Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-10, 08:58   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?

En liten spinnoff fra tråden om Earth hour 2010.

Jeg føler vi er ganske flinke der. Vi har lite lys på i 1.etasje på kveldene som regel, fordi vi da for det meste oppholder oss i 2.
Vi har sparepærer i alle lamper i hele huset, bortsett fra en i trappa. Vi er ganske bevisste på dette, og har lært barna å slå av lyset på do/rom som ikke er i bruk. Vi har heller ikke mange spotter rundt om i huset, det er vel kun på badet vi har noen. Men det er ikke mange der heller, og vi bruker de sjelden. For der har vi også lys over speilet som vi bruker, og det holder når vi bare skal innom.

Jeg ser jo at ikke alle er like bevisste som oss. Og jeg skjønner jo at det kanskje ikke føles så avgjørende å slå av ei lampe eller to. Men det er jo det om mange gjør det? Jeg tror dog at FP folket kanskje er ganske bevisste på dette da.

Men er det sånn at dette er noe barna er bevisste på fra barnehage/skole også? Eller er det lærdom hjemmefra?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.