Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske vinduer i minusgrader?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-25, 09:01   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske vinduer i minusgrader?

Vi skal ha fotografering for salg her på mandag, og før det må vi vaske vinduene. Men det er jo meldt veldig kaldt! Hvordan går det?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-25, 09:12   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske vinduer i minusgrader?

Bruk så varmt vann du bare klarer, ikke ha for våt klut og vask mindre områder om gangen slik at vannet ikke rekker fryse før du har gått over med nalen. Det burde gå helt fint. Du kan også ha litt frostvæske i vannet hvis dere har det liggende til bil.

Gammel 12-02-25, 11:27   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Og vask bare de vinduene hvor solen skinner inn på visningstidspunktet, og evt. de som har en ekstra fin utsikt man skal studere hvis de ikke er uhorvelig skitne. Vi ser i alle fall ikke at vinduene er skitne når solen ikke skinner om man ikke går HELT inntil.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-25, 13:06   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Har dere fått beskjed om at vinduer må vaskes? Vi hadde nettopp fotograf her, og han sa at skitne vinduer var null stress, det redigerer de. Og bildene ble flotte!

Jeg går derimot og håper på plussgrader før vinterferien er omme, for på visning kan vi ikke lure noen…

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-25, 14:11   #5
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Men altså seriøst. Jeg ville aldri sett på om vinduene var vasket på visning så lenge de ikke var VELDIG skitne. Det er vinter, vi bor i byen hvor en regnskur vil si at vinduene igjen ser skitne ut. Såklart må de vaskes før overtagelse, men før visning synes jeg er overdrevet så lenge det er snakk om "vanlig skittent". Men det er mulig jeg er en sjuske, har følt meg sånn i et par andre tråder.

Gammel 12-02-25, 14:20   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker vinduer før hver visning, jeg vil ikke at det skal stå på det. Jeg legger også merke til skitt hos andre på visning.

Jeg tar litt frostvæske i vannet. Funker fint.

Gammel 12-02-25, 14:28   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men altså seriøst. Jeg ville aldri sett på om vinduene var vasket på visning så lenge de ikke var VELDIG skitne. Det er vinter, vi bor i byen hvor en regnskur vil si at vinduene igjen ser skitne ut. Såklart må de vaskes før overtagelse, men før visning synes jeg er overdrevet så lenge det er snakk om "vanlig skittent". Men det er mulig jeg er en sjuske, har følt meg sånn i et par andre tråder.

Vi har hatt byggeplass som nabo, vinduene er ikke vasket siden i fjor vår, og den ene visningen er på et tidspunkt solen flommer inn (dersom det er sol da). Så her må jeg nok til pers, men ellers er jeg enig med deg.

Gammel 12-02-25, 14:41   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke vaske vinduene før hver visning om vi må ha flere, vi har en ganske stor glassbalkong. Men megleren sa vi måtte vaske før fotografen kommer, så jeg gjør som jeg får beskjed om.

Jeg skulle seriøst ønske det ikke var slik at jeg må style boligen for salg, det irriterer meg ganske mye at jeg må ta ned alle bilder, fjerne pianoet og ommøblere stua, og henge opp stygge bilder og kjøpe planter jeg ikke vil ha, men jeg tør ikke annet heller. Det er en trend som virkelig er meningsløs.

Gammel 12-02-25, 14:52   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig med deg input.

Gammel 12-02-25, 15:44   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Enig jeg, også. Det har tatt av. Folk må kunne tåle å se en bolig som folk fortsatt bor i så lenge det er ryddet og normalt rent.

Gammel 12-02-25, 15:49   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Vi har hatt byggeplass som nabo, vinduene er ikke vasket siden i fjor vår, og den ene visningen er på et tidspunkt solen flommer inn (dersom det er sol da). Så her må jeg nok til pers, men ellers er jeg enig med deg.

Da ville jeg nok vasket jeg, også. Anbefaler Kärcher vindusvasker. Det er nesten en lek å vaske vinduer med en slik (har jeg hørt av mannen min som vasker dem hos oss ).

Gammel 12-02-25, 15:59   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Enig jeg, også. Det har tatt av. Folk må kunne tåle å se en bolig som folk fortsatt bor i så lenge det er ryddet og normalt rent.

Vi ommøblerer ikke og har bare det vi selv vil ha i boligen. Vi rydder bort barberhøvler og dobørste. (Men vinduene vaskes altså).

Når vi er på visning handler det ikke om at jeg ikke tåler at folk bor der, men at det føles litt intimt og fremmed hvis det er altfor personlig. Da ser jeg ikke for meg å kunne bo der.

Gammel 13-02-25, 13:04   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Helt enig med Input og flere angående boligstylingtrenden som råder. Vi hadde en stylist innom (det var inkludert i meglerpakken), og hun mente seriøst at vi skulle henge lette gardiner fra taket ved alle vinduer, fordi «- det er «hotellfølelsen» som gjelder nå».

Vi skal selge to leiligheter vegg i vegg, med til sammen _mange_ vinduer. Videre skulle alt gjøres beige, beige, beige. Bokhyllene kunne få bli, men bøkene skulle settes med ryggen inn, for et mer dempet inntrykk. Helt uaktuelt å følge disse rådene, selvsagt.

Men å ta ut noen møbler, fjerne alle personlige fotografier og også flere andre bilder, så vi absolutt poenget med, og jeg så på bildene fotografen tok at det ble veldig mye penere. Videre fulgte vi rådet om å ta store 140-senger ut av ungdomsrommene og erstatte dem med enkeltsenger. Så det er mye jobb.

I morgen kommer annonsene, og salg blir rett etter vinterferien. Så da får vi se om bestrebelsene gir resultat.

Gammel 13-02-25, 13:20   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Lykke til med salg!

Gammel 13-02-25, 13:41   #15
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Men å ta ut noen møbler, fjerne alle personlige fotografier og også flere andre bilder, så vi absolutt poenget med, og jeg så på bildene fotografen tok at det ble veldig mye penere. Videre fulgte vi rådet om å ta store 140-senger ut av ungdomsrommene og erstatte dem med enkeltsenger. Så det er mye jobb.

Ja, her mente megleren at vi måtte ta ut den høye senga på rommet til Storebror, så han har jo i praksis mistet rommet sitt, og må bo tre måneder på madrass på gulvet fordi rommet hans skal se ut som et kontor på bilder og visning. Vi kunne jo selvfølgelig latt være, men jeg er så innmari redd for å ikke få solgt.

Det Blondie skriver kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt, så det handler nok litt om det. Jeg har kjøpt et rekkehus fra 1984, selvfølgelig har det bodd noen der før meg. De som bor der nå har valgt å flytte, da er det "ledig" for meg. Jeg har aldri bodd et sted hvor ingen har bodd før meg.

Gammel 13-02-25, 13:48   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg har heller aldri bodd et sted hvor ingen har bodd før meg, her var det snakk om å være på visning. Jeg er en som ikke bare kjøper med lommeboka, følelsen må være der.

Og den beige/kaste ut alt-trenden er nok mer påtrengende i deres region. (Jeg kjøper ingenting som er beige heller, så jeg blir nok bostedsløs. ).

Gammel 13-02-25, 15:45   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt følelse av at beige/kast ut alt og vend bøkene inn er noe som er litt ute av motebildet, styling-wise? Det snakket megler om allerede da vi solgte i 2016. Men det kommer nok litt an på objektet.

Noen jeg kjenner har nettopp solgt en leilighet i et veldig attraktivt område, så da trengtes det ikke styling utover å fjerne noe og rydde. Det var bare en fordel at det så ut som et hjem, men på den "riktige" måten, selvsagt. Litt sånn retro-hipster-akademiker-måten. Megler fortalte at de kun anbefalte styling med nye møbler osv. om man måtte fjerne oppmerksomheten fra noe, eller ville ha en annen målgruppe enn dem som vanligvis så på den type bolig man vil selge. Og det kan jo være alt fra et litt gammelt bad, en utsikt som ikke er optimal og alt sånn som egentlig de aller fleste boliger "rammes" av.

De som solgte, kjøpte en leilighet der megler nok var redd for at det skulle oppfattes som mørkt, så de hadde malt om. Også viser det seg at fargene de hadde fra før var akkurat slik de som kjøpte egentlig ville ha, og kommer til å male tilbake til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-25, 15:53   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Lykke til med visning og salg. JEG hadde neppe brydd meg om skitne vinduer, så fremt det ikke var en del av en rekke ting i huset som vitnet om dårlig vedlikehold. Jeg tror alle som har solgt selv har forståelse for at det er vanskelig å ha det perfekt, særlig når man bor i huset samtidig som det skal selges (og det gjør jo de fleste).

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kjøper ingenting som er beige heller, så jeg blir nok bostedsløs. ).

+1 på liker ikke beige.

Broren min kjøpte nettopp et hus hvor absolutt alle rom var malt grå. Jeg synes det var aldeles fryktelig så det var helt naturlig å spørre dem om de skulle gjøre noe før de flyttet inn. Men neida, de synes alt var perfekt. Folk har ulik smak og det er veldig bra. Jeg hadde måttet male hver eneste lille vegg før vi flyttet inn, for jeg kunne ikke levd med det slik det er nå, men huset er ellers nytt og veldig fint så det hadde ikke hindret meg fra å kjøpe det når det bare er litt (eller veldig mye ...) maling som står i veien.

Gammel 18-02-25, 10:44   #19
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har hatt følelse av at beige/kast ut alt og vend bøkene inn er noe som er litt ute av motebildet, styling-wise? Det snakket megler om allerede da vi solgte i 2016. Men det kommer nok litt an på objektet.

Ja, det stemmer nok, og det er kanskje det jeg synes er mest stress. Det skal se ut som om det bor noen her, men det skal på ingen måte være personlig. Det setter jo noen føringer for hva slags ting man kan ha fremme. Hvis man bare kunne ryddet vekk alle småting så hadde det vært enkelt (for meg), men det må jo styles. Det er en utfordring for meg som har null estetisk sans. Etter at vi har ryddet ut alt personlig, er det også så mye ekko i leiligheten at vi må kjøpe gardiner og gulvtepper for at den ikke skal oppfattes som tom på visning.

Det er veldig mye grått i huset vi har kjøpt, men vi orker ikke male i tillegg til alt annet. Vi vil gjerne ha så kort tid som mulig med dobbelt lån, så det er om å gjøre å få overtakelse her så fort som mulig etter vi har overtatt. Vi har også kjøpt et svart kjøkken, og det er en trend jeg virkelig sliter med å forstå. Men det er bare noen år gammelt, så må leve med det.

Kan for øvrig melde tilbake om at å vaske vinduer i -11 var et fullstendig håpløst prosjekt, og vi endte med å måtte hente isskrape fra bilen for å få utsikt på glassbalkongen. Men - fotografen sa også at skitne vinduer var null stress, så det var jo flaks!

Gammel 18-02-25, 10:51   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det skal se personlig ut på den riktige, stylede måten. :Stuart: Så om det ikke er stilen din, så er man jo like langt.

God innsats på vindusvasken, da!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.