Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hverdagslogistikk

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 10:00   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hverdagslogistikk

Om to uker begynner hverdagen. Mannen skal tilbake på jobb. Jeg skal komme meg ut av huset med storbror som skal på skolen før halv ni, mellomsøs som skal i barnehagen og baby på slep.

Vær så snill, lær meg hvordan man får hverdagen til å gå i hop med en førsteklassing, et barnehagebarn og en baby.

Gammel 05-08-13, 10:05   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagslogistikk

Kan mannen levere førsteklassinger på vei til jobb? Så får bu bedre til babyen og barnehagejenta?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:09   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare det kjipeste trikset ever, som jeg lærte av søsteren min: Morgenen er uendelig lang, du må bare stå opp tidlig nok og være ferdigstelt selv bår de større barna vekkes.

For oss som må ut av døra senest 0705 og som har barn som klikker ved synlig stress, så er greia at klærne må ligge klar og frokost spises i barnehage/SFO.

Hverdagslogistikk er et pes noen ganger altså.

Gammel 05-08-13, 10:16   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Kan mannen levere førsteklassinger på vei til jobb? Så får bu bedre til babyen og barnehagejenta?

Planen er at mannen skal levere de store et par dager i uka. Han pendler og vil gjerne dra hjemmefra før syv de dagene han ikke skal levere.

Gammel 05-08-13, 10:16   #5
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det Esme sa. Og følgegruppe til skolen, slik at du får ut skolebarnet tidligere.

Da jeg var hjemme med yngste, leverte Andamannen barnehagebarnet, og jeg hentet. Da slapp jeg stressede morgener med en ustabil baby som kunne finne på (?) å sove om morgenen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:17   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Esme, stå opp tidlig ja. Jeg må vel bare krype til korset.

Gammel 05-08-13, 10:18   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stå opp tidlig nok ja, ha klær klar kvelden før og ikke stresse for mye. Min erfaring er at dersom jeg begynner å stresse og mase på ungene, så går ting saktere.

Frokost blir spist i barnehage og på SFO dersom vi må avgårde tidlig. Hos den minste her har det ofte vært enklere å vekke henne rett før vi skal dra. Da er hun fortsatt såpass trøtt at hun ikke krangler på klærne jeg har valgt til henne.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:21   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Forresten, hos oss løsnet det etterhvert veldig når Andungen som da var veldig glad i DS'en sin, fikk spilletid dersom han var ferdig påkledt, spist og tannpusset i god tid. Ble en veldig gulrot for ham, slik at morgenrutinene har gått veldig bra de siste årene.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:23   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Esme, stå opp tidlig ja. Jeg må vel bare krype til korset.

Du får prøve å ta en lur når du kommer deg tilbake til huset, eventuelt sitte og amme og se på alskens serier, som feks The Ultimate Cake-Off.

Gammel 05-08-13, 10:27   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følgegruppe til skolen hvis det er gangavstand og andre barn som skal følges i nærheten. Det er mitt tips. Vi har hatt veldig god erfaring med følgegruppe, og håper at vi får det til å funke like fint i år. (Men det er litt vanvittig at gutta våre skal begynne på skolen, er det ikke? )

Men øvelsen med liten baby, barnehagebarn og skolebarn har jeg ikke forsøkt meg på.

Gammel 05-08-13, 10:27   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør alt klart dagen før, inkludert mat, pakket sekk og klær. Legg deg tidlig, stå opp tidlig, og sov med babyen etter at de store er fulgt dit de skal.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:28   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen tv om morgenen. De periodene vi har sett tv på morgenen har det forkludret mye.

Gammel 05-08-13, 15:36   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme kan det.
Å være ferdig selv er den beste måten å løse det på.

Gammel 05-08-13, 15:56   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår et evig slag for å ha alt linet opp kvelden i forveien. Både klær, sekker og matbokser. Og å stå opp før kidsa i tillegg. - og frokost på skole/SFO.
Vi kommer oss ut av huset på 15 minutter om alt er linet (dog bare to) - om jeg så mye som tenker på å lage matbokser mens gutta har stått opp, gå bruker vi det dobbelte - alltid + at jeg er furie i motsetning til lavmælt og hyggelig.

Gammel 05-08-13, 16:01   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har bare det kjipeste trikset ever, som jeg lærte av søsteren min: Morgenen er uendelig lang, du må bare stå opp tidlig nok og være ferdigstelt selv bår de større barna vekkes.

Aiai. Stygt triks.

Men sant.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:13   #16
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg ser ikke helt problemet?
Du skal gå hjemme med babyen, så det eneste som MÅ skje er at største kommer seg på skolen til rett tid.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:27   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer heller ikke se den kjempestore utfordringen her?
Du skal jo ikke rekke noen jobb? Og en sovende baby er flyttbar?
Men for å unngå stress er det jo greit å ha mat og klær klart og ikke sove til siste sekund.

Og ikke tv...da ble de skikkelig sure hos oss.
Frokost i barnehage.

Det er viktig å ha faste rutiner slik at ungene vet hva de forholder seg til. Jeg har null problem med variant baby barnehage skole, baby i barnehage og barnehagegutt og skolejente eller to skolebarn og barn i barnehage. Alene.

Men om mannen skal, så er han jo ikke på jobb før halv ti siden han ikke har faste rutiner.

Når jeg er hjemme og ikke skal på jobb steller jeg meg ordentlig i etterkant. Frokost spiser jeg etter levering.

Sist redigert av Trulte : 05-08-13 kl 16:32.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:51   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser helt klart utfordringen. Hvis mannen drar tidlig på jobb må man vekke to barn, få de påkledd og bespist, og ups der bæsja babyen, og der fikk storebror meltdown fordi ett eller annet og der hadde lillesøster tatt av seg alle klærne igjen, gitt (jeg vet ikke om MMs barn er sånn altså, men mange er det). Det er mulig Trulte og Mira er supermødre med totalkustus på ungene sine, men jeg kan absolutt se for meg at morgenene på planlegges på en helt annen måte når man plutselig har en bitteliten baby og nytt skolebarn i beregningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:56   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det handler vel mest om hva man har gjort. Det som er helt nytt kan man jo ikke vite noe om. De første dagene kommer nok til å ha litt kaosfølelse, men så snart rutinene kommer så går ting lettere.

Mitt beste tips er å stå opp tidligere slik at frokosten kan inntas i bhg eller på sfo. For frokost hjemme fører ofte til at tida bare forsvinner. Også ha mest mulig klart kvelden i forveien. Klær, skiftetøy, uteklær, matpakker, drikkeflasker.

Gammel 05-08-13, 17:20   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg ser ikke helt problemet?
Du skal gå hjemme med babyen, så det eneste som MÅ skje er at største kommer seg på skolen til rett tid.

Det er vel strengt tatt ikke noe problem?

Jeg vil bare ha gode råd for å unngå kjipe morgener med stress.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.