Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Velge bilstol

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 23:28   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Velge bilstol

Jeg hadde egentlig bestemt meg for en HTS BeSafe kid stol til jentungen på 9 mnd. men dette kan ikke brukes bakovervendt i baksetet i bilen vår har jeg funnet ut så da må jeg ut på ny jakt. (setet må kunne stå fritt i baksetet, gjerne med støtteben, har ikke isofix)

Noen som kan anbefale meg ett av disse?

Britax Multi-tech
Graco Duologic
Akta Graco Cosmic comfort S

Hvordan har disse kommet ut i test? Sittekomfort? Lett å feste og flytte?

Gammel 08-07-09, 23:34   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velge bilstol

Akta Graco Duologic. Superenkelt å montere. Kan stå helt fritt. Har du isofix så er det bare å klikke på plass. Slipper forankringsseler så det er enkelt å flytte mellom biler om man skulle trenge. Og barnet sitter veldig godt i det. Vi har både Multi-Tech og DL men bruker DL til lillebror blir 18kg. Først da kommer vi til å flytte ham over i MT.

Gammel 09-07-09, 00:18   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Veldig glad i DL vår.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 22:18   #4
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Hvorfor kan ikke setet brukes i bilen deres? Du vet at det finnes uten isofix? tar det for stor plass? Vi har vært veldig fornøyd med våre Besafe IziKid. Spesielt fordi det sitter som støpt i bilen!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 22:34   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Rabarbra: Mange seter som står som støpt i bilen. Men det er og mange som tar mindre plass enn Izi Kid, passer bedre i bilen ( varierer fra bil til bil), Kan brukes lenger (til 25kg). og som rett og slett ikke kommer fra HTS.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:10   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Hvorfor kan ikke setet brukes i bilen deres? Du vet at det finnes uten isofix? tar det for stor plass? Vi har vært veldig fornøyd med våre Besafe IziKid. Spesielt fordi det sitter som støpt i bilen!

Vi har også dette setet uten isofix.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:15   #7
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Her er jeg også interessert. HTS Besafe tar himla stor plass, synes jeg.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:16   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Rabarbra: Mange seter som står som støpt i bilen. Men det er og mange som tar mindre plass enn Izi Kid, passer bedre i bilen ( varierer fra bil til bil), Kan brukes lenger (til 25kg). og som rett og slett ikke kommer fra HTS.

Hvorfor er DET et poeng? HTS-setene er vel sikre og gode de, vel? Noen annen grunn til å unngå dem, som jeg ikke har fått med meg?

Junior her i huset er snart 11 mnd gammel, og sitter fortsatt i sitt maxicosi, men vi har begynt å tenke på neste sete...

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:36   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

[/b]

Hvorfor er DET et poeng? HTS-setene er vel sikre og gode de, vel? Noen annen grunn til å unngå dem, som jeg ikke har fått med meg?

Junior her i huset er snart 11 mnd gammel, og sitter fortsatt i sitt maxicosi, men vi har begynt å tenke på neste sete...

Det er et poeng for noen som ikke vil støtte HTS pga deres holdning til bakovervendt og hvordan de hardt reklamerer for forovervendt. De har vel bedret seg noe nå, men fortsatt styrer jeg unna HTS der jeg kan. Det er ihvertfall en av mine grunner til å ikke velge HTS.

Gammel 12-07-09, 20:47   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ahh, DET har ikke jeg fått med meg. Jeg stirrer bare utelukkende på bakovervendte stoler jeg, og har ikke fulgt med i markedet lenger enn... vel, jeg så på babystoler (og da er det jo bare bakovervendte) i fjor sommer, og ser på stol nr 2 denne sommeren...

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:56   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det Stikka sa. Og spesielt det at de går og rakker ned på andre produsenter som har vel så gode seter om ikke bedre. Som fek Britax.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 13:15   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Altså, jeg vil veldig gjerne ha et HTS BeSafe Kid sete jeg altså, det bare passer ikke i bilen. Slik jeg har forstått det trenger setet å være montert slik at det enten er inntil seteryggen foran eller så trenger det 40 cm klaring til setet foran - Dette går ikke i vår bil. (jeg er fryktelig glad i HTS setene jeg altså, men det viktigste er jo at setet monteres etter anvisningen)

Gammel 13-07-09, 13:16   #13
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Er det lønnsomt å kjøpe disse setene i Sverige kanskje?

Gammel 13-07-09, 13:31   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte duologic sete vårt i Sverige og betalte 1600 NOK for det. Vi kjøpte duologic 1 siden vi ikke trengte å kunne feste det uten basen og det var 1000 kr billigere.

Gammel 13-07-09, 21:25   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det er et poeng for noen som ikke vil støtte HTS pga deres holdning til bakovervendt og hvordan de hardt reklamerer for forovervendt. De har vel bedret seg noe nå, men fortsatt styrer jeg unna HTS der jeg kan. Det er ihvertfall en av mine grunner til å ikke velge HTS.

Dette inntrykket har ikke jeg av HTS. Men har ikke hatt kontakt med dem lengere enn siden mai mnd i år. Han fra HTS som hadde kurs hos oss snakket veldig for bakovervendt, og om hvordan vi skal overbevise kundene om at det er best. viste oss mange klipp med tester så vi selv kunne se hva som var best også.

Gammel 13-07-09, 21:30   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, seter er billigere på andre siden av grensen.

Gammel 13-07-09, 21:39   #17
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, seter er billigere på andre siden av grensen.

Sikker ?

Gammel 13-07-09, 21:41   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Jeg har iallfall spart endel penger de siste gangene jeg har kjøpt bilstoler. Nå bor ikke jeg sånn til at jeg kan hoppe på tilbud hos f.eks Babyshop, men sammenlignet med minibyen min sin babyutstyrsbutikk er det ganske store forskjeller.

Gammel 13-07-09, 21:42   #19
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Generelt er seter billigere på den andre siden av grensen, men se opp for sommerkampanjer i norske butikker. Og man skal handle temmelig mye før det lønner seg med en svensketur, gitt at man ikke bor kloss i grensa, da.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:45   #20
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Vi kjøpte nettopp Britax multi-teck til lillebror på 15 mnd og er foreløbig veldig fornøyde (sett bort i fra at han kastet opp 2 ganger i setet i første bilturen som var på lørdag fra Bergen til Gol.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.