Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hva TV-spill også kan være

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-16, 21:40   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva TV-spill også kan være

Jeg syns ofte at når det blir snakket om TV-spill så er det bare fokus på action, vold og raske klipp. Så jeg ba Hiawata vise meg de vakreste spillene han visste om. Noen av dere vet sikkert om dem altså, men jeg ville bare vise dere hvor kunstnerisk og nydelige spill kan være. Noen er nesten meditative, musikkbaserte og kanskje uten historie, mens andre har nydelige verdener og historier.

Disse to er nydelige og litt abstrakte, Entwined er rytmebasert om en fugl og en fisk som er forelsket, men ikke kan være sammen. I Flower kontrollerer du vinden og skal blåse kronblader gjennom luften. Super-meditativt, og har ikke start eller slutt, egentlig.
Flower:

Entwined:

Dette burde jo slå an blant de strikkeglade! Har dere sett noe så søtt?
Unravel:

Dette syns Hiawata er veldig pent, men litt skummelt. Det gjør jeg også. Det er ganske dystert, men utrolig vakkert.
Limbo:

Dette er jeg superfascinert av. Du entrer en helt hvit verden, og må orientere deg med sorte blekksplatter.
Unfinished swan:

Dette har vel blitt beskrevet som fremtiden i gaming, hvor verdenene blir genrert underveis mens man spiller, og man oppdager verdener. Førstemann blir "eier" av verdnen, og andre spillere kan besøke den.
No man's sky:

Veldig fin historie om en liten gutt som blir bortført, og har form som et mytisk eventyr. Du kan manipulere omgivelsene og løse oppgaver for å få gjort ting.
Ico:

Dette er også en mytisk historie, en slags åndelig oppfølger til Ico og ikke ferdig ennå. The last guardian:

(jeg skal se om jeg greier å fikse linkene så youtubevinduene blir liggende i innlegget.)

Sist redigert av Esme : 02-02-16 kl 23:58.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.