|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Din favorittkokebokHvilken er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Din favoritt kokebokDen som har hjulpet meg mest i min kokekarriere er Den store, rutete kokeboken som har Ingrid Espelid Hovig som redaktør. Hun har til og med signert min. Jeg fikk den da jeg var 17-18 og har brukt den veldig mye.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Din favoritt kokebokDen rutete kokeboken har jeg hørt mye bra om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Din favoritt kokebok
Det var min start-kokebok også. Veldig nyttig. Jeg er veldig glad i Jamie Olivers kokebøker, og Nigellas. Syns nok Jamie-maten ofte er hakket bedre enn Nigellas, egentlig, men begge deler er bøker som er morsomme å lese, med mye god mat. Og så har jeg en som heter "Vinterens gode ting", det er veldig gode oppskrifter. Ville heller ikke unnvært Sopranos-kokeboken min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg har en steingammel kokebok eller jeg tror det er en lærebok fra skolen. Mye bra og grunnleggende i den, det står mye der som det knapt finnes informasjon om andre steder. Ellers bærer den vel preg av å være litt utdatert på andre punkter også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg har en fin kokebok/oppslagsverk som jeg er skrekkelig glad i, og som jeg har brukt flittig fra jeg var ganske ung.
![]() |
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg er veldig flink til å kjøpe kokebøker men veldig lite flink til å bruke dem
![]() |
#11 |
klossemajor
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Din favorittkokebokMin favoritt er en perm som moder'n har laget med sine mest brukte oppskrifter i. Der setter jeg også inn nye oppskrifter jeg samler etter hvert.
![]() |
#12 |
villende
|
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg samler på kokebøker og bruker dem masse. Til hverdags benyttes ofte Cappelens Store kokebok som oppslagsverk. Jeg har en bok som heter "Den Lille Cordon Bleu" som ikke er en kokebok, men en bok som beskriver forskjellige kokketeknikker, som også er brukt mye. Jeg er dessuten veldig glad i "Sommermat" og "Vintermat" og bruker "Den store fingermatboken" når jeg skal lage tapas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Din favorittkokebok
Jeg fikk den av pappa når jeg flyttet hjemmefra, den er bare helt super på basisting.
Åh, den har jeg! Den har fine bilder.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din favorittkokebok
De har jeg også diverse varianter av. De er kjempefine. Det ser også ut som om det er en del morsomt i Hærland&Hellstrøm "Inn med teskje", men jeg har ikke prøvd ut noen av oppskriftene enda.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg samler også på kokebøker. Min første og mest brukte er den rødrutete. Den kokeboken jeg har lært mest av er en gammel utgivelse fra Gastronomisk Institutt (medforfattere er pur unge og kvisete jyplingutgaver av Trond Moi og Harald Osa fra tiden før de ble kule rikskjendiser med egne TV-program), som heter Mat og Vin i utsøkt harmoni. Den er mat- og vinfaglig svært grundig, med tabeller, grafer, krysningspunkter og tverrsnitt av hodeskallen for å illustrere sansenes virkning på smaksopplevelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Din favorittkokebokJeg liker ikke kokebøker, de minner meg bare på min utilstrekkelighet på kjøkkenet. Den eneste jeg bruker er den rutete, den gir meg svar på mine grunnleggende spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Din favorittkokebokMine favorittkokebokforfattere er iallefall Marit Røttningsnes Westlie og Øystein Westlie. Yndlingskokebok? Den må jeg tenke på. Kanskje denne, Mat for store og små av Tessa Kiros?
![]() |
#20 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din favorittkokebokMormors gamle skolekokebok. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|