Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 14:28   #1
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?

Litt klønete overskrift, men jeg skal forsøke å forklare. Jeg lurer rett og slett på hvilken måte dere har mottat avslag om bhgplass? Altså, er det i skriftlig form, muntlig i bhg, pr telefon osv?

Saken er at vi har søkt lillebror inn i samme bhg som storebror fra høsten av. På lørdag traff jeg tilfeldig en annen mor som også har et barn i denne bhg. Hun har også en liten jente som hun nå har søkt full bhgplass til. Hun forteller jublende at hun på fredag ettermiddag, da hun hentet storebroren, hadde fått et brev i hånda av styrer. Det viste seg å være tilbud om bhgplass, og hun lurte på om jeg også hadde hørt noe?
Neeeeei, måtte jeg si. Jeg hadde hverken sett eller hørt noe, men tenkte at jeg muligens kunne ha oversett brevet da jeg hentet gutten min, så jeg fikk kikke litt bedre etter i hylla hans i dag.
Da jeg kommer i bhg ligger det ingenting, i hverken hylle eller postkasse. Vi var flere foreldre i garderoben, og da jeg hørte styreren (det var hun som tok imot i dag) snakke om brevene som var sendt\levert ut til de andre foreldrene, spurte jeg om når jeg kunne forvente en tilbakemelding på søknaden vår.
Svaret jeg fikk var; "Det er over det. Det ble bestemt forrige tirsdag, og Lucas er ikke med. Vi skal ha nytt møte den 23". Den 23april spurte jeg? "Ja, da får jeg vite litt mere" svarte styrer.

Altså, det er ok at vi ikke får plass. Selv om vi ønsker det veldig, er jeg klar over at det er et sjansespill å få bhgplass akkuratt der man ønsker. Men jeg skulle jo gjerne sett at avslaget hadde kommet i brevsform, eller evnt en telefon e.l. Ikke slik som dette? Det oppleves som rimelig uprofft og tilfeldig, den informasjonen jeg fikk i dag. Og det med flere av de andre foreldrene som tilhørere. Den bhgplassen betyr faktisk ganske mye for oss.

Eller er jeg på helt på jordet? Hvordan fungerer det i andre barnehager? Kanskje det er bare jeg som ikke helt har dagen?

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.