Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lage eplemost?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-24, 20:11   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Lage eplemost?

Jeg har 75 kg egendyrkede epler, min svigerfars eplepresse og en eplekvern. Jeg har surfet rundt etter oppskrifter og framgangsmåte, men har ikke blitt så veldig mye klokere. Er det noen her som har laget eplemost selv og som kan guide meg litt? Hvordan går jeg fram? Eplene er av en relativt sur sort, så jeg må sikkert tilsette sukker. Bør jeg tilsette noe som øker holdbarhet? Jeg må lagre enten i et kjøleskap eller i fryser. Har plastflasker.

Det skal lages noen kilo eplemos, eplekaker og litt slikt også, men mesteparten er tenkt til eplemost.

Og nei, det finnes ikke noe sted man kan levere slikt her. Det er litt naturstridig å dyrke epler her.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.