|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() HverdagslogistikkOm to uker begynner hverdagen. Mannen skal tilbake på jobb. Jeg skal komme meg ut av huset med storbror som skal på skolen før halv ni, mellomsøs som skal i barnehagen og baby på slep.
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagslogistikkKan mannen levere førsteklassinger på vei til jobb? Så får bu bedre til babyen og barnehagejenta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: HverdagslogistikkJeg har bare det kjipeste trikset ever, som jeg lærte av søsteren min: Morgenen er uendelig lang, du må bare stå opp tidlig nok og være ferdigstelt selv bår de større barna vekkes.
![]() |
#4 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hverdagslogistikk
Planen er at mannen skal levere de store et par dager i uka. Han pendler og vil gjerne dra hjemmefra før syv de dagene han ikke skal levere.
![]() |
#5 |
Smugleser
|
![]() Sv: HverdagslogistikkDet Esme sa. Og følgegruppe til skolen, slik at du får ut skolebarnet tidligere.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: HverdagslogistikkStå opp tidlig nok ja, ha klær klar kvelden før og ikke stresse for mye. Min erfaring er at dersom jeg begynner å stresse og mase på ungene, så går ting saktere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Smugleser
|
![]() Sv: HverdagslogistikkForresten, hos oss løsnet det etterhvert veldig når Andungen som da var veldig glad i DS'en sin, fikk spilletid dersom han var ferdig påkledt, spist og tannpusset i god tid. Ble en veldig gulrot for ham, slik at morgenrutinene har gått veldig bra de siste årene.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
Du får prøve å ta en lur når du kommer deg tilbake til huset, eventuelt sitte og amme og se på alskens serier, som feks The Ultimate Cake-Off.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: HverdagslogistikkFølgegruppe til skolen hvis det er gangavstand og andre barn som skal følges i nærheten. Det er mitt tips. Vi har hatt veldig god erfaring med følgegruppe, og håper at vi får det til å funke like fint i år. (Men det er litt vanvittig at gutta våre skal begynne på skolen, er det ikke?
![]() |
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: HverdagslogistikkIngen tv om morgenen. De periodene vi har sett tv på morgenen har det forkludret mye.
![]() |
#13 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: HverdagslogistikkEsme kan det.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: HverdagslogistikkJeg slår et evig slag for å ha alt linet opp kvelden i forveien. Både klær, sekker og matbokser. Og å stå opp før kidsa i tillegg. - og frokost på skole/SFO.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
Aiai. Stygt triks.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagslogistikkJeg ser ikke helt problemet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: HverdagslogistikkJeg klarer heller ikke se den kjempestore utfordringen her?
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 05-08-13 kl 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: HverdagslogistikkJeg ser helt klart utfordringen. Hvis mannen drar tidlig på jobb må man vekke to barn, få de påkledd og bespist, og ups der bæsja babyen, og der fikk storebror meltdown fordi ett eller annet og der hadde lillesøster tatt av seg alle klærne igjen, gitt (jeg vet ikke om MMs barn er sånn altså, men mange er det). Det er mulig Trulte og Mira er supermødre med totalkustus på ungene sine, men jeg kan absolutt se for meg at morgenene på planlegges på en helt annen måte når man plutselig har en bitteliten baby og nytt skolebarn i beregningen.
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: HverdagslogistikkDet handler vel mest om hva man har gjort. Det som er helt nytt kan man jo ikke vite noe om. De første dagene kommer nok til å ha litt kaosfølelse, men så snart rutinene kommer så går ting lettere.
![]() |
#20 |
Multitaskingmaniac
|
Det er vel strengt tatt ikke noe problem?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|