|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Langpanne-Sarah BernhardtJeg har lest igjennom den lange sarah bernhardt tråden og sett meg selv svare på spørsmålet jeg selv har, men det står ikke mengde: Hvor mye kokesjokolade eller 70% sjokolade skal jeg ha i smørkremen, for man kan tydeligvis bytte ut kakao med sjokolade.... Sjokoladekremen er på 250 gram smør og 200 gram melis... 2 barneskjeer kakaopulver. Så hvor mye sjokolade bør jeg ha i da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Langpanne-sarah bernhardtDu kan fint smelte en hel 82% Lindt-plate eller tilsvarende og ta bort litt av smøret. Varsomt smeltet sjokolade lar seg røre inn i mykt smør. Selv bruker jeg av og til 1-1,5 plate mørk sjokolade smeltet forsiktig ut i en liten kartong med fløte, litt ekstra med melis og vanilje; avkjøler den i kjøleskap og visper den stiv. Det er et veldig godt fyll etter min smak, en tykk trøffelaktig krem, men er ikke så holdbar eller frysevenlig som smørkrem (har i grunnen aldri prøvd å fryse den). |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|