Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkken: Hjelp meg å tenke ut noe lurt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-15, 12:30   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kjøkken: Hjelp meg å tenke ut noe lurt

Jeg smir mens jernet er varmt (les: mannen er på gli) og tenker å fikse kjøkkenet også, litt avhengig av hva badet koster. Men kjøkkenet vårt er teit. Noen som har noen lure løsninger? Jeg har for lite skapplass syns jeg, og vil gjerne ha mer benk - men det er ikke noe must med den benken.

Her er tegningene:

Det blå er pipe, så det kan jeg ikke gjøre noe med. Det gule er en dør som jeg vurderer å tette igjen, men det er kanskje dumt siden det blir en omvei fra gangen til kjøkkenet? Er det noe jeg vil angre på? Jeg tenker at hvis jeg tetter igjen kan jeg ha høyskap på den veggen, med stekeovn i arbeidshøyde. En annen mulighet er jo høyskap på den veggen der koketoppen er i dag, men det er litt klønete da taket skrår ned de siste 20 cm foran vinduet, ogi tillegg må jeg evt ha platetoppen foran vinduet, og det er kanskje ikke noe smart?

Det grønne er i dag benk med underskap, men benken er smal og teit. Det røde er åpning mot spisestua, som bare er et hull nå, men jeg vurderer å åpne hele veggen, evt bort til kjøleskapet som står ved siden av pipa. Men det blir kanskje rart? Taket er mye høyere i stua enn kjøkkenet (det er loft over kjøkkenet men skråtak i stua).

Kan jeg ha benk som går hele veien langs veggen inn i stua, eller blir det rart? Det er så vanskelig, jeg kan ikke interiør. Jeg har tenkt å skifte gulv så stuegulvet går i ett med kjøkkengulvet. Tror jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjøkken.jpg (89,0 KB, 177 visninger)
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.