|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Hvem "identifiserte" du deg med | |||
Sarah Jessica Parker |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 18,06% |
Cynthia Nixon |
18 | 25,00% |
Kim Cattrall |
1 | 1,39% |
Kristin Davis |
9 | 12,50% |
Likte ingen av dem |
11 | 15,28% |
Så aldri på den serien |
20 | 27,78% |
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg abonnerer bl.a. på Det Nye, og i det siste nummeret var det en artikkel om menn og kvinners syn på hva som er en sexy dame, og hvorfor bl.a. Sarah Jessica Parker ikke ble oppfattet som sexy av menn. Mange damer hadde reagert uforstående på Maxims kåring av sexy kvinner, der Parker kom på "usexylista". Videre fikk man opplyst at Parker - eller Carrie - var den flest kvinner identifiserte seg med - eller ønsket å være i serien Sex og singelliv, og at hun var et slags ikon for kvinner. Hun var da en sterk, selvstendig, moteriktig og sexy, et.c kvinne. Sist redigert av Dronningen : 08-07-08 kl 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg har sett hele serien, og jeg identifiserer meg ikke med noen av personene, minst av alt Carrie, som jeg ser på som et nek. Et selvsentrert, overfladisk, materialistisk og uselvstendig nek, for å presisere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?
Jeg hører deg, og nikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Klarer ikke å indentifisere meg med noen av de. Kanskje en blanding mellom Kristin Davis og Cynthia Nixon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg liker Carrie best, men har ofte fundert på hvorfor. For i teorien står hun for meg som en person jeg ikke ville hatt lite eller ingenting til overs for. Altfor mye spjåk og lite dybde. Mannen min liker Miranda, og det er henne jeg objektivt sett ser er den mest oppegående av dem, men hun kan være så irriterende selvhøytidelig.
![]() |
#9 |
Pauset
|
Du skriver i innlegget ditt at folk syntes Kirstin Davis er penest, og at Carrie er mest overfladisk. Kirstin Davis er en RL person, Carrie er en rollefigur. Syntes det er rart å blande disse to tingene da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Nei i forhold til det som sto i Det Nye, så synes jeg ikke Parker er den mest interessante eller flotteste i serien. Slik Det Nye skrev det, så var Parkers karakter å regne som et "ikon" for kvinner, mens jeg ikke opplevde henne som noe spesielt. Derfor jeg egentlig reagerte i utgangspunktet. Da tenker jeg både i forhold til karakter i serie og utseende (som hun jo også har privat |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
Ja jeg skjønte det var det du sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Serien var overflatisk og lett vulgær synes jeg. Jeg håper ikke noen ville finne på å sammenlikne meg med noen av disse damene. Å leve som om en er 20-22 når en er i 40-årene er jo bare patetisk.
![]() |
#15 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
På hvilken måte lever de som de var i begynnelsen av 20-årene? Fordi de ikke har mann og barn? (I størsteparten av serien, i hvert fall.)
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
De henger med venninnene sju dager i uka og er stort sett bare opptatt av klær og neste fest. Det blir gitt et inntrykk av at de er rasende dyktige i jobbene sine, men de er jo aldri der. Det har de ikke tid til, for de må shoppe sko. Hvis en ikke er kommet lenger enn det når en er passert 40, er det trist. Det passer ikke for alle å ha familie, men å fryses i en bestemt alder og ikke utvikle seg videre er jo sørgelig.
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Har vi sett samme serie?
![]() |
![]() |
#18 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
I likhet med Embs kan jeg ikke fatte at det er samme serie vi snakker om. Jeg kan til nød forstå at det kan være inntrykket man sitter igjen med hvis man bare såvidt har zappet innom serien. Ikke noe galt i det, men det er er litt tynt grunnlag å bedømme den på, synes jeg.
Ullungen 2006 og Lillebror 2015 Vegen er lystig, og vegen er vrang. Sist redigert av Xian : 08-07-08 kl 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
Det er jo grenser for hvor mange episoder man gidder å se av en serie man oppfatter som overflatisk og teit da. Så ukomplisert er jeg liksom.
![]() |
#20 |
En som trener
|
![]() Sv: Sex og singelliv og kvinneikon?Jeg synes serien er en herlig virkelighetsflukt, og ser gjerne reprisene. Jeg identifiserer meg kanskje litt med Charlotte og Miranda noen ganger, men jeg er selvsagt/heldigvis veldig forskjellige fra de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|