Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som bruker brødbakemaskin?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 11:44   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Noen som bruker brødbakemaskin?

Jeg har nemlig kjøpt en sånn. Ikke for det vi skal bruke den til hverdags, vi er happy med kjøpt brød, men søndager og mandager er litt stusselige, så vi kjøpte den for å få ferskt brød på de dagene.

Jeg har prøvd den en gang. Bakte med sånn blanding, fiberbakst, og mengdeanvisningen i manualen, samt brukte program for fullkorn. Så i teorien burde jo det bli et bra brød, hvis man putter bra ting i.

Og godt ble det for så vidt, men det henger ikke sammen, sikkert delvis pga den enorme brødskivestørrelsen, men ikke bare derfor. Dette brødet hadde 'rydd' uansett fasong tror jeg. Og dagen etterpå - da gikk det ikke an å skjære brødskiver av det i det hele tatt, da sto du igjen bare med skorpa.

Har ikke prøvd loff enda, mulig det funker, eller et finere brød. Men jeg har ikke lyst til å bake loff hver søndag og mandag.

Kan jo bake 'for hånd' men det blir alt for sjelden noe av hos meg - synes dette var befriende lettvint, men det bør nå fungere sånn nogenlunde da.

Noen andre med erfaringer?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.