mangt.

Jeg er også veldig glad i skinnjakker, og har kjøpt to denne våren, en svart og en mørk lilla. Ellers går det enten i trenchcoat eller *kremt* goretex siden jeg er masse ute på tur med hunden.

Hva med dere andre? Beskriv!

Sist redigert av Nera : 30-06-10 kl 12:04. Årsak: La til litt.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:10   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Jeg liker rare klær. jeg liker skjørt, artig snitt, St. Martin er nok favorittmerket mitt. Forøvrig har jeg vært fanget i "dongeri og genser-fella" i noen år nå, men jobber med saken om å heve meg over den.

Gammel 30-06-10, 10:11   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Dongeri/Jeans/denim i alle fall. Og prøver å finne passende skjørt, men ikke lett. Det er ikke noe spesielt merke jeg foretrekker, her må det prøves.

Sist redigert av Tangerine : 30-06-10 kl 10:11. Årsak: Skrivefeil, ja.
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:14   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Odd Molly er noe av det grelleste jeg ser. Men hver sin smak.
Jeg har ingen favoritter innen merkeklær egentlig, jeg går med det jeg liker. Oftest blir det litt stramme jeans og en fin topp. I dag er jeg sommeren selv, med skikkelig solgul, knaaallgul topp (og jeans). I går, derimot, staset jeg meg faktisk litt opp siden været var pent. Da hadde jeg en fin, litt middelaldersk genser og hvitt, sommerlig blondeskjørt. Og sandaler. Jeg liker å gå i skjørt, men gjør det bare om sommeren da jeg kan ha sandaler til (i hvert fall til jeg får råd til noen ordentlig fine støvletter).
Jeg har altså ingen spesiell stil tror jeg, kan finne på å kle meg i det meste, men ikke i Odd Molly eller andre "galne" klær, kanskje med noen unntak.

Gammel 30-06-10, 10:19   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg liker smale dongeribukser eller tights, store t-skjorter med trykk, eller mer rocka ting. Veldig glad i sort og hvitt, og ellers "rene" farger. Av sko liker jeg ELN, Camper, Fly London, Doc Martens og Vagabond. Ellers like jeg joggesko som Nike Air Max eller Shox. Kanskje jeg er en rocka sportsfreak i stilen?

Søte kjoler og nette skjørt er ikke min greie for å si det slik. Odd Molly kan være innmari fint, men jeg vet ikke helt hvordan j e g ville sett ut i det.

I dag har jeg på meg en trang dongeribukse/tights med slitte detaljer foran, hvit enkel t-skjorte og et morsomt smykke. I tillegg har jeg mange sorte, grå og sølv armbånd.

Sist redigert av Left : 30-06-10 kl 11:38.
  Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:22   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nesten bare sorte klær. Det henger igjen fra studietiden hvor jeg ikke kunne kjøpe uhørt mye klær.

Gammel 30-06-10, 10:29   #7
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kler meg aller helst i smale jeans. Jeg har også en del kjoler og skjørt som jeg bruker. Kjoler og skjørt bør være smale og ikke lenger enn kneet.
Jeg liker klær fra Mexx, Oasis, Inwar og liker også noen klær fra Odd Molly. Jeans gjerne fra Acne eller Replay. I tillegg er bruker jeg stort sett sko fra vagabond og Camper.
Før brukte jeg stort sett svarte klær, men nå er jeg blitt mye flinkere til å bruke klær med farger. Er spesielt glad i rødt.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:29   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vel en litt sporty stil til hverdags tror jeg vi kan si.

I dag har jeg på meg svarte tights, lang (trang) hvit og rødstripete langermet topp fra Bik Bok og røde converse.
Dette er et veldig typisk hverdagsantrekk for meg.
Av sko foretrekker jeg converse, lave sandaler eller ballerina.
Sko som ELN er ikke noe for meg.

Favoritt om dagen er jeans-shorts, har to stykker. Har brukt de litt med strømpebukse under før sommeren kom, jazzer den opp med en kul topp og bling-bling smykker og vips så er aften-antrekket også klart.

Jeg elsker å pynte meg, skal vi bort går det gjerne i kjole eller skjørt. Og høye hæler.

Jeg er heldig, bruker str. 36 og har ingen problemområder nå som magen også er flat, så jeg kan velge og vrake i hva jeg måtte ønske å bruke.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:32   #9
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker klærne fra NoaNoa og Staff kjempegodt, men handler også mye fra billigkjedene. Mye er ganske likt i stilen, så jeg kombinerer mye billig/dyrt. Syns de har fått inn masse fine sommerklær på HM etc.. Sort har jeg brukt i flere år nå, vi hadde sort som basisfarge på jobb, og hvis vi ikke ville gå med arbeidsklærne vi fikk så måtte vi ha andre sorte ting, det har virkelig hengt igjen.. Er egentlig drittlei av svarte klær men liker ikke farger så godt. Men hvitt, beige, grått og lin liker jeg. Og den duse rosafargen som er på masse nå, den er fin!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:40   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nok mye svart i garderoben, og det som er mest meg er nok svart fra topp til tå, gjerne med høye støveletter og skinnjakke. Meen, jeg har også endel bohemklær og noe romantiske greier, til og med OM. Har ingen spesielle favorittmerker, kjøper det jeg liker, egentlig. Jeg har visst mye Noa Noa, Part two, Container og Culture. Sko: jeg kjøper kvalitet, orker ikke vonde sko.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:41   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har masse jentelus, og elsker kjoler, volanger, blonder og dall. Alt i fine farger og med matchende håndvesker.

Inntil nylig hadde jeg en Diane von Furstenberg periode, kjøpte massevis av hennes wrap-kjoler (på Ebay eller på salg, de er grisedyre) og brukte dem med singletter og blondeundertøy.

Odd Molly har jeg et hat/elsk forhold til. Egentlig passer merket ikke til min kroppshøyde og -fason (= høy med store pupper) og de fleste modeller er alt for bonderomantiske. Men hvert sesong er det likevel et par plagg som jeg bare må ha, og siden de holder seg godt bugner skapene etterhvert av OM tøy.

Leggings er min store greie, og jeg kjøper haugvis av dem fra danske internett-butikker.

Sko-messig liker jeg egentlig best høye hæler, men etter mye plager med vonde føtter går jeg nå mest i El Naturalista og Art.

Sist redigert av Muad'Dib : 30-06-10 kl 11:34.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:42   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker mye forskjellig. Jordfarger eller litt kraftigere farger som turkis eller rosa. Tunika-ish overdeler med empireliv. Bukser bør helst sitte inntil øverst og ha litt vidde nederst. Jeg liker odd molly, staff, noa noa, men også enklere plagg fra mexx og in wear. Kommer an på dagsformen.

Gammel 30-06-10, 10:43   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvor kjøper du gode leggings, Maud`Dib?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:43   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker fortsatt DocMarten's når det kommer til sko. Og jeg liker klumpete Mary Jane's.
Ellers er jeg glad i sterke farger, særlig cerise.
Jeg finner ofte mye fint hos Vila. Basisen min er nok H&M. Når jeg har råd, liker jeg godt å "fylle på" med klær fra Chill Norway eller Odd Molly. Men de utgjør ikke akkurat basisen i klesskapet mitt...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:44   #15
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg bruker kun klær fra Noa Noa. Det er fordi jeg ikke utstår å bruke tid i butikker, og det er kjekt med en butikk der man finner alt og som i tillegg har den stilen jeg liker. Når det gjelder sko kjøper jeg mest på lillevinkel.no.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:49   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg elsker fortsatt DocMarten's når det kommer til sko.

Du bare MÅ dra på Tveita på H-Sko. Fant de fineste Dr. Martens der. Hvite, halvhøye i skaftet med beige blomstermønster på. Tilbud 1400- Kjempefine.

Gammel 30-06-10, 10:49   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker smale, mørke jeans, gjerne fra Nudie, Converse, t-skjorter, westernskjorter, enkle bluser, olajakker, svarte skinnjakker, kjoler med femtitallsnitt, kilehæler og store solbriller. Jeg er glad i femti- og sekstitallet, litt rock'n'roll og punk. Bohem og nussepusse er ikke min greie.

Klærne og skoene jeg kjøper er ofte fra Nudie, Lee, Levi's, Converse, Iron Fist, Rocket Dog, Stop Staring og Adeline.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:51   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok en dongeri og genser-type.

Litt fordi at jeg er de berømte 10(15) kg for tung, og ikke er noe glad i kroppen min, så jeg er mer opptatt av å finne klær som passer enn at de må være så fine.

Men jeg kan trygt si at jeg ikke er noen Odd Molly-fan. Svinedyre jålete klær. Synes at de kan være helt OK på andre, men skjønner ikke helt at de er SÅ fine, i mine øyne ligner de mye man finner på f.eks. KappAhl.

Av sko liker jeg det meste som ikke har for høy hæl eller har åpne tær. Sandaler går jeg selvsagt i på fritida. Jeg går en del så det er viktig at de er gode. Har to par El Naturalista og det blir sikkert flere også, men har ikke de største modellene. Uggs har jeg ikke sansen for forresten.

Liker godt klær fra Mexx, og hadde likt de enda bedre om jeg hadde vært slankere. Mexx har forresten bukser som passer oss som er for feit for Vero Moda men litt for slank for Zizzi. Men de ser jo bedre ut i 40 enn i 44 uansett da.

Gammel 30-06-10, 10:52   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bohem og nussepusse er ikke min greie.

Der var beskrivelsen jeg lette etter. Jeg verken liker eller kler rysjer, blonder og bonderomantikk.

Jeg liker klare, varme farger og enkle linjer. Jeg bruker aldri svart eller grått.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:54   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

NoaNoa tror jeg ikke at jeg liker. Det er litt 'flakete' klær med mye farger, stemmer ikke det? Har en venninne som bruker det mye og på henne ser det bra ut, men det er veldig langt i fra noe som er 'meg'

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.