|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg har en seks år gammel dyr Siemens som plutselig sluttet å virke. Jeg satt på en maskin da jeg kom hjem fra ferie i dag. Den vasket ferdig, men sikringen gikk og døren lot seg ikke åpne. Jeg fikk åpnet døren med nødåpner, så det ordnet seg heldigvis.
![]() |
#2 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg ville kontaktet Siemens sin kundeservice og hørt hva de sier. Jeg ser at de har 10 års garanti på motoren, som vel typisk er det som er dyrest å bytte.
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg ville ringt og spurt på prisestimat. Vi byttet utpumping enheten på vår Bosc for et par år siden, absolutt verd det. 10 års maskin garanti der også, men det er jo ikke motoren som går, men det andre.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg er tilhenger av å reparere, selv om det kanskje koster en del. Jeg har brukt en del tusen på den ca 15 år gamle sykkelen min. Men jeg bruker den jo mye, og det koster og det er litt jobb å kjøpe ny også.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg har mest lyst til å reparere. Jeg ringer Siemens kundeservice i morgen. Jeg synes det er for ille å bytte den etter bare seks år. Den er jo forholdsvis lite brukt også, i og med at jeg bor alene med store barn hjemme annen hver uke.
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Jeg ringte etter repareratør da vår Siemens tørketrommel sluttet å virke. Det kostet 1500 å få vite at vi måtte kjøpe ny tørketrommel. Så da vaskemaskina, også den Siemens, røk like etter så kjøpte vi bare ny. De to maskinene var ca 7 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Vaskemaskin - reparere eller kjøpe ny?Ser at det ikke blir Siemens igjen om reperatøren sier at det ikke går på garantien når han kommer (3 uker etter maskinen sluttet å virke). Har vært veldig fornøyd med den, men her sluttet trommelen å gå rundt etter 4,5 år og døren går ikke an å åpne utenom med nødåpneren. Det skal i teorien gå på reklamasjonen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|