Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilgjengelighet for rullestolbrukere (og barnevogner)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-08, 21:10   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilgjengelighet for rullestolbrukere (og barnevogner)

Det første som slo meg da jeg debuterte som småbarnsforelder med vogn som foretrukne befordringsmiddel var at jeg lærte å ha en dyp sympati med rullestolbrukere. Jeg har hatt fastlege hvor det ikke var mulig å få med vognen opp til kontoret i 2. etasje og hvor det heller ikke var mulig å parkere vognen andre steder enn utendørs. Jeg ergrer meg over omveier, heiskø som hovedsakelig består av late individer på kjøpesenter og heiser som står.

I dag var vi på Elkjøps nye flaggskip - Megastorebutikken på Lørenskog. Nybygg. Parkering i kjeller og heis opp til 1. plan. Jeg skjønner at heisen ikke går til 2. etasje også med tanke på tyverikontroll, men det jeg ikke skjønner er at de har sørget for en heis fra 1. til 2. etasje som kun kan benyttes etter avtale med vekter som sitter i et lite vakttårn i 1. etasje. Det går rulletrapp opp og kun trapp ned. For å komme oss opp tok mannen vognbaggen i hendene og jeg kjørte rulletrapp med resten av vognen. For å komme ned (kun trapp ned) måtte jeg bruke heis. Da måtte jeg altså stå og blomstre ved denne spesialheisen helt til vekteren i sitt lille vakttårn i 1. etasje så meg hvorpå vedkommende måtte ta rulletrappen opp i 2. etasje for å låse opp heisen slik at jeg kunne ta heisen ned med vognen. Dette var altså i et nybygg. Er det mulig, er det lovlig og arkitekten burde vært fiskedasket!

Nå er det tross alt kun en kortere periode av livet vi er avhengig av barnevogn. Jeg tør ikke å tenke på hvordan det er å være rullestolbruker.

Emneord
rullestol

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.