|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Hm, litt usikker på hva slike butikker kalles. Det har nå i allefall åpnet en ganske stor utenlandsk butikk i byen her. Det var en liten en fra før, som jeg har vært innom bare en gang.
![]() |
#2 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Butternut squash |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Jeg er litt usikker på hva slags butikk du mener? Er det hovedsaklig varer fra Thailand, Fillipinene og Kina, eller India og Tyrkia? Er det grønnsaker eller tørrvarer?
![]() |
#4 |
Grisejente
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Både tørrvarer, frysevarer, noe fersk bakst samt et rikholdig frukt og grønnsaksutvalg har jeg hørt de har. Jeg vil tro de fører mye asiatiske varer ja. Har ikke vært der ennå, og tenkte da å legge en plan for handelen fremfor å surre rundt og ende opp med noe jeg egentlig ikke trenger.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?
Asia er stort da, og det er ganske stor forskjell på varer fra Thailand og India.
![]() |
#6 |
Grisejente
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Ja, men jeg har fått inntrykk av at de har litt av alt liksom. Kanskje mer med hovedvekt på indisk enn thailandsk.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Børek er fylte brød. Veldig godt.
![]() |
#8 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Dette kjøper vi, men det er jo prega av kva mat vi likar å lage:
![]() |
#10 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?- Ris, linser, bulgur og slikt får man kjøpt i støre pakker/poser.
![]() |
#11 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Børek er supergodt, særlig hvis de har varm i ferskvaredisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?I dag ble det fennikelfrø, grønn chili og tørka banan. Jeg er altfor lite flink til å benytte meg av butikken vi har her, men reiser dit når jeg trenger krydder de ikke har på rema.
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Vi har en butikk som drives av kurdere i nærheten. Der handler vi frukt og grønt, ris, bulgur, linser, hel kylling, oliven, grillet paprika på glass, krydder, børek, nøtter og det som ser spennende ut.
![]() |
#14 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Følger tråden for å få tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Jeg kjøper ofte thaicurry og -supper på hermetikkboks. De har det på ica også, men på asiabutikken er de mye bedre og billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva kjøper dere på den orientalske butikken?Vi kjøper masse på vår asiabutikk.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|