Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 20:44   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?

Jeg har en seks år gammel dyr Siemens som plutselig sluttet å virke. Jeg satt på en maskin da jeg kom hjem fra ferie i dag. Den vasket ferdig, men sikringen gikk og døren lot seg ikke åpne. Jeg fikk åpnet døren med nødåpner, så det ordnet seg heldigvis.
Jeg har renset filter og sjekket at alt tilsynelatende er i orden, men sikringen går så fort jeg prøver å skru på maskinen.

Så da er det store spørsmålet, skal jeg reparere eller kjøpe ny? Dette er en forholdsvis dyr maskin, og jeg har vært strålende fornøyd med den. Elsker at den har automatisk dosering av vaskemiddel. Jeg har ingen ide om hva det kan koste å reparere den. Kanskje det er like greit å kjøpe en ny? Hva koster en god vaskemaskin i disse dager? Hvilken bør jeg kjøpe i så fall?

Gammel I går, 21:16   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?

Jeg ville kontaktet Siemens sin kundeservice og hørt hva de sier. Jeg ser at de har 10 års garanti på motoren, som vel typisk er det som er dyrest å bytte.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:28   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ringt og spurt på prisestimat. Vi byttet utpumping enheten på vår Bosc for et par år siden, absolutt verd det. 10 års maskin garanti der også, men det er jo ikke motoren som går, men det andre.

Kjøpte meg Bosch kombimaskin til leiligheten, 11 500,- på salg, skal være 4.500,- i avslag.

Gammel I går, 22:17   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er tilhenger av å reparere, selv om det kanskje koster en del. Jeg har brukt en del tusen på den ca 15 år gamle sykkelen min. Men jeg bruker den jo mye, og det koster og det er litt jobb å kjøpe ny også.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:35   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mest lyst til å reparere. Jeg ringer Siemens kundeservice i morgen. Jeg synes det er for ille å bytte den etter bare seks år. Den er jo forholdsvis lite brukt også, i og med at jeg bor alene med store barn hjemme annen hver uke.

Gammel I dag, 00:09   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte etter repareratør da vår Siemens tørketrommel sluttet å virke. Det kostet 1500 å få vite at vi måtte kjøpe ny tørketrommel. Så da vaskemaskina, også den Siemens, røk like etter så kjøpte vi bare ny. De to maskinene var ca 7 år.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 04:36   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ser at det ikke blir Siemens igjen om reperatøren sier at det ikke går på garantien når han kommer (3 uker etter maskinen sluttet å virke). Har vært veldig fornøyd med den, men her sluttet trommelen å gå rundt etter 4,5 år og døren går ikke an å åpne utenom med nødåpneren. Det skal i teorien gå på reklamasjonen.

Tror jeg vil vurdere Miele neste gang, men det er dyrt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.